mona falsafi

mona falsafi

توسط ۱ نفر دنبال می شود

تومور مغزی چیست؟

تومورهای مغزی شایع ترین تومورهای جامد در کودکان هستند. تقریباً 4000 کودک و نوجوان در ایالات متحده هر ساله با تومورهای اولیه مغزی تشخیص داده می شوند. تومورهای مغزی اولیه از مغز شروع می شوند و به طور کلی به خارج از بافت مغز گسترش نمی یابند. اکثر سرطان های سیستم عصبی مرکزی تومورهای مغزی هستند. تومورهای مغزی، چه بدخیم و چه خوش خیم، تومورهایی هستند که از سلول های مغز منشا می گیرند. تومور رشد غیر طبیعی بافت است.

تومور خوش خیم حاوی سلول های سرطانی نیست و معمولاً پس از برداشتن، عود نمی کند. اکثر تومورهای خوش خیم مغز دارای مرزهای واضح هستند، به این معنی که به بافت اطراف حمله نمی کنند. با این حال، این تومورها به دلیل اندازه و مکانشان در مغز می توانند علائمی مشابه تومورهای سرطانی ایجاد کنند. تومورهای بدخیم مغز حاوی سلول های سرطانی هستند.

تومورهای بدخیم مغز معمولاً به سرعت در حال رشد هستند و به بافت اطراف حمله می کنند. تومورهای بدخیم مغزی به ندرت به سایر نواحی بدن گسترش می یابند، اما ممکن است پس از درمان عود کنند. گاهی اوقات، تومورهای مغزی که سرطانی نیستند، بدخیم نامیده می‌شوند، زیرا اندازه و محل آن‌ها و آسیبی که می‌توانند به عملکردهای حیاتی مغز وارد کنند.

تومورهای مغزی ممکن است در هر سنی ایجاد شوند. تومورهای مغزی که در نوزادان و کودکان ایجاد می‌شوند، هم از نظر نوع سلول‌ها و هم از نظر پاسخگویی به درمان، با تومورهای مغزی بزرگسالان بسیار متفاوت هستند.

آناتومی مغز

سیستم عصبی مرکزی (CNS) از مغز و نخاع تشکیل شده است. مغز اندام مهمی است که فکر، حافظه، احساسات، لمس، مهارت های حرکتی، بینایی، تنفس، دما، گرسنگی و هر فرآیندی که بدن ما را تنظیم می کند را کنترل می کند.

مغز را می توان به مخ، ساقه مغز و مخچه تقسیم کرد:

بخش های اصلی مغز

  • مغز (جلو مغز) - از نیمکره راست و چپ تشکیل شده است. کارکردهای مغز عبارتند از: شروع حرکت، احساس دما، لمس، بینایی، شنوایی، قضاوت، استدلال، حل مسئله، احساسات و یادگیری.
  • ساقه مغز (پایه مغز) - شامل مغز میانی، پونز و مدولا است. عملکردهای این ناحیه عبارتند از: حرکت چشم و دهان، انتقال پیام های حسی (یعنی گرما، درد، بلند)، گرسنگی، تنفس، هوشیاری، عملکرد قلب، دمای بدن، حرکات غیر ارادی عضلات، عطسه، سرفه، استفراغ و بلع. .
mona falsafi
mona falsafi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋