mrkarami937

mrkarami937

رضا کرمی هستم عاشق نوشتن در مورد موضوعات مختلف.... شغل اصلی من طراحی سایت، سئو و املاک هستش و عاشق این هستم تا این ها رو به هم ربط بدم!

نکات مهم قبل از خرید ویلا

نکات مهم قبل از خرید ویلا می تواند به افراد در خرید موفق و مطمئن کمک کند. همانطور که می دانید تورم، گرانی و در یک کلام بی ثباتی اقتصادی این روزهای کشورمان، عده ای را به سمت خرید ویلا، خانه، زمین و... سوق داده تا به نوعی پول خود را به سرمایه تبدیل کنند. از طرفی عده ای برای فرار از زندگی آپارتمان نشینی و هیاهوی شهر قصد خرید ویلا را دارند.

در هر صورت افرادی که قصد خرید ویلای مناسب در منطقه خوش آب و هوا را دارند، چه بخواهند سرمایه گذاری کنند و چه از زندگی شهری دور باشند، باید به یکسری نکات توجه کنند. خرید ویلا با خرید خانه بسیار متفاوت است، به همین دلیل قبل از هر اقدامی برای خرید باید همه جوانب شهری یا ساحلی، نوع متراژ و ... را در نظر بگیرید. اندازه گیری شود در این مقاله از سایت باغ ویلا سهیلیه به نکات مهم قبل از خرید ویلا می پردازیم پس اگر قصد دارید سرمایه خود را برای خرید ویلا خرج کنید مطالعه این مقاله شما را خالی از لطف نخواهد کرد.

 

نکات مهم برای خرید ویلا

ممکن است برخی فکر کنند که خرید ویلا بسیار دشوارتر از خرید خانه یا آپارتمان است. باید بگوییم که اگرچه در خرید ویلا باید به نکات زیادی توجه کرد و وسواس بیشتری صرف می شود، اما با رعایت چند نکته و توجه به ضروری ترین ویژگی ها به راحتی می توان خرید موفقی داشت. در این قسمت مهم ترین نکات برای خرید ویلا را بیان کرده ایم:

هدف از خرید
یکی از لحظات مهم قبل از خرید، تعیین هدف است. یعنی برای چه منظوری می خواهید ویلا بخرید؟ آیا هدف شما سرمایه گذاری است یا می خواهید مکانی داشته باشید که بتوانید اوقات فراغت خود را با آرامش بگذرانید؟ آیا قصد دارید به طور دائم یا موقت (چند بار در سال) در ویلا زندگی کنید؟ و موارد دیگر بنابراین، بسته به هدف، گزینه های مختلفی خواهید داشت. به عنوان مثال اگر هدف شما سرمایه گذاری است، باید کالایی را خریداری کنید که در بهترین منطقه شهر قرار دارد و از نظر اقتصادی ارزش اقتصادی دارد.

ثروت مالی
اکثر مردم فکر می کنند که ویلاها سازه های بسیار گران قیمتی هستند، اما باید بگوییم که اینطور نیست. ویلا مانند خانه و سایر املاک دارای محدوده قیمتی است تا افراد با توجه به توان مالی خود کالای مناسب را خریداری کنند. ویلاهایی که از نظر ظاهری و امکاناتی مجلل ساخته می شوند، در منطقه ای خوش آب و هوا قیمت بسیار بالایی دارند و بسیاری از مردم بودجه کافی برای خرید آن ها را ندارند. اما امروزه ساخت و سازهای بی شماری انجام شده است تا دیگران بتوانند با قیمت مناسب تری خرید کنند. بنابراین، قبل از خرید، وضعیت مالی خود را اندازه گیری کنید تا متوجه شوید که کدام محدوده قیمت برای شما مناسب تر است.

 

برای مثال سهیلیه یکی از مناطق خوش آب و هوای کشورمان است که می توانید ویلاهای زیادی با قیمت های مختلف در آن پیدا کنید. اگر قصد خرید ویلا در سهیلیه و یا سایر مناطق خوش آب و هوا دارید می توانید از طریق مشاور املاک مهندس رضا عباسپور اقدام نمایید.

  • توجه به مدارک ویلا

یکی از نکات مهم قبل از خرید ویلا، اطمینان از شش دانگ بودن سند می باشد. برخی از فروشندگان قولنامه ای را با خریدار تنظیم می کنند و می گویند که سند هنوز به نام نخورده است. که این شفاف نبودن سند می تواند، خریداران را با دردسرهایی رو به رو نماید. از این رو تا ارائه سند از سوی فروشنده هیچ گونه پولی را به وی پرداخت نکنید.

  • اطلاع از قیمت ویلاهای اطراف

قیمت ویلا مورد مهمی است که توجه افراد را به خود جلب می کند. هر چه که ظاهر ویلا لوکس تر باشد و امکانات رفاهی بیشتری داشته باشد از قیمت بالاتری هم برخوردار است. برای آگاهی از قیمت ویلا می توانید از خود فروشنده بپرسید و یا این که ویلاهای اطراف را با ویلایی که قصد خرید دارید از نظر قیمتی و امکاناتی مقایسه کنید تا به اطلاعات خوبی در این راستا دست پیدا نمایید.

  • توجه به موقعیت مکانی ویلا و اطراف آن

موقعیت مکانی از دیگر نکات مهم قبل از خرید ویلا است. اگر می خواهید که ویلای مد نظرتان با شهر فاصله زیادی نداشته باشد، ویلاهایی شهرکی گزینه ای مناسب هستند. ویلاهایی که در داخل جنگل و یا ساحل احداث می شوند، به دلیل فاصله داشتن از شهر، به راحتی نمی توان به برخی از امکانات دسترسی داشت. این نوع از ویلاها برای اسکان موقت و به دور از هیاهوی شهری بسیار مناسب هستند.

  • نوع ویلا

اگر قصد خرید ویلا در شمال کشور را دارید باید بدانید که ویلاها از نظر موقعیت مکانی به سه نوع جنگلی، ساحلی و شهرکی تقسیم می شوند که هر کدام ویژگی مختص به خود را دارند. ویلاهای ساحلی همان طور که از نام آن بر می آید نزدیک به ساحل و دریاست. از این رو اگر از دیدن پهنای دریا و امواج آن لذت می برید، این نوع ویلا می تواند گزینه ای مطلوب باشد. اما با این حال باید به جزر و مد و همچنین دمای شرجی تابستان هم توجه کنید.

اگر سکوت جنگل را دوست دارید و دیدن طبیعت بکر حال شما را بهتر می کند، کلبه جنگلی بسیار مناسب است. این نوع ساخت و ساز در مقایسه با نوع ساحلی ارزان است اما دسترسی به امکانات شهری کمی مشکل است. ویلاهای شهر نیز برای افرادی مناسب است که چندین بار در سال از آن بازدید می کنند. این نوع ویلاها از امنیت بالایی برخوردار هستند.

منبع: املاک سهیلیه

mrkarami937
mrkarami937 رضا کرمی هستم عاشق نوشتن در مورد موضوعات مختلف.... شغل اصلی من طراحی سایت، سئو و املاک هستش و عاشق این هستم تا این ها رو به هم ربط بدم!

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋