reza niri

reza niri

نحوه تمیز کردن شیرهای برنجی

 

 

شیرهای برنجی افزودنی زیبایی برای هر حمام یا آشپزخانه است، اما اگر مراقبت صحیح انجام نشود، تمیز کردن شیرهای برنجی می‌تواند دردسرساز شود.

تفاوت بین شیر برنجی و شیر برنجی برس خورده در این است که برنج برس‌کاری شده تحت درمان خاصی قرار می‌گیرد تا ظاهری کدرتر به آن بدهد و در مقایسه با ظاهر صیقلی شیرهای برنجی، آن را برای زیبایی‌شناسی سنتی ایده‌آل می‌کند.

با این حال، هر دو نیاز به مراقبت ساده یکسانی برای تمیز نگه داشتن آنها و حفظ پوشش برای سالهای آینده دارند.

تمیز کردن شیرهای برنجی
برای اینکه شیرهای برنجی و برنجی خود را در شرایط خوبی نگه دارید، توصیه می کنیم محلول ضعیفی از آب صابون درست کنید و یک پارچه میکروفیبر بگیرید. با استفاده از پارچه، محلول را به شیرهای برنجی خود بمالید، بدون اینکه خیلی سخت باشد، تا زمانی که تمیز به نظر برسند. اطمینان حاصل کنید که شیر را از بالا به پایین، زیر دسته و ناحیه اطراف پایه شیر خود را تمیز کرده اید. کار را با آبکشی شیر آب و مالش آن با پارچه به پایان برسانید.

 

چگونه شیرهای برنجی برس خورده را تمیز نگه داریم
مانند  تمیز کردن شیرهای آب سیاه ، بهترین کار این است که به جای اینکه اجازه دهید رسوب آهک یا صابون در طول زمان باقی بماند، شیرهای برنجی خود را تمیز کنید. شستن شیرها در هر بار استفاده از این ناحیه، خواه  شیر آب جوش ، شیر حمام یا دوش باشد، به شما کمک می کند تا سطح را حفظ کنید.

به غیر از یک شستشوی معمولی، پاک کردن با آب صابون به صورت هفتگی تمام چیزی است که واقعاً مورد نیاز است.

اگر مدتی است که شیرهای خود را تمیز نکرده اید، ممکن است آب صابون آن را قطع نکند. این ممکن است باعث شود که روکش برنجی شما آنقدر که می‌تواند صیقلی به نظر نرسد، یا روکش برنجی شما کمی کدرتر از آنچه باید به نظر برسد. با گذشت زمان ممکن است شیر ​​شما رسوب آهک یا واترمارک ایجاد کند. به جای انتخاب محصولات تمیزکننده خشن که ممکن است پایان شیرهای برنجی شما را خراب کند، گاهی اوقات یک درمان طبیعی بهترین گزینه است.

چگونه رسوب آهک را از شیرهای برنجی خود حذف کنید
محلولی از سرکه و آب به نسبت 1:1 درست کنید و آن را روی شیرهای آب خود و همچنین اطراف آن اسپری کنید. اجازه دهید محلول چند دقیقه بماند قبل از اینکه شیرها را با یک پارچه اسکراب کنید و سپس ناحیه را با آب بشویید.

هنگام تمیز کردن شیرهای برنجی از چه چیزهایی باید اجتناب کرد
ساده نگه داشتن کارها در مورد شیرهای برنجی بهترین راه برای مراقبت از آنها است. برای حفظ ظاهر جدید به پاک کننده های سنگین نیاز ندارید. همچنین ایده خوبی است که از مواد ساینده ساینده مانند آبشستگی خودداری کنید. این می تواند سطح شیرهای برنجی شما را خراش دهد و آسیب جدی به خصوص به شیرهای آبکاری شده برنجی وارد کند.

می‌توانید از پولیش‌های فلزی روی شیر برنجی خود استفاده کنید تا از آن ظاهر صیقلی استفاده کنید، اما مطمئن شوید که پولیش انتخابی‌تان برای استفاده روی برنج بی‌خطر است.

البته در در رابطه با شیر آلات صنعتی مانند شیر فلکه برنجی یا شیر گازی برنجی این سختی ها را ندارید. 

نحوه تمیز کردن وسایل برنجی
مرحله 1: فیکسچر را تمیز کنید
کار را با مخلوط کردن یک صابون ظرف ملایم با آب داغ شروع کنید، سپس از محلول و یک پارچه نرم برای پاک کردن وسایل برنجی استفاده کنید. بگذارید مخلوط شما چند ثانیه بماند، سپس با فشار محکم، از یک پارچه مرطوب تمیز استفاده کنید تا مخلوط را پاک کنید. وقتی کارتان تمام شد، پارچه را کاملاً بشویید و آویزان کنید تا خشک شود.

مرحله 2: یک دستمال کاغذی را با سرکه سفید خیس کنید
یک دستمال کاغذی را در سرکه سفید خیس کنید و آن را دور دسته های شیر آب قرار دهید یا آن را دور سر دوش بپیچید که لکه های آب سخت قابل مشاهده است. زهکش را ببندید و 1/2 فنجان سرکه را در سینک بریزید تا رسوبات آب سخت را از زهکش برنجی پاک کنید. اجازه دهید سرکه یک ساعت یا بیشتر خیس بخورد. طولانی تر بهتر است

مرحله 3: دستمال کاغذی را بردارید
قبل از اینکه رسوبات آب سخت را با یک مسواک قدیمی پاک کنید، حوله های کاغذی را بردارید و پلاگین تخلیه را بردارید. تمام آثار سرکه را با آب داغ بشویید.

مرحله 4: یک لیمو شور را روی وسایل بمالید
دانه های نصف یک لیمو را بردارید و روی آن را با نمک خوراکی بپوشانید. لیموی نمکی را روی تمام سطح برنجی بمالید، روی لکه های باقیمانده تمرکز کنید و در صورت نیاز دوباره نمک بزنید. دستکش لاستیکی یا پلاستیکی بپوشید. سطح برنجی را با یک پارچه تمیز و نرم صاف کنید تا بدرخشد.

مرحله 5: روغن معدنی را بمالید
بذر کتان یا روغن معدنی را روی وسایل برنجی تمیز شده حمام با یک پارچه نرم بمالید تا از کدر شدن آن جلوگیری کنید.

نحوه تمیز کردن وسایل با روکش برنجی
مرحله 1: وسایل برنجی را با مواد شوینده بشویید
کل سطح روکش برنجی را با یک شوینده ملایم مخلوط شده در آب گرم بشویید. از دستکش های پلاستیکی برای جلوگیری از اثر انگشت استفاده کنید زیرا به آرامی سطح را با یک پارچه نرم مالش می دهید. با آب گرم کاملاً بشویید و با یک پارچه تمیز کاملاً خشک کنید.

مرحله 2: استفاده از پولیش تجاری
یک پولیش تجاری ملایم را که برای استفاده روی صفحه برنجی طراحی شده است، اعمال کنید تا هرگونه کدر شدن سنگین باقیمانده را از بین ببرید. قبل از استفاده از یک پارچه نرم روی وسایل حمام با روکش برنجی، ابتدا در یک منطقه نامحسوس تست کنید.

مرحله 3: وسایل را پاک کنید
وسایل تمیز شده را با آب گرم پاک کنید تا تمام آثار باقی مانده از پاک کننده یا پولیش پاک شود و سپس به آرامی خشک کنید.

نکته
پس از هر بار استفاده، شیرها، دستگیره ها و سرهای دوش را کاملا خشک کنید تا از لکه شدن و کدر شدن آب سخت جلوگیری کنید.

هشدار
از پشم فولادی یا خراش‌دهنده فلزی برای تمیز کردن سخت‌افزار یا وسایل با روکش برنجی استفاده نکنید.

وسایل با روکش برنجی را صاف نکنید. مالش شدید صفحه برنجی را از بین می برد.

reza niri
reza niri

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋