moshaveranebartar

moshaveranebartar

توسط ۱ نفر دنبال می شود

شهریه دانشگاه های ایران

در حال حاضر دوره های روزانه دانشگاه ها اقدام به برگزاری کلاس و تمام امکانات ارائه شده در دانشگاه، به صورت رایگان می کنند و دوره های نوبت دوم (شبانه)، پردیس خودگردان، آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور، علمی کاربردی، برای اشتغال به تحصیل نیازمند پرداخت شهریه می باشند. همانطور که می بینید تعداد دانشگاه های ارائه دهنده دوره های پولی (شهریه پرداز)، کم نیست و داوطلبانی که متقاضی اشتغال به تحصیل در این دانشگاه ها می باشند نیز بسیار است.

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاه های شهریه پرداز را داشته باشند، بایستی شهریه ثابت و متغیر درس هایی که در زمان انتخاب واحد، انتخاب نموده اند را پرداخت نمایند تا امکان شرکت در امتحان ترم برای آن ها میسر گردد. به طور معمول تحصیل در تمام دانشگاه ها در هر سال با افزایش شهریه همراه است.

  • شهریه ثابت: مادامی که دانشجو در دانشگاه، مشغول به تحصیل باشد؛ بایستی این شهریه را به صورت ثابت در هر ترم پرداخت کند و به واحدهای اخذ شده، ارتباطی ندارد و مهلت پرداخت این بخش از شهریه تا زمان آغاز انتخاب واحد (اول هر ترم)، می باشد.
  • شهریه متغیر: باتوجه به تعداد واحدهای اخذ شده در هر ترم، محاسبه می گردد و مهلت پرداخت این بخش از شهریه تا زمان برگزاری امتحانات پایان ترم می باشد.

 

منبع: شهریه دانشگاه های ایران 

moshaveranebartar
moshaveranebartar

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋