Mostafa Saghaee

8 مهارت کلیدی مشاوره که توسط کارفرمایان و مشتریان ارزیابی شده است

مجموعه مهارت های مشاوره شخصی شما می تواند ابزاری قدرتمند برای پیگیری فرصت های شغلی در یک شرکت مشاوره یا اشتغال خودکار باشد. مهارت ها و ویژگی هایی که در طول زندگی حرفه ای خود ایجاد می کنید ، می تواند به شما در صنعتی کمک کند که مشتری و مسئولیت های شما اغلب می توانند تغییر کنند. همانطور که خودسازی را تمرین می کنید و مهارتهای کلیدی مشاوره خود را ارزش می دانید ، بدون توجه به جایی که کار می کنید می توانید سازگار و موثر باشید. در این مقاله ، ما هشت مهارت برتر برای مشاوره را بحث خواهیم کرد.

مهارت مشاوره مدیریت چیست؟
مشاوران خوب مهارت هایی را ارائه می دهند که اطلاعات مشخص و مشخصی را برای کمک به حل یک مشکل یا بهبود فرآیند برای یک کسب و کار ارائه می دهند. شما می توانید در طول تجربه شغلی خود این مهارت ها را با دنبال کردن فعالانه فرصت های شخصی برای یادگیری و بهبود مهارت های شغلی خود ، گسترش دهید.

نمونه هایی از مهارت های مشاوره ارزشمند
شما به عنوان یک مشاور ، احتمالاً روزهای خود را صرف جمع آوری داده ها ، تدوین استراتژی و ارائه طرحی به مشاغل مورد نظر خود می کنید. در اینجا لیستی از مهارت ها آورده شده است که در همه مراحل به شما کمک می کنند:

تفکر خلاقانه
تفکر مفهومی و عملی
حل مسئله
برقراری ارتباط واضح و همدلانه
همکاری با تمام سطوح شغلی
سازمان و مدیریت زمان
کنجکاوی
اعتبار
تفکر خلاقانه
خلاقیت در زمینه هایی مانند هنر ، نویسندگی ، طراحی گرافیک و غذا اولویت اصلی است. به نظر نمی رسد صنایع دیگر تفکر خلاق را در اولویت خود قرار دهند ، اما تعریف آن فراتر از تولید هنر است. تفکر خلاق به مردم ایده هایی می دهد که فراتر از روش های استاندارد و معمولاً پذیرفته شده برای رویکرد به تجارت صنعت هستند. این ایده پردازی و گوش دادن به ایده های انواع افراد را تشویق می کند.

مرتبط: 10 شغلی که به مهارت تفکر خلاق نیاز دارند

تفکر مفهومی و عملی
تفکر مفهومی نشان می دهد شما بینا و مبتکر هستید. شما ممکن است یک حس شهودی قوی داشته باشید ، یا توانایی همزبانی ایده هایی از افرادی را داشته باشید که در یافتن کلمات برای مفاهیم انتزاعی مشکل دارند. شما ممکن است در یک جلسه طوفان فکری گروهی س questionsالات تحریک آمیز بپرسید تا به دیگران کمک کنید تا به طور مفهومی فکر کنند و سنگ های تحریک کننده الهام بخشی را برای شرکت در نظر بگیرند.

هنگامی که چشم انداز خود را ایجاد کردید ، مهارت های عملی تفکر به شما این امکان را می دهد که به دیگران کمک کنید بینایی را به موارد عملی و قابل تحویل تبدیل کنند. شما می توانید در ترسیم یک استراتژی خاص که تمرکز کسب و کار را محدود می کند کمک کنید. شما می توانید به آنها کمک کنید تا پروژه ها را در قسمت های اصلی خود سازماندهی کنند و براساس ایده های گسترده ای که برای مشتری شما سفارشی شده اند ، وظایفی را تعیین کنید.

مرتبط: راهنمای نهایی برنامه ریزی استراتژیک

حل مسئله
هنگامی که کارمندان ثابت نیاز به راهنمایی یا تخصص اضافی دارند ، ممکن است برای مشاوره فراخوانده شوید. نقش شما ممکن است اغلب شامل حل مسئله باشد ، احتمالاً بدون داشتن اطلاعات زیادی درمورد مواردی که ممکن است با شما ارائه شود. بسته به نوع مشاور شما ، ممکن است مسئولیت حل تعارض در بین کارمندان ، کمک به ایجاد یک طرح تجاری برای یک زن یا مرد خود اشتغالی ، تجزیه و تحلیل شیوه های دفترداری یک شرکت یا ارائه آموزش در زمینه های مختلف را عهده دار باشید. .

توانایی شما در گوش دادن دقیق به نگرانی های کارمندان برای شما و عکس العمل سریع و متفکرانه برای کمک به پیشنهاد راه حل ها ممکن است از جمله با ارزشترین مهارت هایی باشد که می توانید داشته باشید.

مرتبط: مهارتهای حل مسئله: تعاریف و مثالها

برقراری ارتباط واضح و همدلانه
هنگامی که برای مشکلات یک شرکت راه حل پیدا کردید ، گیرندگان باید توانایی شما را در برقراری ارتباط پاسخ های شفاف ، مختصر و با همدردی بها دهند. شما با نشان دادن تمایل به شنیدن اینکه چگونه یک مشکل شخصاً بر کارمندان تأثیر می گذارد و نه فقط از نقطه نظر مالی یا تولیدی ، همدلی نشان می دهید.

به عنوان مثال ، اگر مشاوره شما در زمینه افزایش کارایی در یک رستوران متمرکز باشد ، آشپزها ، سرورها ، مهمانداران و کارگران آشپزخانه کسانی هستند که پیشنهادات شما را انجام می دهند. وقتی می توانید مهربانی و درک را نشان دهید در حالی که به طور واضح تغییراتی را که کارگران باید ایجاد کنند ، نشان می دهیم ، احتمال اینکه پاسخ مثبت بدهند و کارهایی را که باید انجام دهند بپذیرند.

همکاری با تمام سطوح شغلی
به عنوان یک مشاور ، ممکن است توسط هیئت مدیره یک شرکت ، مدیریت ارشد یا یک بخش خاص در یک شرکت استخدام شوید. داشتن اعتماد به نفس هنگام کار با ذینفعان و کارمندانی که برنامه ای را اجرا می کنند مفید خواهد بود. رشد متانت ، ادب ، دوستی ، مهارت شنیداری عالی و مهارت سخنرانی عمومی در هر شرایطی به خوبی به شما کمک می کند.

مرتبط: مهارتهای همکاری: تعریف و مثالها

سازمان و مدیریت زمان
وقتی شرکتی مشاور برای استخدام در زمینه تغییر ساختار یا نگرانی استخدام می کند ، زمان آنها نیز به همان اندازه شما ارزشمند خواهد بود. جلسات به احتمال زیاد بخشی اجتناب ناپذیر از روند کار است ، اما شما می توانید با انجام جلساتی با احساس اختصار و کارآیی نسبت به وقت آنها احترام بگذارید. شما می توانید با مردم کار کنید

برای تهیه دستور کار پیش بروید و در تلاش برای ادامه جلسه با وظیفه ، مودب اما محکم باشید.

شما می توانید جلسات را فقط به کارمندان ضروری پیشنهاد کنید ، مخصوصاً برای کارهای مقدماتی که دامنه پروژه مشاوره خود را مشخص می کنید. از قبل برای جلسات آماده شوید و هرگونه ارائه الکترونیکی و اسنادی را به راحتی در دسترس داشته باشید تا بتوانید با اطمینان پیشنهادات خود را ارائه دهید و از تأخیر جلوگیری کنید.

کنجکاوی
از آنجا که مشاوران با مشتریان مختلفی کار می کنند ، حس کنجکاوی می تواند به شما کمک کند اطلاعات لازم برای انجام وظایف خود را به خوبی بدست آورید. کنجکاوی شامل پرسیدن س questionsالات متفکرانه و متمرکز ، و سپس گوش دادن صادقانه به پاسخ ها است. همچنین به شما کمک می کند بفهمید که چگونه هر کسب و کاری در چارچوب صنعت آن قرار می گیرد و راه هایی که ممکن است یک کسب و کار در محصول یا فلسفه خود نوآوری کند.

اگر سازمانی که برای کمک به شما استخدام شده است از نظر مدیریت و کارمندان فاقد کنجکاوی است ، ممکن است بتوانید کارمندان را تشویق کنید تا صنعت خود را از نظر کنجکاوی کشف کنند و به آنها کمک کنید تا سوالات صحیحی را از خود و شیوه های رقبا بپرسند.

اعتبار متخصص مشاوره توسعه کسب و کار
اعتبار شما به عنوان مشاور احتمالاً از تجربیات شما در این زمینه و شهرت شما به عنوان شخصی که به روشهای قانونی و قابل اندازه گیری به شرکتها و افراد کمک کرده است ، ناشی خواهد شد. فراتر از این معیارها ، شما می توانید با آموزش بیشتر ، هرگونه گواهینامه موجود ، یک وب سایت شخصی یا نمایه در یک سایت حرفه ای که مهارت ها و تجربیات شما را به طور کامل بیان می کند ، اعتبار خود را ارتقا دهید.

شما می توانید پادکست مشاوره خود را شروع کنید یا پیشنهاد دهید که در یک پادکست مستقر مهمان باشید یا یک مقاله دانشگاهی یا کتاب بنویسید تا ایده ها و فلسفه خود را در مورد تجارت توضیح دهید. توصیفات مشتریان خوشحال نشان می دهد که چقدر با افراد واقعی کار می کنید.

چگونه مهارت مشاوره را بهبود ببخشیم
کارهای مشاوره روزانه مکان خوبی برای تمرین مهارت های شماست. اگر به تعاملات روزانه خود انتقادی نگاه کنید ، قادر خواهید بود مناطقی را که در آنها قوی هستید و مناطقی را که می توانید از آنها کمک بگیرید ، شناسایی کنید. در اینجا چند روش برای بهبود مهارت های خود آورده شده است:

یک مشاور استخدام کنید. شما احتمالاً با مشاورانی در بسیاری از صنایع آشنا خواهید شد که برخی از مهارتهایی را که می خواهید بهبود دهید ، به شما نشان می دهند. دریابید که چگونه مهارتهای خود را کسب کرده اند و یک برنامه آموزشی یا مربیگری را در جایی که دانش خود را به اشتراک می گذارند تنظیم کنید.
یک دوره مشاوره بگذرانید. بسیاری از سازمان های حرفه ای دوره های آموزشی را ارائه می دهند که در نهایت با دریافت گواهینامه ها به پایان می رسد. برنامه هایی را جستجو کنید که مهارت هایی را که بیشتر به آنها علاقه دارید را پوشش دهد و بفهمید که آیا گواهینامه گرفتن توسط هر سازمان خاصی می تواند به شما در یافتن مشتری ها یا فرصت های جدید کمک کند.
قرار گرفتن در معرض خود را افزایش دهید. شما می توانید به جای اینکه در هر مشاوری با یک نوع مشاوره موافق باشید ، مشتری های متنوعی را قبول کنید. هر تجربه جدید شما را در معرض چیز متفاوتی قرار می دهد که می تواند به شما کمک کند دانش خود را گسترش دهید. شما می توانید شغل خود را بر اساس شناخت بزرگترین نقاط قوت خود شکل دهید.
سخنان خبرگان را مطالعه کنید. بسیاری از مشاوران موفق مقاله های علمی ، کتاب ها و گفتگوی ویدیویی می نویسند که در مورد چگونگی توسعه مهارت های شما صحبت می کنند. کسانی را که فلسفه و مهارت آنها با اهداف حرفه ای شما مطابقت دارد پیدا کنید و روش ها و توصیه های آنها را مطالعه کنید.
مهارت مشاوره در محل کار
همانطور که به دنبال توسعه مهارت های کلیدی مشاوره هستید ، می توانید با برخی از مهارتهای اساسی همکاری و رهبری که به پرورش اعتماد و تعاملات مثبت با مشتریان کمک می کند ، شروع کنید:

خلاق فکر کنید. نقش شما به عنوان مشاور ممکن است سنتز ایده ها و تجارب مختلف کارمندان در یک روش جدید برای انجام کار باشد. مهارت های تفکر خلاقانه خود شما ممکن است دیگران را در به اشتراک گذاشتن مهارت های خود ترغیب کند و همکاری و ایده های ابتکاری را که شرکت می تواند پس از اتمام کار در آنجا اجرا کند ، تشویق کنید.
با همه همکاری کنید. همکاری وقتی توسط یک رهبر قدرتمند مدیریت می شود ، به خوبی عمل می کند ، که ممکن است برای نقش شما به عنوان مشاور طبیعی باشد. یک رهبر خوب بر یک مکالمه مسلط نیست ، اما مشارکت را تشویق می کند در حالی که هنوز بحث را به صورت متمرکز هدایت می کند ، از اجتناب از تدابیر غیر ضروری جلوگیری می کند.
خودت ادعا کن به عنوان یک مشاور ، شما اغلب در اتاق متخصص خبره هستید. با اطمینان از دانش خود و نشان دادن پیشرفت حرفه ای خود ، می توانید این اطمینان را تأیید کنید.
قابل اعتماد باشید وظایفی را که می گویید انجام می دهید دنبال کنید. وقتی از شما س askedال شد پاسخ دهید و تحقیق کنید تا اگر لازم بود بعداً برگردید. مهلت های خود را رعایت کنید و سعی کنید مهارت های خود را در هر شرایط منحصر به فرد اعمال کنید.
چگونه مهارت مشاوره برجسته شود
در روند درخواست کار مشاوره و آماده شدن برای مصاحبه ، مهارت هایی که به دست می آورید بخشی حیاتی در توصیف خود هستند. در اینجا چند روش برای برجسته کردن این مهارت ها وجود دارد:

مهارت مشاوره برای رزومه و نامه نامه
یک نامه نامه و رزومه کاری برای مشاوره احتمالی باید برجسته مهارت های نرم افزاری شما باشد. به جای لیست زیر عنوان ، ممکن است توصیف آنها را در مثالهای خاص در نظر بگیرید. این برنامه

oach نشان می دهد که چگونه توانسته اید آنها را در کار خود اعمال کنید. در صورت امکان ، اعداد یا توضیحات مشخصی را ذکر کنید که به مدیر استخدام کمک می کند نقش شما را به روشنی درک کند.

مثال: ”من یک تیم بازاریابی دو روزه برای تیمی متشکل از 25 کارآموز ، از جمله ترتیب دادن سخنرانان ، پروژه های مسخره و وعده های غذایی ، برنامه ریزی و اجرا کردم. در طی عقب نشینی ، من یک دوره آموزشی در مورد نرم افزار مدیریت پروژه تدریس کردم و پس از جلسه میزبان پرسش و پاسخ شدم. هوای غیرمنتظره تغییر لحظه آخری را در فعالیت تیم سازی برنامه ریزی شده ما القا کرد ، اما من قادر به سازگاری و تمرین جدیدی شدم که در پایان بسیار موفقیت آمیز بود. "

مرتبط: مهارتهای نرم: تعریف و مثالها

مهارت مشاوره برای مصاحبه شغلی
درست همانطور که می توانید نامه برجسته و رزومه خود را برای برجسته کردن مهارتهای نرم افزاری تطبیق دهید ، می توانید به س questionsالات مصاحبه با برنامه ها و مثالهای خاص پاسخ دهید ، حتی اگر سوال از جنس کلی و فلسفی شروع شود.

مثال:

سوال مصاحبه: "همکاری برای شما چه معنی دارد؟"

پاسخ: "من فکر می کنم همکاری خوب زمانی است که هر شخص به یک پروژه نزدیک به نظرات و نظرات سایر اعضای تیم نزدیک شود. وقتی همه افراد گوش دادن را بیش از رقابت برای جلب توجه اولویت می دهند ، بهترین عملکرد را خواهد داشت و هر شخص به دلیل مجموعه مهارت های منحصر به فرد خود ارزش دارد. اخیراً ، من یک جلسه طوفان مغزی را با تیمی که در برقراری ارتباط مشکل داشتند ، واسطه شدم. از طریق برخی از تمرینات حل تعارض و اختصاص دادن وقت برای هر شخص ، تیم با ناامیدی گفتگو کرد و راهی برای ایجاد برنامه برای پروژه خود پیدا کرد. "

https://is.gd/6g20VF

https://v.gd/69sCUz

http://lnki.nl/kBOQS

shorturl.at/hsBL1

https://bit.ly/3kLsX07

Mostafa Saghaee

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
idat.ir در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋