سئو چیست؟! چقدر در مورد این حرفه میدونید؟!
سلام من امیرحسین حدادی هستم و میخوام توی اولین مقاله در آیدت برای شما توضیح مختصر و مفیدی از حوزه کاری خودم یعنی سئو و بهینه سازی وب سایت برای شما ارائه کنم. با گسترش روز افزون دنیای دیجیتال و همه گیر شدن وبسایتهای آنلاین موضوع مهم تری تحت عنوان رقابت برای بیشتر دیده شدن پدیدار شده است! بیاید ساده تر در این مورد صحبت کنیم فکر کنید شما قصد خرید یک کفش چرم با کمترین قیمت را دارید؛ معمولا اولین قدم سرچ در گوگل و یا سایر موتورهای جستجو است! بنابراین برای فروشندگان این حوزه رقابت در کلمه خرید کفش ارزان اهمیت دارد به طوری که هرچه کلمه در نتایج بالاتر گوگل باشد احتمال فروش برای آنها بیشتر است.
سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را به صورت زیر تعریف نمود:
سئو (بهينهسازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتورهاي جستجو با روشهاي غير اخلاقي نيست. آنها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايتها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبهبندي بالا، ايجاد شدهاند.
سئو را ميتوان مجموعهاي از روشها براي تغيير استراتژيک وب سايتها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، ميپردازد.
سئو فرآيند سادهاي نيست که به راحتي پيادهسازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينهاي و صبر است. موتورهاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتمهاي رتبهبندي خود غير قابل پيشبيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است.
بعد از اینکه شما وبسایت خود را راه اندازی کردید حال نوبت به عقد قرارداد با یک تیم سئو حرفهای میباشد! اما این تیم سئو چه مواردی را بایست انجام دهد. قبل از اینکه به فعالیتهای انجام شده در یک پروژه سئو بپردازیم باید ذکر کنیم که الگوريتم رتبهبندي گوگل داراي بيش از 200 معيار جهت رتبهبندي يک سايت است. از اين رو مهندسين سئو ميبايست مهمترين اين معيارها را جهت پيادهسازي موفق سئو بدانند.
پروزههای سئو کلمه محور هستند به این ترتیب که تیم سئو یک سری کلمات را با میزان دشواری که در رتبه گرفتن دارند به شما معرفی میکنند و از شما نیز میخواهند بسته به حرفه کاری کلمه هایی را به عنوان کارفرما به شما پیشنهاد دهند. پس از این که در تعدادی از کلمات با شما به توافق رسیدند وارد یک برنامه شش تا یک ماه برای این دسته از کلمات خواهند شد.
برای نمونه شما یک وبسایت فروش کابینت روشویی دارید و روی کلمات مربوط به این حوزه قصد دارید شروع به فعالیت کنید. در ابتدا شما میبایست لینک سازی داخلی را برر اساس اصول سئو انجام داده و سرعت سایت خود را بهینه کنید۱ ( در مقالات بعدی درباره سئو داخلی و سرعت سایت بیشتر خواهیم گفت ). حال نوبت به آن رسیده است که برای کلمات اصلی خود برگه یا صفحات ثابتی ایجاد کنید. برای این مثال شما یک برگه فروشگاهی برای فروش کابینت روشویی ایجاد میکنید که در آن محصولات را به نمایش میگذارید. در ادامه بایست در هفته بسته به حیطه کاری خود مقالاتی را با کلمات فرعی تولید کنید و در آن با کلمات کلیدی اصلی به برگههای ثابت خود لینک دهید و لینک سازی داخلی کنید.
توجه: پروسه لینک سازی داخلی و تولید محتوا می بایست مداوم انجام شود؛ موضوع مهم تر این است که تا زمانی که شما در چند کلمه کلیدی در صفحات گوگل ظاهر نشدهاید به سراغ سئو خارجی نروید!
پس از یک بازه سه تا شش ماه اصولا شما باید برای چند کلمه در صفحات گوگل ظاهر شده باشید؛ در این مراحل باید با یک برنامه دقیق شروع به لینک سازی خارجی کنید. برای مثال در همین وبسایت آیدت میتوانید برای یک وبسایت فروش پیچ مقاله تولید کنید و به صفحه مورد نظر لینک دهید! رپورتاژ آگهی و خرید بک لینک نیز اصول و زمان خاص خود را دارد که سعی میکنم در مقالات بعدی مفصل درباره آنها توضیح دهم.
پاسخ ها