Mostafa Saghaee

مشاور تجاری چیست؟

استخدام مشاور و  بهترین مشاور کسب و کار می تواند در بهبود عملکرد و ایجاد تغییرات لازم برای دستیابی به موفقیت به مشاغل کمک کند.
مشاوران تجاری به شرکت ها کمک می کنند تا از چالش ها عبور کنند ، درآمد خود را افزایش دهند یا رشد کنند.
اطمینان از اینکه مشاوران بازرگانی تجربه و موفقیت قبلی در شرکتهایی مانند شما دارند ، بسیار مهم است.
مشاوران بازرگانی ممکن است براساس پروژه یا ساعت کار دریافت کنند ، یا به نگه دارندگان روزانه یا ماهانه نیاز داشته باشند.
مشاوران بازرگانی برای کمک به سازمانها در بهبود عملکرد و کارایی خود ، مشاوره مدیریت ارائه می دهند. این متخصصان ضمن تجزیه و تحلیل مشاغل و ایجاد راه حل ها ضمن کمک به شرکت ها در رسیدن به اهدافشان صاحبان مشاغل باید به استخدام مشاوران تجاری در صورت نیاز به كمك یا چشم انداز در مسیر انتخابی خود یا كاتالیزوری برای تغییر در شركت های خود توجه كنند.

یک مشاور چه کاری انجام می دهد؟
دلایل مختلفی وجود دارد که صاحبان مشاغل باید استخدام مشاوران را در نظر بگیرند. مشاوران خدمات گسترده ای از جمله موارد زیر را ارائه می دهند:

ارائه تخصص در یک بازار خاص
شناسایی مشکلات
تکمیل کارکنان موجود
شروع تغییر
تأمین عینیت
آموزش و آموزش کارکنان
انجام "کارهای کثیف" مانند حذف کارمندان
احیای یک سازمان
ایجاد یک تجارت جدید
نفوذ در افراد دیگر ، مانند لابی ها
اولین قدم برای هر مشاور تجاری مرحله کشف است ، جایی که هدف یادگیری تجارت مشتری است. یک مشاور خوب تجاری وقت می گذارد تا آنجا که ممکن است از مالک و کارمندان کسب و کار بیاموزد. این می تواند شامل گشت و گذار در تسهیلات ، ملاقات با هیئت مدیره و کارمندان ، تجزیه و تحلیل امور مالی و خواندن تمام مواد شرکت باشد. در طی این روند ، مشاور بازرگانی جزئیات مأموریت یک شرکت و اینکه چه عملیاتی انجام می شود را کشف خواهد کرد.

هنگامی که مشاور بازرگانی درک عمیقی از شرکت ایجاد کرد ، آنها وارد مرحله ارزیابی می شوند ، جایی که هدف شناسایی مکان مورد نیاز برای تغییر است. این مرحله شامل شناسایی نقاط قوت و ضعف شرکت و همچنین مشکلات فعلی و قابل پیش بینی است. این موضوعات می تواند شامل مشکلاتی باشد که مالکیت و مدیریت قبلاً آنها را شناسایی کرده و همچنین مشکلات جدیدی که مشاور بازرگانی در نتیجه عینیت آنها کشف کرده است. یک مشاور بازرگانی همچنین باید فرصت های رشد تجارت ، افزایش سود و افزایش کارایی را شناسایی کند.

علاوه بر شناسایی این مشکلات و فرصت ها ، یک مشاور بازرگانی باید راه حل هایی برای مشکلات و برنامه هایی برای استفاده از فرصت ها تهیه کند. شاید یک شرکت دارای یک بخش فروش به ویژه قوی اما یک بخش بازاریابی ضعیف باشد. این فرصتی برای شرکت است تا منابع بازاریابی خود را افزایش دهد و از کارکنان فروش خود استفاده کند. در طول این مرحله ، حفظ ارتباطات روشن و شفاف برای مشاور و کارکنان شرکت مهم است.

انتقاد سازنده
برای یک صاحب مشاغل مهم است که در این مرحله از مشاور مشاور کسب و کار به عنوان انتقاد سازنده استفاده کند. مالک نباید این انتقاد را شخصاً بپذیرد ، زیرا مشاور بازرگانی عینیت و دیدگاه تازه ای را به ارمغان می آورد. مالک ممکن است شخصاً به تجارت نزدیک باشد ، که می تواند مانعی برای تغییر و رشد مثبت باشد. مالک باید بازخورد داشته باشد و نظرات خود را به مشاور بازرگانی ارائه دهد ، صاحب مشاغل باید آنها را در نظر گرفته و در صورت لزوم برنامه ها را اصلاح کند.

هنگامی که مالک و مشاور در مورد یک برنامه به توافق رسیدند ، مشاور باید وارد مرحله سوم مشاوره شود. این مرحله بازسازی یا اجرای طرح است. در این مرحله ، مشاور با استفاده از دارایی ها ، بدهی ها را حذف می کند. آنها همچنین پیشرفت این طرح را رصد می کنند و در صورت لزوم آن را تنظیم می کنند.

چگونه یک مشاور تجاری پیدا کنیم
یافتن مشاور تجاری مناسب ممکن است سخت ترین قسمت برای مالک یا مدیریت باشد. مشاور باید علاقه مند به کار خود باشد ، انگیزه ای برای تعالی و نگاهی به سازمان و جزئیات داشته باشد. یافتن مشاوری که در صنعت شما تخصص و یا تجربه انواع مشکلات تجاری شما را داشته باشد بسیار مهم است. همچنین اطمینان حاصل کنید که مراجعات جامد دارند.

علاوه بر این ، اطمینان حاصل کنید که مشاور بازرگانی دارای هرگونه گواهینامه لازم برای صنعت شما است. شما باید مشاور را از طریق وب سایت و مطالب وی بررسی کنید. به دنبال تصاویر حرفه ای و اطلاعات کاملاً مستند درباره خدمات آنها باشید. بهتر است که نمونه هایی از موفقیت های گذشته را بخواهید و با آن مشاغل صحبت کنید.

سابقه معمول یک مشاور چیست؟
پیش زمینه مناسب مشاوری که انتخاب می کنید به صنعت و نیاز شما بستگی دارد. اداره آمار کار ایالات متحده متذکر می شود که مشاوران می توانند از نظر مدیریتی (تجاری) ، علمی یا فنی باشند. اگر می خواهید کسی به شرکت شما در ایجاد نرم افزار اختصاصی جدید یا گردش کار مبتنی بر رایانه کمک کند ، ممکن است بخواهید با یک مشاور فنی درگیر شوید. اما خارج از نیازهای خاص ، شرکت ها معمولاً وقتی می خواهند خط مشی معمول خود را بهبود ببخشند ، با مشاوران مدیریت کار می کنند

رضایتمندی یا روحیه کارکنان.

صرف نظر از نوع مشاوری که با آن کار می کنید ، سابقه آنها حیاتی است. به شما کمک می کند بفهمید که چقدر احتمال پیشرفت کار شما را دارند. در اینجا مواردی است که هنگام بررسی مشاوران بالقوه باید در نظر بگیرید:

آیا آنها تجربه عملی دارند؟ این امر می تواند به ویژه در دنیای تجارت مهم باشد. اگر کسی مستقیماً از دانشگاه برچسب زدن به عنوان مشاور خود را بیرون آورد ، آیا واقعاً چیزی بیش از شما می داند؟ در نظر داشته باشید به دنبال مشاورانی باشید که با موفقیت مالک یا اداره مشاغل کوچک ، سازمانهای سازمانی یا بخشهای خاص شده اند.

آیا تجربه آنها قابل استفاده است؟ ممکن است مدیرعامل سابق بانک چشمگیر به نظر برسد ، اما آیا آنها دانش و تجربه لازم را دارند که ظروف غذاخوری شما را به یک تجارت کوچک سودآور تبدیل کنند؟ آنها ممکن است ، اما اگر شما همچنین صاحب رستوران سابق خود را در نظر دارید که اکنون با موفقیت می تواند به رشد غذاخوری های کوچک کمک کند ، این مشاور بهتر می تواند برای تجارت شما مناسب باشد. به دنبال مشاورانی باشید که در صنعت شما و با مشاغل متناسب با سبک ، اندازه ، نیازها و اهداف شما کار کرده اند.

کارنامه آنها با مشاوره چیست؟ شما فقط یک مشاور نمی خواهید که تجربه درستی داشته باشد. شما یک مشاور می خواهید که در شرکت هایی مانند شما موفقیت نشان داده باشد. یک نمونه کارها یا لیستی از مارک هایی که مشاور برای آنها کار کرده است را بخواهید و مراجع را درخواست کنید. به دنبال مشاوری باشید که به مشاغل کمک کرده باشد از پس انواع چالش های شما برآیند یا مشاغلی کاملاً مشابه شما رشد داده و با آن شرکت ها در ارتباط باشید که آیا از خدمات راضی هستند.
هزینه مشاوران بازرگانی چقدر است؟
طبق اداره آمار کار ، مشاوران مدیریت به طور متوسط ​​150،000 دلار در سال (یا 62.93 دلار در ساعت) درآمد کسب می کنند. اما این همان چیزی است که فرد "به عنوان درآمد" به خانه می برد و هزینه های مشاوره معمولاً برای تأمین هزینه های تجارت بیشتر است. مشاوران همیشه طبق ساعت شارژ نمی کنند. با توجه به مطالعه هزینه مشاور از Consulting Success ، در اینجا برخی از روشهای محبوب هزینه و درصد مشاورانی که آنها را ترجیح می دهند آورده شده است:

در هر پروژه - 34.2٪
ساعتی - 27.3٪
نگهدارنده ماهانه - 15.1٪
نرخ روزانه - 14.1٪
سایر موارد - 9.3٪
طبق این مطالعه ، 43٪ مشاوران برای هر پروژه 5000 دلار درآمد کسب می کنند ، اگرچه برخی از آنها برای هر پروژه بیش از 100000 دلار درآمد کسب می کنند. بدیهی است که اندازه ، دامنه و طول پروژه تعیین کننده هزینه است.

مشاوران تجاری هزینه محسوب می شوند ، اما بازخورد و برنامه ریزی آنها می تواند ضمن از بین بردن مشکلات و شناسایی فرصت های اطمینان از موفقیت در آینده ، به افزایش تجارت و افزایش سود کمک کند.

ویرایشگر روزانه اخبار کسب و کار

https://v.gd/jaCuxM

https://is.gd/8ixw6h

http://lnki.nl/5IJzS

shorturl.at/mHJT8

https://cutt.ly/rgVClZC

https://bit.ly/3lkpbMf

 

 

Mostafa Saghaee

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
idat.ir در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋