reza niri

reza niri

10 راه برای شناسایی استعدادها و استفاده از آنها

 

 

پس تو گیر کردی، ها؟ به جمع خوش آمدید. با فشار مداوم همسالان از رسانه‌های اجتماعی برای تعریف خودمان در 140 کاراکتر یا کمتر، جای تعجب نیست که کسی که در  واقع  هستیم در این میان گم شود. اما وقتی از آن صفحه‌های درخشان هویت‌سازان دور شدیم، چگونه تصمیم می‌گیریم که نقاط قوت خود چیست و چگونه از آنها استفاده کنیم؟ با این ده نکته ساده، استعدادهای خود را شناسایی کنید و همین حالا از آنها استفاده کنید. البته قبل از مطالعه مقالعه توصسه می کنم دوره آموزشی استعدادیابی را مشاهه نمایید. 

۱- تست شخصیت بدهید. 
فکر می‌کنید این تست‌ها یک رویکرد یک اندازه هستند؟ دوباره فکر کن تست های شخصیت راهی عینی برای درک اینکه چه چیزی شما را وادار می کند. نشانگر  نوع Meyers-Briggs  ابزار محبوبی است که به شما کمک می کند الگوهای شخصیت به ظاهر پیچیده خود را تعریف کنید. هنگامی که بدانید در کدام دسته قرار می گیرید، می توانید نقاط قوت و ضعف خود را با وضوح بیشتری در زندگی روزمره ببینید. با وارد شدن به یک مصاحبه شغلی، اولین قرار ملاقات یا هر موقعیتی با ریسک بالا و بازی کردن با نقاط قوت تازه کشف شده خود، از این به نفع خود استفاده کنید.

2. آنچه را که به شما احساس قوی می کند پیدا کنید.
آیا تا به حال آن لحظاتی را داشته اید که همه چیز آسان و سبک باشد؟ آیا می دانید که پاسخ را دارید یا قادر به یافتن پاسخ هستید؟ زمانی که ما به سمت احساس راحتی کشیده می شویم که معمولا استعدادیاب درونی ما صحبت می کند. توجه کنید که چه زمانی قوی‌ترین خود را احساس می‌کنید و فرصت‌های بیشتری برای این احساس ایجاد کنید. اگر طبیعتاً با بچه‌ها خوب هستید، ببینید آیا می‌توانید در یک برنامه بعد از مدرسه یا نگهداری از کودک برای دوستی که به کمک کمی نیاز دارد، داوطلب شوید. اجازه دهید نقاط قوت برنامه شما را هدایت کند.

3. آنچه را که بیشترین پول را صرف آن می کنید پیدا کنید.
وقتی صحبت از خواسته‌هایمان می‌شود، اغلب پول خود را در جایی قرار می‌دهیم. استفاده از برنامه‌های آسان و رایگان مانند  Mint  برای بازگشت به امور مالی، راهی عالی برای توجه به جایی است که دلارهای خود را می‌ریزید. وقتی سبز را دنبال می‌کنید، متوجه می‌شوید که برای چه چیزهایی ارزش قائل هستید، و به احتمال زیاد در آنچه برایتان ارزش قائل هستید، مهارت دارید. اگر هزینه‌های سالانه‌تان را به عقب برگردانید و متوجه شدید که بزرگ‌ترین هزینه‌تان همان کلاس تناسب اندام گروهی است که دوست دارید، از آن به عنوان نشانه‌ای از ورزشکاری خود استفاده کنید. برای یک مسابقه جاده ای ثبت نام کنید، نوع جدیدی از کلاس را امتحان کنید یا فقط به یک سبک زندگی سالم متعهد شوید.

4. از دوستان خود بپرسید که بهترین و بدترین خصوصیات شما چیست. 
می دانید که آنها به طرز وحشیانه ای صادق خواهند بود. اما نکته مهم در مورد پرسیدن تعداد انگشت شماری از دوستان مورد اعتماد در مورد ویژگی های شما این است که همه آنها معمولاً یک چیز را می گویند. شنیدن اینکه افراد مختلف شما را در یک نور می بینند روشنگر است و این قطعاً نشان دهنده استعداد است. از دیدگاه های دوستان خود در اینجا برای کار بر روی آنچه که می خواهید بهتر انجام دهید استفاده کنید. آیا شما دلسوز هستید اما کمی در طرف پرحرفی هم هستید؟ از شفقت خود برای کاهش سرعت، نفس کشیدن و دادن حق مکالمه به دیگران استفاده کنید. از استعدادهای طبیعی خود برای بهبود بخشی از MO خود استفاده کنید که ممکن است به کمی کار نیاز داشته باشد.

5. از خانواده خود بپرسید که در کودکی چه چیزی را دوست داشتید.
گاهی اوقات افرادی که ما را طولانی‌ترین مدت می‌شناسند، افرادی هستند که ما را بهتر می‌شناسند. از خانواده خود بپرسید که در کودکی چه کار می کردید – شاید همیشه به تنهایی، با دوستان بازی می کردید، داستان می ساختید، می نوشتید، طراحی می کردید، صحنه ها را بازی می کردید، بیسبال بازی می کردید، کتاب می خواندید. به احتمال زیاد اینها چیزهایی هستند که شما هنوز دوست دارید، اما برخی از چیزها را به راحتی فراموش می کنیم، زیرا به بزرگسالانی مسئولیت پذیر، بالغ و جدی تبدیل می شویم. این خاطرات را به عنوان اشاره ای در نظر بگیرید تا دوباره مشغول بازی شوید. ببینید چقدر از دوران کودکی خود را می توانید در بزرگسالی با پیروی از حس بازی خود بازآفرینی کنید. استفاده از استعدادهای خود در تفریح ​​به مغز شما فرصتی برای بازی می دهد و باعث می شود در هر زمینه دیگری از زندگی خود بهره وری بیشتری داشته باشید.

6. در یک مجله بنویسید. 
بگذارید افکارتان هر روز صبح روی چند صفحه جاری شود و بقیه روز را از آنها دور کنید. نوشتن جریان آگاهی می تواند در شناسایی استعدادهای شما بسیار موثر باشد. بعد از یک هفته برگردید و صفحات خود را دوباره بخوانید. متوجه خواهید شد که بسیاری از افکارتان به یک ایده اصلی بازمی گردد. این معمولا یک استعداد یا تمایل است. از نوشته خود برای جستجوی پاسخ های پنهان استفاده کنید. چه چیزی را از دست داده اید؟ در آرزوی چی هستی؟ دوست دارید از چه فرصت هایی استفاده کنید؟ سپس، از ژورنال خود برای ایجاد فهرستی از نقاط قوت خود و فهرستی از فرصت ها برای تعیین اهداف جدید که با آن نقاط قوت همسو هستند، استفاده کنید.

۷- به دنبال استعداد در دیگران باشید. 
گاهی اوقات الهام گرفتن از استعدادهای دیگران باعث می شود که متوجه شویم در چه چیزی خوب هستیم. اگر نویسنده هستید و چیزی می خوانید که کاملاً با روح شما ارتباط دارد، سعی کنید مشخص کنید که دقیقاً چه چیزی شما را روشن کرده است. برعکس، اگر در دیگران استعداد می بینید و احساس حسادت می کنید (نگران نباشید،  همه ما  این کار را می کنیم) می توانید از این به نفع خود نیز استفاده کنید. از این شخص بخواهید که شما را راهنمایی کند، به شما مشاوره بدهد یا صرفاً با قهوه چت کند. دستیابی و دیدن استعداد در دیگران فرصت ها و ارتباطات را باز می کند و در عین حال به شما کمک می کند تا استعداد خود را تعریف کنید.

8. مجموعه کتاب/موسیقی/فیلم خود را بررسی کنید. 
رسانه‌هایی که مصرف می‌کنیم، چیزهای زیادی درباره ارزش‌های ما می‌گویند، اما آنچه که مالک آن هستیم، چیزهای بزرگ‌تری را می‌گوید. این یک هویت ساز واقعی است. من از کتاب‌هایی که در مترو می‌خوانم بسیار آگاه هستم، زیرا می‌دانم که در رفت‌وآمدهای صبحگاهی به‌طور ظاهری چیزی را در مورد خودم پنهان می‌کنم. به تمام مجموعه های خود نگاهی بیندازید، یک ایده طنین انداز چیست؟ این احتمالاً چیزی است که آتش شما را روشن می کند. در این مورد بیشتر کنکاش کنید، آیا کنوانسیون، کلاس، کارگاهی وجود دارد که بتوانید از این استعداد استفاده کنید؟ چگونه می توانید با دیگرانی که از چیزهای مشابه شما لذت می برند ارتباط برقرار کنید؟ همه این راه‌ها منجر به ارتباطات و شبکه‌سازی بالقوه می‌شوند، پس با استعداد خود پیش بروید.

9. به خاطر داشته باشید که برای چه چیزی از شما تشکر شده است.
وقتی مردم برای چیزی از ما تشکر می کنند، به نوعی به آنها کمک شده است. توجه داشته باشید که به طور منظم برای چه چیزی از شما تشکر می شود. آیا شما شنونده خوبی هستی؟ یک معلم خوب؟ یک محرک خوب؟ همه این چیزها هر چند کوچک به نظر می رسند استعداد هستند. به یاد داشته باشید که استعدادهای شما نباید فقط در خدمت دیگران باشد، بلکه باید در خدمت شما نیز باشد. اگر در حالت دائمی از خودگذشتگی هستید، از استعداد خود به عنوان یک مراقب برای مراقبت از خود استفاده کنید. بدانید که وقتی به خود می بخشید، توانایی خود را برای دادن به دیگران افزایش می دهید.

10. آماده تغییر باشید. 
بدانید که با افزایش سن، ذائقه ما تغییر می کند و نقاط قوت ما افزایش می یابد. به خودتان اجازه ندهید که با گفتن یک داستان یکسان به خودتان بارها و بارها از خود راضی باشید. اگر می گویید  من ورزشکار نیستم چون در دبیرستان ورزش نمی کردم ، به خود فعلی خود فرصتی برای شناسایی استعدادهای جدید نمی دهید. باز بودن برای تغییر به معنای رها کردن افکار از پیش تعیین شده و جذب صادقانه دنیای اطراف است. این نوع گشودگی شما را به کشف استعدادهای جدید سوق می دهد و به شما کمک می کند تا برای مقابله با هر چالشی که زندگی در راه شما قرار می دهد آماده شوید.


19

reza niri
reza niri

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋