mousavisanei0

mousavisanei0

اهمیت انجام اکوکاردیوگرافی

 

قلب سالم برابر است با بدن سالم و عمر طولانی. برای این کار باید سلامت قلب خود را حفظ کرده و در فواصل منظم آن را کنترل کنید. همانطور که گفته می شود پیشگیری بهتر از درمان است، بنابراین توجه به این نکته ضروری است که گزارش اکوکاردیوگرافی نقش مهمی را ایفا می کند. اجازه دهید در مورد آن بیشتر بیاموزیم تا اهمیت آن را درک کنیم، چه زمانی باید اکو قلب درمنزل   را انجام داد و چرا انجام این آزمایش به طور منظم یا تجویزی ضروری است.

هر چند وقت یک بار باید اکوکاردیوگرام انجام دهم؟

دستورالعمل های متعددی در رابطه با آن وجود دارد، با این حال نمی توان آنها را  به طور دقیق دنبال کرد. مهم است بدانید که تفسیر سلامت قلب به گزارش اکوکاردیوگرافی بستگی دارد. تنها پس از مشاهده گزارش، پزشک قادر به تشخیص کامل بیماری است.

این یک ابزار تصویربرداری ایمن است که توسط پزشک شما برای جستجوی اطلاعات در مورد سلامت قلب و عملکرد صحیح اندام توصیه می شود. با این حال، زمانی که شما یا کسی که می شناسید ممکن است به اکوکاردیوگرافی نیاز داشته باشید، باید با برخی از علائم آشنا باشید:

     ریتم قلب غیر طبیعی است
     طلسم سرگیجه یا غش مکرر
     نفس کوتاه خیلی وقتا
     درد قفسه سینه
     تورم شکم یا پاها
     تغییرات غیر منتظره در فشار خون مانند فشار خون پایین
     فشار خون بالا که اغلب در نوسان است و به خصوص اگر سابقه فشار خون بالا دارید
     یک سکته کوچک یا TIA که یک علامت هشدار دهنده است
     افراد مبتلا به بیماری خفیف دریچه یا دریچه مصنوعی ممکن است هر سه سال یکبار نیاز به یک اکو داشته باشند

اینها علائم فیزیکی هستند که برای توضیح اینکه شما نیاز به معاینه اکوکاردیوگرافی دارید کافی است. برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام درمان باید برای بیمار انجام شود، تشخیص مناسب شرایط مورد نیاز است. مدت زمان درمان نیز بسته به وضعیت قلبی بیمار متفاوت است. علاوه بر این، باید درک کرد که یک اکو ممکن است بیش از یک بار برای نظارت بر سلامت قلب در یک دوره زمانی برای بررسی پیشرفت یا وخامت شرایط برای بیمار لازم باشد یا تجویز شود.

جزئیات زیادی در مورد درد قفسه سینه وجود دارد که باید بدانیم. 

دو نوع رایج درد قفسه سینه وجود دارد که عبارتند از پریکاردیت و درد قفسه سینه اسکلتی- عضلانی.

پریکاردیت، یک درد قفسه سینه، ناشی از تورم کیسه های قلب در نتیجه، عللی مانند عفونت ویروسی یا حمله قلبی است.

از طرفی درد قفسه سینه اسکلتی- عضلانی نوعی درد قفسه سینه است که در اثر جراحی یا آسیبی ایجاد می شود. نوع تمایل دارد بر روی قسمت چپ یا وسط قفسه سینه تأثیر بگذارد.

درد قفسه سینه به درد شدید ناگهانی و طولانی در ناحیه قفسه سینه فرد اشاره دارد. درد ممکن است پس از مدتی از بین برود، اما در برخی موارد، ممکن است تا زمانی که به دنبال کمک پزشکی , و اکو قلب درمنزل  باشید طولانی شود.

mousavisanei0
mousavisanei0

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋