reza niri

reza niri

هنر بیان کودکان + تقویت بازی سرگرم کننده

 

فن بیان یا فصاحت کودکان متاثر از هوش زبانی یکی از مهارت هایی است که کودکان برای موفقیت و داشتن آینده ای درخشان باید در آن مهارت داشته باشند. وقتی آنها می توانند خوب صحبت کنند، بدون شک می توانند در زمینه های مختلف، اعم از شغل، تحصیل، زندگی شخصی یا هر جنبه دیگر، خوب عمل کنند. اگر دقت کنید، اطرافیان شما بی وقفه در تلاش هستند تا این مهارت ها را به خوبی یاد بگیرند و به سمت جلو حرکت کنند. بنابراین فکر می کنم شما اکنون به خوبی از نیاز به یادگیری فن بیان برای کودکان آگاه هستید. پس برای تقویت این مهارت در فرزندتان حتما تا آخر با ما همراه باشید.
در ادامه با این موارد آشنا خواهید شد. همچنین پیشنهاد می کنم برای تقویت مهارت گفتاری خود و فرزندتان حتما مقالات اسپیکینگ را نیز مطالعه کنید تا از طریق تمرینات بسیار خوب این مقاله مهارت اسپیکینگ بهتری را تجربه کنید.
مهارت های بیان برای کودکان و نوجوانان
اساساً کودکان و نوجوانان امروزی آینده جامعه هستند و در آینده نزدیک به عنوان افرادی فعال در جامعه ظاهر خواهند شد. به همین دلیل است که والدین امروزی مدام به این موضوع توجه دارند تا بتوانند با استفاده از روش های مختلف فرزندان خود را خوب صحبت کنند و خود را به خوبی بیان کنند.

مهارت های گفتاری برای کودکان به اندازه ای مهم است که آموزش از سنین پایین تر شروع می شود و در بزرگسالی نتایج بهتر و بهتری به همراه دارد. به همین دلیل توصیه می کنیم که مهارت های مختلف موفقیت را به فرزندان خود بیاموزید و آنها را از سنین پایین تقویت کنید. بی شک یادگیری و تمرین مهارت های بیانی آنها یکی از اصلی ترین مهارت هایی است که در این مقاله به تفصیل به آن می پردازیم و راه های تقویت مهارت های بیانی کودکان را برای شما بازگو می کنیم.

در واقع، از آنجایی که فصاحت خوب است، هنر بیان هوش عالی زبان نقطه شروع است. پیشنهاد می کنم حتما پکیج تقویت هوش زبانی کودکان و 9 هوش دیگر را تهیه کنید. این مجموعه آموزشی مطمئنا یک روز عالی برای تقویت مهارت های بیانی و همچنین بازی کودک شما خواهد بود.
کشف استعدادها و افزایش هوش کودکان
مهارت های بیان کودکان و 4 اصل آن
مهارت های بیانی کودکان را می توان به 4 دسته تقسیم کرد. هر یک از 4 دسته نیاز به تمرین مداوم و حضور معلم ماهر دارد تا کودک شما تمام نکات لازم را به خوبی یاد بگیرد. فراموش نکنید که هر 4 مهارت باید در کنار هم قرار گیرند و مکمل یکدیگر باشند تا به نتیجه اصلی برسید.

به یاد داشته باشید که برای رسیدن به یک هدف بزرگ باید آن را به مراحل و اهداف کوچکتر تقسیم کنید. هر یک از این 4 قسمتی که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد گام های موثری در جهت هدفی بزرگتر یعنی تقویت فن بیان خواهد بود.

هنر نمایش کودکان بهترین قدم برای ورود آنها به جامعه است

1. غلبه بر خجالت و کمرویی
حتی اگر فرزند شما چیز مفیدی برای ارائه در جمع داشته باشد، یکی از دلایلی که نمی تواند شروع به صحبت کند، خجالتی بودن اوست. این کمرویی باعث می شود که بچه ها نتوانند در جمع خوب صحبت کنند. به همین دلیل، اگر می خواهید فرزندتان بتواند به راحتی صحبت کند و آنچه در دلش است به دیگران بگوید، باید توجه داشته باشید که قبل از هر چیز راهی برای مقابله با کمرویی او پیدا کنید و به او کمک کنید تا به او بیاموزد که بر او غلبه کند. خجالتی بودن

در زیر چند روش ساده و کاربردی برای از بین بردن یا کاهش خجالت و خجالت کودک به شما آموزش می دهیم. همچنین برای رفع این مشکل خواندن در مورد هوش کلامی کودکان را توصیه می کنم.
الف) کودک باید بتواند نظر خود را بیان کند
یکی از مواردی که می تواند اعتماد به نفس کودک را تا حد زیادی افزایش دهد و بر کمرویی غلبه کند این است که به او فرصت هایی برای ابراز وجود و ابراز وجود در موقعیت های مختلف داده شود. بسیاری از والدین احساس می کنند که چون فرزندانشان کم سن و سال هستند، نمی توانند نظرات خود را بیان کنند یا نظرات خود را با والدین خود در میان بگذارند.

به همین دلیل کودک از سرزنش والدین به خاطر صحبت خارج از محیط خانواده می ترسد در حالی که در واقع ترجیح می دهد سکوت کند. سکوت نیز نشانه رضایت است. اگر کودکی نتواند نه بگوید، ممکن است در دام دوستان بد بیفتد و آینده خود را تباه کند. پس بهتر است با توجه به نکاتی که در مقاله آمده است جسارت نه گفتن را داشته باشید؟ آن را برطرف کنید و فرزندتان را از خطرات توصیه های دوست بد در امان نگه دارید. اگر کودک شما این مهارت را در خود ایجاد کند، به راحتی می تواند پیشنهاداتی را که برای او مضر است رد کند.
ب) او را وارد اجتماع کنید
کودکانی که از نظر اجتماعی فعال هستند اغلب مهارت های بیان بهتری نسبت به همسالان خود دارند. دلیل این امر این است که کودک دائماً با مردم در ارتباط است و با افرادی غیر از والدین خود صحبت می کند. با گذشت زمان، توانایی صحبت کردن او تقویت می شود. برای این منظور می توانید او را در کلاس های مختلف هنری و ورزشی ثبت نام کنید تا تجربه حضور در جمع را به دست آورد.

البته کودک باید در محیطی قرار گیرد که رفتارش کاملا دوستانه باشد. علاوه بر او، معلمش نیز اعتماد به نفس او را افزایش می دهد. پیشنهاد می کنم با مطالعه این مقاله در مورد افزایش اعتماد به نفس فرزندتان در این مورد بیشتر بدانید.
ج) آموزش مهارت های ارتباطی
برای تربیت فرزند موفق می توانید مهارت های ارتباطی را به او بیاموزید. خوشبختانه، امروزه در دسترس است، و کتاب های زیادی در این زمینه نوشته شده است، که می تواند کار بزرگی در آموزش مهارت های ارتباطی به کودک شما انجام دهد. در این کتاب ها سعی کنید موقعیت های مختلف را در قالب داستان تعریف کنید و با توجه به موقعیت های مختلف پاسخ ها و مهارت های لازم را به کودکان آموزش دهید.

می توانید از این کتاب ها استفاده کنید، از آنها الهام بگیرید و سپس با کودک خود بازی کنید و به او اجازه دهید در این شرایط چگونه رفتار کند. خواندن این کتاب ها به تقویت مهارت های ارتباطی کودک شما کمک می کند. یکی از مهم ترین مهارت های ارتباطی کودکان، توانایی نه گفتن است. متأسفانه بسیاری از فرزندان ما نمی توانند. پس حتما مقاله آموزش نه گفتن به کودکان به یادگیری این مهارت را بخوانید.

د) مسئولیت های مختلفی را برای او تعیین کنید
می توانید مسئولیت های مختلفی را به فرزندان خود محول کنید. به عنوان مثال، منظور ما این نیست که او همه کارهای خانه را انجام می دهد تا فکر کنید او با موفقیت مسئولیت های خود را انجام می دهد! در عوض، منظور ما مسئولیت های کوچک است، مانند مرتب کردن اتاق یا مسئول تهیه غذای مدرسه. این مسئولیت کوچک باعث افزایش اعتماد به نفس کودک می شود.

زمانی که وظایف خود را با موفقیت انجام داد، او را تحسین کنید و به او این احساس را بدهید که کار خوبی انجام می دهد و مورد تحسین قرار می گیرد. بنابراین، فعالیت های بیشتری از این دست تشویق می شود.

انجام این کارها ممکن است در ابتدا کوچک و ساده به نظر برسد اما مطمئن شوید که به عنوان والدین صبر و حوصله داشته باشید و پس از مدتی نتایج بسیار خوبی از انجام این فعالیت ها دریافت خواهید کرد و کودک از خود بالاتری برخوردار خواهد شد. با اعتماد به نفس، شادتر از همسالان خود. کمک به کودک به طرق مختلف باعث می شود که او احساس کند والدینش بهترین افراد دنیا هستند و رابطه او با شما روز به روز بهتر می شود.
2. واژگان محدود
اگر متوجه شده اید، یکی از مشکلاتی که اکثر بچه ها دارند این است که وقتی در مدرسه از آنها خواسته می شود جملاتی بسازند، یا نمی توانند این کار را انجام دهند، یا حتی اگر می توانستند، جملات وحشتناکی می سازند. آنها معنا و مفهوم را ارائه می دهند.

شاید شما هنوز متوجه این موضوع نشده باشید، اما به این دلیل است که کودک شما دایره لغات محدودی دارد. به همین دلیل است که نمی تواند جملات را با موفقیت بسازد. دایره لغات او را افزایش دهید و کلمات بیشتری را به او بیاموزید. برای این کار، توصیه می کنم مقاله من در مورد گسترش دایره واژگان خود در فن بیان را مطالعه کنید، اما ما چندین رویکرد را در این زمینه به شما آموزش می دهیم.
الف) توجه او را به کلمات جلب کنید
یکی از دلایل اصلی مواجهه بزرگسالان و کودکان با کلمه مشکل کمبود این است که روزانه کلمات زیادی را می شنوند و حتی می خوانند اما توجهی نمی کنند. به همین دلیل هنگام صحبت کردن، واژگانی ندارند. آنچه باید در نظر داشته باشید این است که فرزندتان را تشویق کنید تا نسبت به کلمات جدیدی که می شنود حساس باشد و سعی کنید معنی و مفاهیم کامل آنها را درک کند.

اگر کلمه جدیدی گفته می شود و کودک شما معنی کلمه را نمی فهمد و توجه نشان می دهد، می توانید از او بپرسید که آیا معنای کلمه را می دانید یا خیر. بدون شک پاسخ او منفی است و شما می خواهید او را تشویق کنید تا معنای آن کلمه را کشف کند.
ب) یک فرهنگ لغت مصور برای او تهیه کنید
استفاده از کتاب واژگان کودکان یکی از بهترین راه ها برای آشنا کردن کودک با بسیاری از کلمات جدید است. این کتاب های مصور با استفاده از تصاویر جذاب و بامزه کلمات جدیدی را به کودک شما آموزش می دهند. بنابراین انتخاب مناسبی است که نمونه هایی از این دیکشنری ها را برای فرزندان خود تهیه کرده و نحوه استفاده صحیح از آن ها را به آنها آموزش دهید و می توانید به فرزندان خود در یادگیری و به خاطر سپردن کلمات جدید بیشتر کمک کنید.
3. استفاده نادرست از کلمات
یکی از مشکلاتی که باعث ضعف کودکان در بیان موضوعات می شود این است که بسیاری از آنها واژگان مناسب سن خود دارند، اما مشکل این است که نمی دانند چگونه این کلمات را کنار هم بگذارند تا منظورشان را بیان کنند. . به بهترین شکل ممکن ارائه شده است. بنابراین یکی دیگر از اصولی که کودکان باید در آموزش بیان به آن مسلط باشند این است که بتوانند کلمات را به خوبی املا کنند و در گفتار جملات معنادار بسازند. بنابراین سومین اصل از اصول بیان کودکان، استفاده صحیح از کلمات در جملات است.

الف) کارت در یک جمله
چند کارت آماده کنید و روی هر کارت یک کلمه بنویسید. سپس تعدادی از این کارت ها را با کلمات مختلف به فرزندتان بدهید و از او بخواهید با استفاده از آنچه در دست دارد برای شما جمله بسازد. توجه داشته باشید که جملات او باید معنی دار باشد و جایگاه دستوری کلمات فارسی در داخل به درستی رعایت شود

البته از همان ابتدا نمی توان انتظار داشت که بی عیب و نقص باشد، اما بعد از مدتی بدون شک پیشرفت زیادی خواهد کرد و می تواند بهتر و قوی تر از قبل عمل کند.
ب) کلمه گم شده را پیدا کنید
یک جمله بنویسید، یک کلمه را خالی بگذارید، سپس از کودک خود بخواهید کلمه حذف شده را حدس بزند و کار را تکرار کند تا در نهایت یک جمله معنی دار و درست بیان شود. این کار برای کودک شما سرگرم کننده خواهد بود و علاوه بر کمک به رشد مهارت های جمله سازی، خلاقیت او را افزایش می دهد. زیرا او با قرار دادن کلمات در سرش قادر است جملات معناداری بسازد.

توجه داشته باشید که لازم نیست به کلمات خاصی فکر کنید. اساساً هدف تقویت توانایی فرزندتان در جمله سازی است. به همین دلیل هر کلمه ای که در جای خالی قرار گیرد و معنی جمله را کامل کند می تواند کلمه مورد نظر باشد.

ج) داستان بگویید
یکی از بهترین بازی هایی که می تواند مهارت های بیانی کودک را تقویت کند، روش قصه گویی است. قصه گویی به این معناست که کودک شما از تخیل خود برای خلق هر داستانی که دوست دارد با هر مفهومی استفاده می کند. هدف از این کار این است که کودکان بتوانند جملات را به طور منظم و مداوم بیان کنند. او حتی می تواند خود را به جای یکی از شخصیت های داستان بگذارد و به زبان او صحبت کند، در حالی که شما همبازی او در طرف دیگر داستان خواهید بود. قصه گویی یکی از بهترین و کاربردی ترین راه ها برای تمرین بیان در نظر گرفته می شود. پیشنهاد می کنم با مطالعه مقاله مهارت های قصه گویی بیشتر با این مهارت و اهمیت آن آشنا شوید.

4. از زبان بدن استفاده کنید
یکی از موثرترین عوامل در بیان موضوع، استفاده صحیح از زبان بدن است. زیرا اعمال شما بلندتر از کلمات صحبت می کنند. پس باید بدانید که تسلط بر این مبحث می تواند قدرت بیان کودکان را تا حد زیادی بهبود بخشد. به عنوان مثال، کودک می داند که در حین صحبت کردن حرکت نکند یا به مخاطب نگاه کند و غیره که باعث می شود قوی تر و مسلط تر به نظر برسد.

به همین دلیل است که آموزش زبان بدن که یکی از اصول مهم در مبحث بیان است، هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. توصیه می کنم خودتان این مهارت را تقویت کنید و حتما مقاله ما در مورد تقویت زبان بدن را بخوانید که در آن به تکنیک های ساده و کاربردی برای تقویت زبان بدن اشاره می کنیم. البته اگر می خواهید مطالب و کتاب های جامع و معتبرتری در زمینه زبان بدن به دست آورید، پیشنهاد می کنم مقاله بهترین کتاب های زبان بدن را مطالعه کنید.
استفاده از زبان بدن نقش مهمی در تقویت مهارت های بیانی کودکان دارد
الف) والدین الگوی فرزندان خود هستند
والدین الگوی اصلی فرزندان خود هستند. آنها می توانند با اعمال خود بهترین آموزش را به کودک ارائه دهند و یا برعکس شخصیت او را به کلی تخریب کنند. در مورد زبان بدن نیز می توانید همین کار را انجام دهید.

به عنوان مثال، می توانید از حالات چهره خود استفاده کنید تا به کودک خود بفهمانید که شما عصبانی هستید یا با نگاه کردن به چشمان او در هنگام صحبت با او نگرانی را به او نشان دهید. مستقیم مقابل او بایستید و به حرکت خود ادامه ندهید. همه اینها منجر به تلاش او برای کپی برداری از اعمال و حرکات شما و پیاده سازی آنها در کار خود می شود.
ب) از کتاب کمک بگیرید
برای این کار از کتاب ها کمک بگیرید و از آنها استفاده کنید. بدون شک کتاب هایی وجود دارد که می تواند به شما در آموزش صحیح زبان بدن به فرزندانتان کمک کند. حتی ممکن است کتاب های مناسب سن برای این بچه ها در بازار وجود داشته باشد. پس از آنها کمک بگیرید تا بتوانید در این زمینه بهترین باشید. حتی می‌توانید تصاویری از کتاب‌های زبان بدن را به بچه‌هایتان نشان دهید و به آنها توضیح دهید که چرا تصویر به این شکل طراحی شده است و چه احساسی را نشان می‌دهد. به این ترتیب، کودک شما نیز آن تصویر را بازتولید می کند و قطعاً سعی می کند اعمال خود را انجام دهد.

شما می توانبد با ثبت نام کودکانتان در دوره آموزشی فن بیان کودکان به بهبود فن بیان آنها کمک کنید. 

reza niri
reza niri

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋