mybanixmybanix

mybanixmybanix

mybanix1234
توسط ۱ نفر دنبال می شود

ارز دیجیتال اتریوم چیست؟ + خرید و قیمت اتریوم

در پاسخ به اینکه اتریوم چیست؛ به طور خلاصه، این ارز یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است. زیرا امروزه همه بلاک چین را با نام بیت کوین می شناسند. این تصور ایجاد شد که این توکن نیز یک ارز دیجیتال است. اما اینطور نیست; اتریوم که قیمت اتریوم بر اساس این  پلتفرمی برای اجرای برنامه های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند بدون دخالت واسطه است. در واقع، بیت کوین تلاش کرده است تا واسطه های مالی را حذف کند. اما بلاک چین هدف خود را غیرمتمرکز کردن همه چیز و لغو کنترل سلیقه در دنیای وب قرار داده است. اگر شما هم به فکر خرید اتریوم و سرمایه گذاری روی این ارز دیجیتال هستید، بهتر است با ما همراه باشید زیرا در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد.

ارز دیجیتال اتریوم چیست؟

همانطور که گفته شد، eth یک سیستم عمومی و رایگان مبتنی بر فناوری بلاک چین با مرورگر، زبان برنامه نویسی و سیستم پرداخت خاص خود است. این ارز هیچ کنترل کننده مرکزی واحدی ندارد و هزاران سیستم کامپیوتری به طور داوطلبانه آن را در سراسر جهان کنترل می کنند. این کاربران Node یا Node نامیده می شوند و مسئولیت امنیت شبکه را بر عهده دارند.

 

با این ارز هیچ گونه داده ای در سرور مرکزی و محرمانه جمع آوری نمی شود. تمام اطلاعات شبکه به طور کامل بین گره ها توزیع می شود و هر گره یک کپی از تمام داده های بلاک چین دارد.

به طور کلی، بدون در نظر گرفتن واحد پول اتریوم، شبکه کاملاً مستقل است و هیچ شخص، سازمان یا موسسه ای مسئول اداره و کنترل نیست. روش خرید اتریوم نیز چندان پیچیده نیست و می توانید با افتتاح حساب در یک صرافی امن، این ارز را معامله کنید.

چرا اتریوم ایجاد شد؟

پس از پاسخ به این سوال که اث چیست، بهتر است در مورد دلیل ایجاد آن صحبت کنیم. در دنیای امروز، اطلاعات شخصی، رمز عبور و اطلاعات مالی ما در رایانه های دیگران ذخیره می شود. حتی سرورهایی مانند آمازون، فیس بوک و گوگل. اطلاعات این مقاله در سرورهای شرکت دیگری نیز ذخیره می شود.

این شرکت‌ها تیم‌های تخصصی خود را برای ذخیره و محافظت از اطلاعات و پرداخت هزینه‌های نیروی کار و رسیدگی ایجاد کرده‌اند. بنابراین استفاده از این شرکت ها مزایای زیادی دارد.

اما در کنار این ساختار، معایبی نیز وجود دارد. همانطور که می‌دانیم و آموخته‌ایم، هکرها یا دولت‌ها می‌توانند بدون اطلاع شما به فایل‌های شما دسترسی داشته باشند، که قطعاً آن چیزی نیست که شما می‌خواهید. آنها این کار را با هک کردن یا حمله به اشخاص ثالث (اشخاص ثالث) انجام می دهند، به این معنی که می توانند اطلاعات شما را بدزدند، درز کنند یا تغییر دهند.

برایان بهلندورف، خالق وب سرور آپاچی، چندین قدم برداشت تا به طور مؤثر این نوع طراحی را "گناه اصلی اینترنت" نامید. بهلندورف و همکارانش معتقدند که اینترنت همیشه باید غیرمتمرکز باشد.

برای غیرمتمرکز کردن اینترنت، یک جهش فناوری به نام بلاک چین رخ داد و اتریوم در تلاش است تا اینترنت را در ساختار این شبکه غیرمتمرکز کند. در حالی که بیت کوین قصد دارد سیستم بانکداری و پرداخت آنلاین را متحول کند، هدف این ارز حذف اشخاص ثالث (واسطه ها) با استفاده از بلاک چین است.

 

ارائه دهنده خدمات شخص ثالث یا ارائه دهنده شخص ثالث اینترنتی کسانی هستند که اطلاعات را ذخیره می کنند، پول را انتقال می دهند و ابزارهای مالی پیچیده را ضبط می کنند. جوزف لوبین، یکی از توسعه دهندگان آن، گفت:

اتریوم ایجاد شد تا برای مدیریت امور زندگی خود به بانک ها و سایر موسسات مشابه نیاز نداشته باشیم.

اتریوم و سیستم های جهانی

به طور خلاصه، این ارز می‌خواهد به یک کامپیوتر جهانی تبدیل شود تا مدل فعلی «مشتری-سرور» را غیرمتمرکزتر و محبوب‌تر کند. با این ارز، سرورها و ابرها توسط هزاران کاربر به نام گره ها جابجا می شوند که از داوطلبانی از سراسر جهان تشکیل شده اند. این معنای یک کامپیوتر جهانی است. هدف این است که این ویژگی برای همه در جهان قابل دسترسی باشد.

اگر یک گشت و گذار ساده در فروشگاه های برنامه داشته باشیم، می توانیم انواع مربع های رنگارنگ را ببینیم که همه چیز را از برنامه های بانکی گرفته تا برنامه های تناسب اندام و برنامه های پیام رسانی ارائه می دهند.

این برنامه ها به شرکت یا شخص ثالث نیاز دارند که اطلاعات کارت اعتباری و سایر اطلاعات شخصی را ذخیره کند. انتخاب برنامه ما نیز توسط شخص ثالث مدیریت و کنترل می شود. همانطور که اپل و گوگل مسئول برنامه های خاصی هستند که می توانیم دانلود و محافظت کنیم.

در صورت تحقق تمامی مشکلات ذکر شده در مورد این ارز، کنترل اطلاعات این نوع خدمات به صاحب اطلاعات و حقوق به نویسنده بازگردانده می شود.

با این حساب، هدف این است که دیگر یک اقتدار مستقل بر شخصیت‌های ما وجود نداشته باشد و هیچ‌کس نتواند ناگهان از طرف او یک نمایش را متوقف کند و شخصیت‌های ما را از ما بگیرد. فقط کاربر می تواند اطلاعات را تغییر دهد.

به عبارت دیگر، هر بار که ما تغییری ایجاد می کنیم و ورودی های خود را ذخیره، حذف یا اضافه می کنیم، همان گره های شبکه آن تغییرات را ذخیره می کنند.

 

اتریوم از کجا می آید؟

تاریخچه اتریوم به ویتالیک بوترین گره خورده است. در سال 2013، ویتالیک بوترین کاغذ سفید اتریوم را برای دوستانش فرستاد تا نظرات و انتقادات خود را نسبت به نظریه خود بیان کند. اما جوابی دریافت نکرد. او با تئوری خود در سال 2014 عمومی شد و بلاک چین خود را در سال 2015 راه اندازی کرد.

Mihai Alisie، Anthony Di Iorio و Charles Hoskinson به همراه ویتالیک بوترین و جوزف لوبین بنیانگذاران این شبکه بودند. بوترین سعی کرد بلاک چین بیت کوین را بهبود بخشد و قراردادهای هوشمند غیرواسطه و برنامه های کاربردی غیرمتمرکز را بر روی بلاک چین بیت کوین پیاده سازی کند. او پس از مدتی از ارز دیجیتال بومی «اتر» رونمایی کرد.

ویتالیک در یکی از مصاحبه های خود اظهار داشت که قصد دارد اتریوم را به عنوان یک پلتفرم متصل به بلاک چین حفظ کند، بر مشکلات فنی آن تمرکز کند و با ارتقای امنیت آن، آینده ای جدید بسازد.

عملکردهای اتریوم را بشناسید

از آنجایی که هیچ شخص ثالثی آن را مدیریت و نظارت نمی کند، داده های شبکه به هیچ وجه قابل تغییر یا حذف نیستند. هرگونه تغییر در این پلتفرم باید توسط همه اعضای آن تایید شود.

توزیع اطلاعات بین تمامی کاربران یا گره ها و عمومی بودن داده ها امکان سانسور و تقلب در این سیستم را از بین می برد. بدون هیچ سرور یا موسسه مرکزی، اطلاعات افراد در سیستم شخصی آنها ذخیره می شود. این عدم تجمیع داده ها احتمال هک و سرقت اطلاعات را تا حد زیادی کاهش می دهد. برای هک کردن شبکه خود باید به کامپیوترهای نیمی از گره ها دسترسی داشته باشید و هزینه این فرآیند برای هکرها بسیار زیاد و عملا غیرممکن است.

 

استفاده از سیستم رمزگذاری نیز سطح امنیتی شبکه را افزایش داد و امکان جعل و کلاهبرداری را در این پلتفرم از بین برد. این ارز غیرقابل توقف، همیشه فعال و همیشه آنلاین از ویژگی های مهم این شبکه است.

تاریخچه قیمت اتریوم

عرضه اولیه سکه اتریوم (ICO) در تابستان 2014 برگزار شد. در آن زمان، ارزش هر واحد اتر 0.311 دلار بود. قیمت اتریوم برای اولین بار در مارس 2016 به بیش از 10 دلار، در می 2017 به بیش از 100 دلار و در ژانویه 2018 به بیش از 1000 دلار رسید.
پس از اجرای هارد فورک لندن که یکی از بزرگ‌ترین ارتقاهای شبکه اتریوم محسوب می‌شود، قیمت اتریوم به دلار رشد چشمگیری را تجربه کرد. داده های بازار نشان می دهد که قیمت بالای تاریخ اتریوم در تاریخ 16 نوامبر 2021 در محدوده 4891 دلار ثبت شده است.

mybanixmybanix
mybanixmybanix mybanix1234

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋