maryam ranjbar

maryam ranjbar

ارسال مرسوله های پستی بین الملل و بررسی امنیت مرسولات

اگر به همین یک قرن پیش نگاه کنید، انتقال یک محموله از جایی به جایی دیگر با چالش های پیچیده ای همراه بود و امنیت مرسوله ها دغدغه اصلی صاحبان آن ها حساب می شد.

در قرن بیست و یکم، موضوع گفته شده تنها به یک خاطره تبدیل شده است. هر روز افراد زیادی مرسوله های خود را با پست های داخلی و خارجی جابه جا می کنند. 

شرکت اسپیدکس که در زمینه پست بین الملل، حمل و نقل هوایی، خدمات بسته بندی، انبارداری و... فعالیت می کند، علاوه بر پروتکل های امنیتی مرسوم، استانداردهای پیشرفته تری را در نظر دارد. به همین دلیل هم مشتریان این شرکت نهایت اطمینان خاطر را تجربه می کنند.  

این پروتکل ها و استانداردهای موردنظر اسپیدکس برای تأمین امنیت مرسوله چیست؟ در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد. 

 

منظور از امنیت مرسوله چیست؟
زمانی که تصمیم به ارسال مرسوله به خارج از مرزهای ایران دارید و به سراغ شرکت پست بین الملل می روید و مرسوله را تحویل تیم آن مجموعه می دهید، از آن ها چه توقعی دارید؟ در اولین قدم می خواهید آن مرسوله به صورت سالم به دست گیرنده برسد. این حداقلی ترین توقع از امنیت محموله های پستی است.  

البته همه مرسوله ها فقط یک جعبه کوچک نیستند؛ وقتی وارد مقیاس تجاری شوید، با کالاهایی به وزن چندین تن سروکار دارید. برخی از این محموله ها نیز عمر مصرفی خاصی دارند. از طرفی هم باید این محموله ها از گمرک ترخیص شوند.

با توجه به موارد بالا، یک صاحب کسب وکار تضمینی می خواهد مبنی بر اینکه شرایط ویژه جابه جایی و نگهداری آن محموله فهم و رعایت شود.  

همه چیز به شرایط فیزیکی ختم نمی شود. موضوع امنیت علاوه بر جنبه های عینی، پیش زمینه ذهنی نیز دارد. هرچقدر هم یک سرویس دهنده حرفه ای عمل کند، بازهم امکان بروز حوادث مترقبه وجود دارد. ارائه چتر بیمه ای می تواند جنبه ذهنی امنیت را پوشش دهد و خیال مشتری را راحت کند.  

بررسی چالش های تأمین امنیت محموله های پستی
شرکت اسپیدکس، برای تأمین امنیت مشتریان خود، ابتدا خطرات ممکن را شناسایی و به دنبال آن راهکارهای آن را مشخص کرده است. خوب است شما هم با این تهدیدهای بالقوه آشنا شوید.  

آسیب دیدن مرسوله ها
شایع ترین مشکلی که برخی مشتریان شرکت های مختلف را ناراضی می کند، آسیب دیدگی محموله است. این آسیب دیدگی می تواند یک خراش و ترک ساده باشد، یا از بین رفتن کامل مرسوله. وقتی کالای در حال جابه جایی ظریف و حساس باشد، احتمال بروز چنین اتفاق هایی بیشتر هم می شود.  

درمورد محموله سنگین نیز چنین خطری وجود دارد. مواد شیمیایی باید در شرایط خاصی نگهداری شوند. رعایت نکردن این نکته، احتمال وقوع حوادث جبران ناپذیر را بالا می برد. مواد غذایی اگر در محیط و دمای مناسب قرار نگیرند، ممکن است فاسد شوند.  

همه این موارد نشان می دهد فارغ از اینکه جنس و وزن مرسوله چقدر باشد، باید با دقت زیادی از آن ها مراقبت کرد.  

سرقت حامل مرسوله ها
حمل و نقل هوایی هر روز در حال گسترش است. با این حال بخش زیادی از جابه جایی مرسوله ها در جهان از طریق راه های دریایی انجام می گیرد. هزینه پایین تر و استهلاک کمتر این شیوه، باعث می شود دریا محبوب ترین مسیر باشد.  

کشورهای مختلف از طریق نیروی دریایی خود سعی در تأمین امنیت آب های آزاد دارند. تا حد زیادی هم این هدف محقق شده است. معمولاً نیز کشتی های دارای بار حساس، از اسکورت نظامی بهره مند می شوند.  

با وجود شرایط گفته شده، اگر یک کشتی محافظی نداشته باشد، ممکن است مورد دستبرد قرار بگیرد.  

حوادث طبیعی
هیچ کس نمی تواند ادعا کند فرمولی برای کنترل کامل طبیعت پیدا کرده است. حوادثی مثل توفان، سونامی و... گاهی از لانه خود بیرون می آیند و وجودشان را به رخ انسان می کشند. بنابراین، یکی از چالش های پیش رویِ اسپیدکس، آمادگی مقابله با آن هاست.  

از طرفی، حتی دست ساخته های انسان هم بخشی از طبیعت حساب می شوند. کامیون، کشتی یا هواپیما نیز ممکن است به هر دلیلی دچار نقص عملکرد و حتی سانحه شود.

چطور اسپیدکس از پس چالش های گفته شده برآمده است؟
احتمال بروز همه مسائل بالا وجود دارد. با این حال چرا عموم مشتریان خیالشان از بابت آن ها راحت است؟ زیرا شرکت های حمل و نقل تضمین می کنند که برای هرکدام از این موارد چاره ای اندیشیده اند. در این قسمت با راهکارهای آن ها آشنا می شوید.  

بسته بندی و انبارداری مناسب
از شیوه بسته بندی و نگهداری مرسوله ها، به راحتی کیفیت خدمات یک سرویس دهنده پستی را خواهید دانست. یک تیم حرفه ای ویژگی های فیزیکی محموله را می شناسد و بهترین شرایط نگهداری از آن را ارائه می کند. با این کار، احتمال آسیب دیدگی، فاسد شدن و... مرسوله به کمترین میزان می رسد.  

ارسال سریع
جدا از نیاز عده ای از مشتریان به ارسال سریع مرسوله، برخی از محموله ها باید سریع به مقصد برسند تا از بین نروند. شرکت های پیشروی پستی این امکان را برای هر مشتری و مرسوله ای فراهم می کنند.  

ناوگان به روز

استفاده از تجهیزات به روز حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی و همچنین انبارداری، درصد وقوع حوادث پیش بینی نشده را تا حد زیادی از بین می برد؛ درنتیجه مشتری از بابت سالم رسیدن مرسوله به مقصد اطمینان پیدا می کند.  

تیم حرفه ای
فعالیت در صنعت حمل و نقل به روحیه تیمی نیاز دارد. از لحظه پذیرش مرسوله، بسته بندی آن، قراردادن محموله در انبار، ارسال تا تحویل آن، باید یک تیم حرفه ای این کار را انجام دهد؛ گروهی که با استانداردهای زمینه فعالیت خود آشناست و آن را به بهترین شیوه انجام می دهد. در چنین شرایطی، احتمال اشتباه کاهش می یابد و امنیت بیشتر می شود.  

ارائه بیمه به مشتریان

حادثه خبر نمی کند؛ حتی اگر بهترین تیم از بهترین تجهیزات استفاده کند و تمام استانداردها را داشته باشد. با این حال می شود راهی برای جبران خسارت ها باز گذاشت. بیمه قرار است این مسیر را برای افراد و شرکت ها باز کند.  

سرویس های پستی سرشناس برای حفظ اطمینان خاطر مشتری و اعتبار خود، محموله ها را بیمه می کنند؛ درنتیجه حتی اگر مشکلی هم پیش بیاید، همه می دانند که آن ضرر جبران خواهد شد.

لینک منبع

 

maryam ranjbar
maryam ranjbar

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋