مهدی صمدی

مهدی صمدی

چین و چروک زیر چشم و دلایل مهم آن!

آیا در زندگی خود نگران چشمان خود هستید؟ کارهایی که می توانید برای بهبود چین و چروک صورت انجام دهید

 

استفاده از ماسک دور چشم چین و چروک زیر چشم  را پنهان می کند، بنابراین خط دید طرف مقابل روی چشم ها متمرکز می شود. بنابراین، بسیاری از افراد ممکن است نگران چین و چروک زیر چشم خود باشند یا اخیراً روی مراقبت از چشم تمرکز کنند. بنابراین، برای بهبود چین و چروک صورت، مانند دور چشم، چه باید بکنیم؟ توضیح خواهم داد.

 

چین و چروک

من کنجکاو هستم زیرا این یک زندگی ماسک است! ? مراقبت از چشم و پوست

1 سال از ادامه زندگی ماسک و زندگی مهار شده می گذرد. این آسیب چندوجهی است، اما تأثیر زیادی بر صنعت زیبایی دارد. طبق داده‌های منتشر شده در ابتدای سال 2021، فروش شرکت‌های بزرگ مرتبط با لوازم آرایشی در سراسر جهان روند نزولی دارد (*1). فروش رژ لب و رژ لب به ویژه در حال کاهش است. از سوی دیگر، فروش محصولات مرتبط با مراقبت از پوست و محصولات آرایش چشم در حال افزایش است. اعتقاد بر این است که دلیل این امر این است که اثرات ماسک ها باعث بدتر شدن پوست شده است و افراد بیشتری مراقبت از پوست خود را مرور می کنند و تلاش بیشتری برای آرایش چشم و مراقبت هایی انجام می دهند که توسط ماسک پوشانده نمی شود.

این تغییرات همچنین از نظرسنجی پرسشنامه دیگری (*2) مشخص شده است. در یک نظرسنجی، هنگامی که در مورد "بخش هایی که در سبک زندگی جدید مراقب مراقبت از پوست و آرایش هستند"، رایج ترین پاسخ "چشم ها (42.2٪") و پس از آن "پوست (30.8٪) بود. معلوم شد که. از این نظرسنجی می توان دریافت که افراد بیشتری به دلیل تأثیر زندگی ماسک، نگران چشم و پوست خود هستند.

 

دلایل ایجاد چین و چروک دور چشم چیست؟

انواع مختلفی از «مشکلات چشم» وجود دارد، اما به عنوان مثال، بسیاری از افراد ممکن است نگران چین و چروک زیر چشم و اطراف گوشه چشم باشند. برای بهبود چین و چروک دور چشم، ابتدا باید علت آن را بشناسید. بنابراین بیایید نگاهی به عوامل احتمالی بیندازیم.

 

خشک

پوست اطراف چشم یکی از نازک ترین پوست های بدن است و تقریباً هیچ غدد چربی یا غده عرق ترشح کننده عرق وجود ندارد. بنابراین میزان سبوم و رطوبت آن کم است و خشک شدن آن بسیار آسان است. علاوه بر این، به طور کلی، ناحیه اطراف چشم جایی است که دسترسی به مراقبت از پوست در آن دشوار است. حتی اگر گونه ها و دهان به دقت مرطوب شوند، بسیاری از مردم تمایل دارند چشم ها را فراموش کنند. مراقبت ناکافی مرطوب کننده مانند این منجر به خشکی بیشتر دور چشم و در نتیجه چین و چروک های ظریف می شود. به این چین و چروک های ریز که در اثر خشکی ایجاد می شود، «چروک چیریمن» نیز می گویند.

 

اشعه ماوراء بنفش

اشعه ماوراء بنفش به عنوان عامل ایجاد لکه های تیره شناخته شده است، اما در ایجاد چین و چروک نیز نقش زیادی دارد. با انباشته شدن آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش، خواص کلاژن، که برای کشسانی و استحکام پوست ضروری است، تغییر و تجزیه می شود. در نتیجه پوست به تدریج خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و منجر به چین و چروک می شود.

می توان با استفاده درست از ضد آفتاب در مقابل این اشعه ایمنی ایجاد کرد.

 

تغییرات بدن به دلیل افزایش سن

همانطور که به شما گفتم کلاژن در اثر اشعه ماوراء بنفش تخریب می شود، اما با افزایش سن نیز کاهش می یابد. علاوه بر این، رطوبت پوست با افزایش سن کاهش می یابد که این نیز یکی از دلایل اصلی چین و چروک است. علاوه بر این، با تغییر استخوان های اطراف چشم و ضعیف شدن ماهیچه ها با افزایش سن، ممکن است ناحیه چشم فرورفته شود و چین و چروک ها عمیق تر ظاهر شوند.

 

به دلیل حرکت عضلات صورت

چین و چروک هایی که هنگام لبخند زدن در گوشه چشم ظاهر می شوند به دلیل حرکت عضلات صورت است.

با تکرار همان حالت صورت، چین و چروک (چروک های بیانی) در نقاط خاصی از پوست ظاهر می شود. چین و چروک های عمیق با تکرار طولانی مدت ایجاد می شوند. به دلیل عادات ماهیچه هایی که با تغییر حالات صورت حرکت می کنند، آگاهی از آن دشوار است.

چین و چروک های ناشی از حرکت ماهیچه های صورت با تزریق یک ماده سمی بوتولینوم به عضلات صورت و آرام کردن حرکت ماهیچه هایی که باعث ایجاد چین و چروک صورت می شوند، کمتر دیده می شود.

 

تزریق بوتولینوم

علاوه بر این، هنگامی که خستگی چشم جمع می شود و گردش خون در اطراف چشم بدتر می شود، سیاهی و افتادگی چشم ممکن است رخ دهد که ممکن است در آینده باعث ایجاد چین و چروک شود. پس چگونه باید از چین و چروک دور چشم مراقبت کنیم؟

 

مراقبت از چشم که می توانید خودتان انجام دهید توضیح روش ها و اقدامات احتیاطی

در اینجا چند راه برای مراقبت از چشم ها آورده شده است.

 

مراقبت مرطوب کننده

همانطور که به شما گفتم، دور چشم به طور طبیعی مستعد خشکی است، بنابراین اگر به خوبی از آن مراقبت نکنید، خطوط ریز ایجاد می شود. اما نگران نباشید. چین و چروک های ریز ممکن است بسته به مراقبت از پوست بهبود یابد.

نکته البته مراقبت مرطوب کننده است. علاوه بر مراقبت های معمول پوست، استفاده از کرم دور چشم یا استفاده از پک چشم را توصیه می کنیم. مهم این است که آن را به روش صحیح انجام دهید. یکی از نگرانی های خاص تحریک ناشی از اصطکاک است.اگر برای مراقبت از پوست خود نیرویی بیش از حد لازم وارد کنید، عملکرد مانع پوست شما کاهش می یابد و در واقع باعث خشکی پوست می شود. بنابراین، هنگام استفاده از کرم دور چشم، آن را مالش ندهید، فقط ملایم باشید و بگذارید مخلوط شود. علاوه بر این، لطفا مراقب باشید که در طول مراقبت، کرم و غیره وارد چشم شما نشود. همچنین هنگام استفاده از پک چشمی حتماً زمان استفاده را رعایت کنید.

همانطور که اشاره کردم، چین و چروک های ظریف، چین و چروک هایی هستند که می توان آنها را بهبود بخشید، اما برعکس، بی توجهی به آن یا ادامه مراقبت به روش نادرست می تواند باعث عمیق شدن چین و چروک شود. چین و چروک های عمیق تر را دیگر نمی توان با مراقبت از خود مدیریت کرد، بنابراین عاقلانه است که در زمانی که هنوز کوچک هستند، آنها را برطرف کنید.

 

کاهش عملکرد سد پوستی؟ یک روش مراقبت از پوست که رطوبت را برای پوست خشک باز می گرداند

محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش

فکر می‌کنم بسیاری از افراد از ضد آفتاب به عنوان یک اقدام متقابل در برابر اشعه ماوراء بنفش استفاده می‌کنند، اما ممکن است افراد کمی باشند که آن را به درستی دور چشم‌های خود استفاده کنند. البته باید مواظب باشید که داخل چشمتان نرود، اما فراموش نکنید که آن را به دور چشمتان هم بزنید. هنگام استفاده از ضد آفتاب، آن را با زور مالش ندهید، بلکه آن را به آرامی پخش کنید تا تا حد امکان از تحریک اصطکاکی جلوگیری کنید.

 

فصلی که اشعه ماوراء بنفش نگران کننده است! آیا محافظت صحیح در برابر اشعه ماوراء بنفش و مراقبت از اشعه ماوراء بنفش را می دانید؟

نه فقط دور چشم! ? مراقبت از صورت که می خواهید به آن توجه کنید زیرا زندگی ماسک است

راستی آیا برای رفع چین و چروک غیر از دور چشم اقداماتی انجام می دهید؟ گفته می شود که زندگی زیر ماسک، بیان صورت ضعیف است و فرصت استفاده از عضلات صورت در حال کاهش است. ماهیچه های صورت به معنای واقعی کلمه نوعی ماهیچه هستند. قدرت عضلانی با افزایش سن کاهش می یابد، اما اگر آن را حرکت ندهید، بیشتر و بیشتر کاهش می یابد. این می تواند در آینده منجر به افتادگی، چین و چروک و چانه دوتایی شود. سعی کنید با بیان آگاهانه حالات صورت و انجام تمرینات صورت از عضلات صورت خود استفاده کنید.

همچنین، مانند چشم، محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش نیز مهم است. به عنوان مثال، در مورد یک ماسک نبافته عمومی، حتی اگر به نظر برسد که صورت شما را بپوشاند، مقدار مشخصی اشعه UV از آن عبور می کند. اگر به دلیل استفاده از ماسک از محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش غافل شوید، بدون اینکه متوجه شوید آسیب می بینید و در آینده دچار چین و چروک و لکه های عمیق می شوید.پس مراقب باشید. علاوه بر این، همانطور که در مورد اقدامات چین و چروک دور چشم به شما گفتم، بیایید به خوبی از آبرسانی مراقبت کنیم.

 

اگر چین و چروک عمیق شد، با یک متخصص پوست مشورت کنید

متأسفانه، اگر چین و چروک های عمیقی دارید که قبلاً ایجاد شده اند، بهبود آن فقط با روش هایی که در اینجا توضیح داده شده است بسیار دشوار خواهد بود. اگر می خواهید کاری در مورد چین و چروک های عمیق انجام دهید، توصیه می کنیم با یک متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید، زیرا درمان ممکن است آن را بهبود بخشد.

قبل از عمیق شدن چین و چروک ها، توصیه می شود در حالی که هنوز سطحی هستند، توسط متخصص پوست و مو تحت درمان قرار گیرند.

مهدی صمدی
مهدی صمدی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋