Mostafa Saghaee

10 ویژگی برجسته مشاوران

10 ویژگی برجسته مشاوران حمید طهماسبی

صنعت مشاوره رشته ای با عملکرد بالا از مدارس عالی با نمرات عالی و تجربه کاری جالب است. بنابراین ، چگونه در چنین فضایی رقابت می کنید؟ در اینجا چند ویژگی وجود دارد که شما را به سمت یک مشاور موفق سوق می دهد.

• حرفه ای بودن - یک حرفه ای باشید. هرگونه ارتباط مشتری جدید یا قبلی باید در سطح حرفه ای باقی بماند. به یاد داشته باشید ، هنگام کار برای مشتری شما مشاور هستید و نه کارمند.

• مدیریت زمان - وجود کسی که نمی تواند وقت خود را مدیریت کند ، هیچ چیز آزار دهنده ای نیست. بنابراین همیشه روش هایی را برای تنظیم سبک کار خود متناسب با برنامه ، بودجه و نیازهای کلی پروژه پیدا کنید.

• قضاوت - وقتی مشاور هستید ، باید بدانید که شما را در پروژه آورده اند زیرا می توانید چیزی را روی میز بیاورید. بنابراین وقتی معضلی پیش روی شما قرار گرفت واقعیت ها را در نظر بگیرید و سپس توصیه های خود را تصویب کنید.

• بازیکن تیم - حتی اگر یک مشاور هستید (یک گرگ تنها) ، شما باید یک بازیکن تیم باشید. شما هرگز یادگیری را متوقف نمی کنید و کار با یک تیم باعث می شود بیشتر و بیشتر یاد بگیرید. ایجاد ارتباط مشترک با همسالان مهم است.

• مهارت های ارتباطی خوب - ضروری است که شما مهارت های ارتباطی شفاهی و کتبی عالی داشته باشید. از آنجا که غالباً به عنوان متخصص موضوع مورد توجه قرار می گیرید ، باید بتوانید نظرات ما را به طور مثر اعلام کنید.

• دانش تخصصی - دو دلیل وجود دارد که مشتری به یک مشاور خارجی نزدیک می شود -

1) مشاور در زمینه موضوع از منابع سازمان آگاهی بیشتری دارد

2) زیرا مشتریان وقت کافی برای حل مشکلات خود ندارند. به عنوان یک مشاور ، باید دانش گسترده ای در مورد موضوع داشته باشید.

• مهارت های خوب گوش دادن - شما به عنوان مشاور در جلساتی شرکت خواهید کرد که در آن با انواع مختلفی از افراد با ویژگی های منحصر به فرد روبرو خواهید شد. برخی پر زرق و برق و برخی دیگر محرمانه خواهند بود. مهارت های خوب گوش دادن ، برقراری ارتباط آسان را تضمین می کند و منجر به جریان اطلاعات بیشتر می شود.

• نقش ها و مسئولیت ها - بدانید برای چه امضا می کنید. همیشه آنچه را که به شما مراجعه می شود بررسی کنید. مسئولیت های نقش آنها و همچنین شیوه ها و پارامترهای شغل را مشخص کنید. شفاف سازی انتظارات و تحویل های مشتری از قبل ممکن است تنها مهمترین وظیفه ای باشد که انجام می دهد.

• مشاوران دیگر را درگیر کنید - اگر در یک موضوع خاص متخصص نیستید ، آن را به شخص دیگری منتقل کنید. این شما را بی لیاقت نمی کند ، بلکه اگر سعی کنید شخص دیگری باشید ، شما را بی کفایت می کند. گفتن "نمی دانم" پاسخ خوبی برای یک سوال است ، اما حتی بهتر این است که "اما من افرادی را می شناسم که می دانند". بنابراین پیش بروید و با شخص دیگری تماس بگیرید.

• اعتبار - اعتبار شما همه چیز است. از اعتبار خود محافظت کنید ، زیرا اگر یک بار آسیب دید ، ترمیم آن سخت تر خواهد بود. اگر از وضعیت خاصی مطمئن نیستید ، دور شوید. بهتر است یک پروژه را از دست بدهید ، پس اعتبار خود را.

10 ویژگی برجسته مشاوران

صنعت مشاور رشته ای با عملکرد بالا از مدارس عالی با نمرات عالی و تجربه جالب جالب است. چرا ، چگونه در چنین فضایی رقابت می کنید؟ در اینجا چند ویژگی وجود دارد که شما را به سمت یک مشاور موفق سوق می دهد.

• حرفه ای بودن - یک حرفه ای باشید. هر نوع ارتباط مشتری جدید یا قبلی باید در سطح حرفه ای باقی مانده باشد. به یاد داشته باشید ، هنگام کار برای مشتری شما مشاور هستید و نه کارمند.

• مدیریت زمان - وجود کسی که نمی تواند وقت شما را مدیریت کند ، هیچ چیز آزار دهنده نیست. برای همیشه لطفاً روش استفاده کنید تا متناسب با برنامه ، بودجه و نیازهای کلی پروژه را پیدا کنید.

• قضاوت - وقتی مشاور هستید ، باید بدانید که شما را در پروژه آورده اید و باعث می شود چیزی را که میزبان بیاورید. چون وقتی معزلی پیش روی شما قرار می گیرد واقعیت ها را در نظر بگیرید و سپس شما را تصویب کنید.

• بازیکن تیم - حتی اگر یک مشاور باشید (یک گرگ تنها) ، شما باید یک بازیکن تیم باشید. شما هرگز یادگیری را متوقف نمی کنید و با یک تیم کار می کنید بیشتر و بیشتر یاد بگیرید. ایجاد ارتباط مشترک با همسالان مهم است.

• مهارت های ارتباطی خوب - ضروری است که شما مهارت های ارتباطی شفاهی و کتبی را عالی دارید. از آنجا که غالباً به عنوان متخصص موضوع مورد توجه قرار گیرد ، باید نظرات ما را به طور معمول اعلام کنید

• دانش تخصصی - دو دلیل وجود دارد که مشتری به یک مشاور خارجی نزدیک می شود -

1) مشاور در زمینه موضوع از منابع سازمان آگاهی دارد

2) چون وقت کافی دارید برای حل مشکلات خود را لازم نیست. به عنوان یک مشاور ، باید در مورد موضوع شما گسترده باشد.

• مهارت های خوب گوش دادن - شما به عنوان مشاور در شرکت جلساتی تجربه کرد که در آن با انواع مختلف از افراد با ویژگی های منحصر به فرد روبرو باعث شد. بعضي از زرق و برق و بعضي ديگر محرمانه بود بود. مهارت های خوب گوش دادن ، برقراری ارتباط آسان را تضمین می کند و باعث می شود جریان اطلاعات بیشتر شود.

• نقش ها و مسئولیت ها - برای چه امضا می کنید بدانید. همیشه آنچه را که به شما مراجعه می شود بررسی کنید. مسئولیت نقش آنها و همچنین شیوه ها و پارامترهای شغل را مشخص کنید. شفاف سازی انتظار و تحویل مشتری از قبل ممکن است تنها مهمترین وظیفه شما باشد که انجام دهید.

• مشاوران دیگر را درگیر کنید - اگر در یک موضوع خاص متخصص نیستید ، آن را به شخص دیگری انتخاب کنید. این شما را بی لیاقت نمی تواند کند ، اگر اگر شخصاً دیگری باشد اگر شما را کفایت کنید کند. گفتن "نمی دانم" پاسخ خوبی برای یک سوال است ، اما حتی بهتر این است که "اما من هنوز هم را می شناسم که می دانم". ممکن است پیش بروید و با شخص دیگری تماس بگیرید.

• اعتبار - اعتبار شما همه چیز است. از اعتبار خود محافظت کنید ، زیرا اگر یک بار آسیب دید ، ترمیم آن سخت تر خواهد بود. اگر از وضعیت خاص مطمئن نیستید ، دور شوید. بهتر است یک پروژه را از دست دادن ، پس از اعتبار خود را.

تغییر ناگهانی در محیط کار و ساعات کار باعث ایجاد مکالمه در مورد کار انعطاف پذیر شده است. با استفاده از پروتکل های فاصله اجتماعی ، قفل و سایر اقدامات احتیاطی - COVID-19 موج جدیدی از اخلاق کاری و محیط را ایجاد کرده است.

محدود به یک دفتر کار خانگی ، یا فقط فقط تختخواب شما - نحوه کار ما تغییر کرده است ، چه به بهتر یا بد تغییر کرده باشد ، بحث برای زمان دیگری است. آنچه می توانیم بگوییم این است که تمرکز بر کار انعطاف پذیر ، شیوه کار ما را دوباره وارد کرده است.

اما کار انعطاف پذیر یعنی چه؟
 
کار انعطاف پذیر می تواند بیش از یک چیز باشد. برای افراد مختلف ، کار انعطاف پذیر متفاوت به نظر می رسد. اگرچه کار انعطاف پذیر همیشه به معنای "ترتیبات کاری غیر سنتی" بوده است ، اما دشوار است که به آن اشاره کنیم.
 
هدف از کار انعطاف پذیر ایجاد مسیری آسان تر برای تعادل کار و زندگی است. برقراری تعادل بین زندگی و زندگی برای بسیاری از افراد دشوار می شود ، به خصوص که دنیای اطراف ما بسیار سریع و شغل مدار است.
 
حفظ تعادل سالم بین زندگی و زندگی کاری نه تنها برای سلامتی و روابط ما مهم است ، بلکه می تواند باعث بهبود بهره وری و عملکرد در محل کار و خانه شود.
 
به همان روشی که تعادل بین زندگی و کار برای افراد مختلف معنای مختلفی دارد ، چشم اندازهای انعطاف پذیر کار نیز می توانند متفاوت باشند.
 
آیا منظور از ساعت کاری انعطاف پذیر است؟ مهلت های انعطاف پذیر؟ محل کار انعطاف پذیر؟ یا جدول زمانی قابل انعطاف؟ اگرچه برخی ممکن است استدلال کنند که این تنها می تواند به معنی یکی از این موارد باشد ، اما همه این عناصر را شامل می شود.
 
برای برخی ، انعطاف پذیری کار به سادگی به معنای تغییر زمان شروع و پایان است. به عنوان مثال ، به جای اینکه از الگوی 9-5 پیروی کنید ، ارزیابی کارایی و ایجاد یک جدول زمانی متناسب با آن انعطاف پذیری است.
 
از نظر دیگران ، مهلت زمانی متغیر است. به عنوان مثال ، تعیین آخرین مهلت های خود پس از اختصاص پروژه - قالب بسیاری از فریلنسرها را دنبال می کنند. صحبت از فریلنسینگ ، ما همچنین می توانیم فریلنسینگ را به "کار انعطاف پذیر" طبقه بندی کنیم ، جایی که شما فقط روی پروژه های خاصی کار می کنید و در صورت لزوم بیرون می روید. حتی کار نیمه وقت نیز می تواند خود را در یک محیط انعطاف پذیر ببیند.
 
در برخی موارد ، کار از راه دور یا کار در خانه - دور از محیط معمول محل کار شما نیز مورد توجه قرار می گیرد. غالباً با برگهای متفاوت با حقوق و برگهای بدون برنامه چماقی می شوید.
 
WGEA (آژانس برابری جنسیتی محل کار) ، یک آژانس قانونی دولت استرالیا ، انواع مختلف تنظیمات کار انعطاف پذیر را بسیار خوب ترسیم می کند و سپس برای اشاره به آنچه که نیست بیشتر پیش می رود. آنها درباره چگونگی کار در مکانی غیر از محل رسمی کار ، کار نیمه وقت ، برگهای بدون برنامه ، کار از راه دور و سایر انتخابهای مربوط به ساعتها ، الگوها و برگها تحت طیف گسترده ای از کار انعطاف پذیر صحبت می کنند.
 
همانطور که قبلاً ذکر شد ، هدف اصلی کار انعطاف پذیر اجازه کارفرمایان برای حفظ تعادل بین زندگی و کار و همچنین کاهش استرس و فشار است. استرس ، فشار و تعادل متغیرهایی هستند که به طور مداوم از فردی به فرد دیگر تغییر می کنند. محدود کردن کار انعطاف پذیر در یک مرز غیرممکن است.
 
برای کارفرمایان ، یک وظیفه عظیم لجستیکی مرتبط با کار انعطاف پذیر ، مدیریت و نظارت بر ساعات کارکنان برای اطمینان از اینکه آنها هنوز به وظایف خود عمل می کنند ، است. از طرف دیگر کارمندان معتقدند که نظارت کمتر در نهایت منجر به کار و بهره وری بهتر می شود. با این حال ، تحقیقات کافی وجود ندارد که بتواند صحت هر دو را ثابت کند.
 
سیستم های منابع انسانی وجود دارد که برای پیگیری کار و زمان بندی معرفی می شوند - از کارمندان می خواهند هر زمان وارد سیستم شوند و هر روز روی سیستم های خود کار کنند.
 
در حالی که بسیاری هنوز معتقدند که مزایای کار انعطاف پذیر فقط برای کارمندان باز است ، کارفرمایان نیز از مزایای آن بهره مند می شوند. انگیزه و بهره وری بیشتر ، هزینه های اضافی کمتر ، احساس اعتماد به نفس بهتر و روابط بهتر کارمند و کارفرما تنها برخی از مزایای آن است.
 
بنابراین ، هنگامی که ما در مورد کار انعطاف پذیر صحبت می کنیم ، باید به یاد داشته باشیم که ایده ها و دیدگاه های مختلف را در خود جای دهیم - این نمی تواند در یک جعبه گیر کند.

https://is.gd/JR4qFo

https://v.gd/1VW8T8

http://lnki.nl/awybb

shorturl.at/vxLOV

https://cutt.ly/7hefDbg

https://bit.ly/2UJ7kCX

 

 

 

 

 

 

 

Mostafa Saghaee

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
idat.ir در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋