morbit.trade

morbit.trade

بیت کوین کش چیست و تفاوت آن با بیت کوین چیست؟

بیت کوین کش یک ارز دیجیتال نسبتاً جدید است که با نام پول نقد الکترونیکی همتا به همتا شناخته می‌شود. این رمزارز در مدت زمان کوتاهی توانست به یکی از ارز‌های بسیار ارزنده و یک گزینه مهم برای سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

بیت کوین کش چیست؟

ارز بیت کوین کش که با نشانBcash یا BCH نیز شناخته می‌شود مانند یک شبکه پرداخت و یک کریپتوکارنسی عمل می‌کند و واحد اصلی تراکنش آن توکنBCH است، همچنین این ارز دیجیتال یک پول الکترونیکی همتا به همتا برای اینترنت است که برای عملیات خود به هیچ بانک و شخص ثالث نیاز ندارد و کاملاً غیر متمرکز است.

عملکرد بیت کوین کش

بیت‌کوین‌‌کش از الگوریتم SHA-256 برای اثبات کار و تایید تراکنش‌های خود استفاده می‌کند. برای ثبت و تایید یک تراکنش در بیت‌کوین‌کش باید تمام اعضای فعال در شبکه آن را تایید کنند و سپس در بلاک‌ها قرار گیرد. بیت کوین کش نسخه هاردفورک بیت‌کوین است بنابراین تاریخچه تراکنش‌ها و پایگاه داده‌های آن مشابه بیت کوین است.

همانند بلاک چین بیت کوین مدت زمانی که طول می‌کشد تا یک بلاک عضوی از بلاکچین باشد 10 دقیقه می‌باشد و پاداشی که برای استخراج هر بلاک نصیب ماینرها می‌شود 12.5 بیت‌کوین‌کش می‌باشد. مقدار پاداش بلاک‌ها هر چهار سال نصف می‌شود.

تفاوت بیت کوین و بیت کوین کش

ارز دیجیتالBitcoin Cash شبکه بلاک چین و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. مهم‌ترین تفاوت بیت کوین و بیت کوین کش در اندازه (حجم) بلاک‌های آن‌ها است. برای افزایش سرعت تایید معاملات حجم بلاک‌های بیت کوین کش به ۸ مگابایت افزایش پیدا کرد. سختی استخراج (Difficulty) قابل تنظیم، پایداری شبکه و سرعت تایید تراکنش‌ها را صرف نظر از تعداد ماینر‌های فعال، تضمین می‌کند. در سال ۲۰۱۸ حداکثر ظرفیت بلاک‌های بیت کوین کش چهار برابر شد و به ۳۲ مگابایت افزایش یافت. البته در واقعیت اندازه بلاک‌های BCH خیلی کمتر از ۳۲ مگابایت است.

morbit.trade
morbit.trade

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋