mohsen ehsaninia

mohsen ehsaninia

به گربه مان چه غذایی بدهیم؟

چنانچه علاقه ی زیادی به حیوانات خانگی دارید و اخیرا تصمیم گرفته‌اید در منزل خود از یک گربه نگهداری کنید، احتمالا سوالات زیادی در مورد نحوه تغذیه او خواهید داشت. یک گربه چه غذایی می‌خورد و برنامه غذایی او باید به چه شکل باشد؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

غذای گربه‌ها چیست؟

اصلی‌ترین غذای گربه، گوشت است. گربه‌ها در کنار گوشت می‌توانند از سبزیجات، میوه، غلات و ... هم با نسبت معقولی استفاده کنند تا روند رشد و سلامت آن‌ها حفظ شود. یک برنامه غذایی کامل برای گربه، باید تمام نیاز حیوان خانگی دوست داشتنی شما به پروتئین، کربوهیدرات، چربی، مواد معدنی، ویتامین و انرژی برطرف سازد. این عناصر در گوشت، تخم مرغ، پنیر، شیر، میوه و ... وجود دارد. در غذاهای خشک این مواد با نسبت مناسب وجود خواهد داشت و می‌تواند پروتئین، ویتامین و کربوهیدرات بدن گربه را تامین کند. البته باید در نظر داشته باشید که یک گربه خانگی دارای رژیم متفاوتی نسبت به گربه‌های خیابانی است.

گربه‌هایی که در طبیعت زندگی می‌کنند مواد غذایی مورد نیاز خود را از شکار بدست می‌آورند و تحرک بسیار زیادی نسبت به گربه‌های خانگی دارند. برای جلوگیری از چاق شدن یک گربه خانگی که تحرک کمتری نسبت به گربه‌های رها در طبیعت دارند، باید هر کدام از مواد غذایی به نسبت مشخصی مورد استفاده قرار گیرند تا باعث چاق شدن حیوان خانگی شما نشود. چاق شدن گربه طول عمر آن‌ها را کاهش می‌دهد و به همین دلیل اهمیت زیادی دارد.

آیا استفاده از غذای آماده گربه انتخابی خوبی است؟

انتخاب یک رژیم غذایی سالم باعث افزایش طول عمر گربه و سلامت او خواهد شد از همین رو باید به هنگام انتخاب نوع غذا دقت زیادی صرف کنید. غذای آماده گربه می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد زیرا ترکیبات آن به گونه‌ای است که احتیاجات بدن گربه را پوشش می‌دهد. البته باید به هنگام خرید غذای آماده به سن، نژاد و جثه گربه توجه داشته باشید زیرا میزان کربوهیدارت، پروتئین و مواد معدنی برای هر گربه‌ متفاوت خواهد بود. توجه داشته باشید که برای گربه خود، در کنار غذای آماده از ظرف آب هم استفاده کنید. گربه‌ها به آّب زیادی نیاز داشته و غذای آماده رطوبت مورد نیاز بدن آن‌ها را تامین نمی‌کند.

 سعی کنید غذای آماده گربه خود را از پت شاپ معتبر و از بین برندهای مطرح این زمینه خریداری کنید. برندهایی با کیفیتی در بازار وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به جوسرا، جوسی، میتو اشاره کرد.

 

mohsen ehsaninia
mohsen ehsaninia

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋