msmslmnzdh

msmslmnzdh

 ۱ نفر را دنبال می کند

بیت کوین چیست؟

بیت کوین چیست؟ اولین سوال خیلی از افرادی که دوست دارن وارد حوزه ارزهای دیجیتال بشن اینه که بیت کوین چیست؟ چون که هممون اسمشو شنیدیم. برای جواب دادن به این جمله که  کلی مطلب باید بخونید و در این مقاله کامل بهشون اشاره کردیم. اولین ارز دیجیتالی که معرفی شد بیت کوین بود و امروزه طیف وسیعی از معاملات دنیا با بیت کوین انجام میشه. امروزه تحولات وسیعی در سیستم های مالی دنیا بوجود اومدن که استارت شون رو مدیون بیت کوین هستن. درامد بیت کوین برای سرمایه دارهاش چیزی فراتر از انتظارها بود. این مقاله در مورد اینکه بیت کوین چیست؟ و هر چیزی که باید در موردش بدونین هستش و با مطالعه این مقاله مطالب خیلی مفیدی بدست خواهین آورد.

شاید تا حالا تو یه جمع نشسته باشین و صحبت از ارزهای دیجیتال شده باشه و بلافصله یکی ازتون سوال میکنه که بیت کوین چیست؟ به زبان ساده میتونی بهم بگی؟ در اصل بیت کوین به زبان ساده رو بهتون بگم این که بیت کوین اولین ارز دیجیتالی بود که در سال 2008 استارت خورد و در سال 2009 به دنیا معرفی شد. هدف از راه اندازی BTC هم رفع مشکلات سیستم سنتی نقل وانتقال پول بود و امروزه این ارز دیجیتال بصورت وسیعی برای مبادلات مالی استفاده میشه مخصوصا برای کشورهایی که در نقل وانتقالات بین المللی پول مشکل دارن مثل کشور خودمون. در اصل باید بهتون بگم که این ارز وجود خارجی نداره یعنی نمیتونین مثل سکه و پول کاغذی تو دست تون بگیرین و لمسش کنین و شکل جدیدی از پول هستش که در یک بستر و شبکه در اینترنت بنام بلاکچین همه تراکنش های اون انجام شده و به ثبت میرسه و نقل وانتقالات این ارز دیجیتال هم در بستر بلاکچین که از امنیت بالایی برخوردار هستش صورت میگیره و ازش میشه برای تبادلات مالی به سراسر دنیا و خرید و فروش در بستر اینترنت استفاده کرد. در اصل بلاکچین مثل سیستم بانک مرکزی بوده که هر تراکنش مالی انجام میدیم اونا رو ثبت و تایید میکنه.

تاریخچه بیت کوین

باید بهتون بگم که خالق BTC شخصی بود بنام ساتوشی ناکاموتو و طبق صحبت هایی که کرده، خودش اولین کد نویسی بیت کوین رو در ماه می سال 2007 شروع کرده و یک سال بعدش یعنی می 2008 سایتش رو به ثبت میرسونه و در اکتبر همون سال وایت پیپر بیت کوین رو با عنوان بیت کوین: سیستم پرداخت همتا به همتا (Bitcoin: A Peer-to-Peer Electronic Cash System) رو منتشر میکنه.

هدف از پیدایش بیت کوین چیست؟

  1. از بین بردن واسط های پولی: تراکنش های بیت کوین بطور مستقیم بین دوکاربر انجام میشن و تایید این تراکنش ها در بستری بنام بلاکچین و توسط ماینرهایی که در سراسر دنیا در دست خود کاربرها هستن انجام میشن.
  2. کاهش هزینه های نقل و انتقال: در سیستم های سنتی برای هر تراکنشی که انجام میدین باید یک هزینه ای بپردازین و اگه تراکنش های انجام شده با حجم پول زیاد همراه باشه و یا بین دو کشور صورت بگیره گاهی با هزینه های زیادی همراه هستش در حالی که پرداخت ها با Bitcoin هزینه های خیلی کمتری دارن و در سراسر دنیا به راحتی میتونین انجام بدین.
  3. افزایش سرعت تراکنش ها: در نقل وانتقالات مالی بالا در سیستم های سنتی باید برای تایید این تراکنش ها زمان زیادی صرف بشه گاها برای انتقال پول از یک صرافی به یک کشور دیگه چند روز زمان نیاز هستش در حالی که اگه همین کار رو با بیت کوین انجام بدین زمان خیلی کمتری از شما خواهد برد. 

تراکنش های بیت کوین چگونه انجام میشود؟

اولین چیزی که باید بدونید اینه که Bitcoin در یک بستری بنام بلاکچین راه اندازی شده. بلاک چین به عنوان بستری برای بیتکوین، دارای قابلیت‌های زیادی هستش که برای حفاظت از داده‌های تراکنش هایی که کاربرهای بیت کوین انجام میدن مورد استفاده قرار می‌گیره. وقتی که داده‌ها در بلاکچین، ذخیره می‌ شن بخاطر اینکه این شبکه غیر متمرکز هستش و اطلاعات بین همه کاربرها پخش شده در همه نود های این شبکه ذخیره میشن، دیگه امکان تخریب و دستکاری اون‌ها به هیچ روشی وجود نداره.

سخن پایانی

بیت کوین به زبان ساده طلای ارزهای دیجیتال بوده و سود خیلی زیادی رو نصیب سرمایه گذار ها تا به امروز کرده و مسلما بعد این هم رشد قیمتی خیلی خوبی خواهد داشت. این ارز دیجیتال ارزشمند ترین ارز دیجیتال دنیا بوده و در رتبه اول ارزهای دیجیتال در بین بیشتر از 6000 ارز دیجیتال بوده و در هر صرافی ارز دیجیتال در سراسر دنیا معامله میشه و در سبد سرمایه گذاری همه کسانی هستش که تو این بازار شروع به سرمایه گذاری های کلانی کرده ان. استخراج بیتکوین یکی از پر درامد ترین فعالیت های این دهه بوده و امروزه شرکت های بزرگی در دنیا برای افزایش سرمایه به استخراج Bitcoin روی آورده اند.

 

msmslmnzdh
msmslmnzdh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋