mona darvishpoor

mona darvishpoor

توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

افزایش مهارت نوشتن

افزایش مهارت نوشتن

همه ما می‌دانیم که خواندن و نوشتن در حد عالی چه حس خوبی به انسان می‌دهد. این ویژگی در هنگام مطالعه و نوشتن شما را به خود جلب می‌کند، احساسات شما را بیدار می‌کند و احساس زنده بودن را به شما القاء می‌کند. علاوه بر این بیشتر از هر چیز دیگری، شما را به سمت بهتر شدن در نوشتار سوق می‌دهد.

چه اتفاقی می‌افتد که وقتی مطالب خود را می‌خوانید، کاملاً نسبت به آن بی‌رغبت می‌شوید و به سطح شوق مورد انتظار خود نمی‌رسید؟

 

وقتی با نویسنده‌های مختلف صحبت می‌کنیم برخی از نویسندگان می‌گویند، "من می‌دانم که می‌توانم بهتر از این بنویسم" اما بسیاری از آنها می‌گویند، "این نوشته به اندازه کافی خوب نیست و بهتر از این هم نخواهد بود. من فقط باید تسلیم شوم. "

این لحظه‌ هنگامی است که انتقاد از خود برای شما بسیار ناسالم و ناتوان کننده است. نوشتن شما به جایی نمی‌رسد زیرا نمی‌تواند از سخت‌گیرترین منتقد شما یعنی خود شما عبور کند.

به عنوان یک نویسنده و وبلاگ نویس، باید بدانیم که افکار منفی همیشه در ضمیر ناخودآگاه ما فرو می‌روند و این یک تهدید برای ادامه فعالیت شما و در نهایت توقف نوشتن شماست. برای اینکه یک نویسنده بتواند به فعالیت خود ادامه دهد، باید بداند و بتواند با توسعه چند تکنیک و برای کمک به خودش انتقاد شدید از خود را تبدیل به انتقاد سازنده کند و به یک نویسنده مستقل و موفق تبدیل شود.

 در ادامه چند مورد از اقداماتی که می‌تواند در رشد و توسعه فردی به یک نویسنده در نوشتن کمک کند بیان می‌کنیم.

در نوشته‌های گذشته خود تأمل کنید

وقتی اولین مطالب خود را برای وبلاگ شخصی خود می‌نویسید، همیشه این حس را در خود پرورش دهید و با خود مرور کنید که من در حال خلق چه اثری هستم. همیشه سعی کنید سوالات زیر را در هنگام نوشتن یک محتوا از خود بپرسید.

  • آیا مطلب من از نظر نگارشی و محتوایی صحیح است؟
  • سبک نوشتن من قابل قبول است و اینکه آیا من حاضر به خواندن مطلب خود هستم؟
  • آیا پس از خواندن این مطلب لبخند رضایت بر لبانم مینشیند؟
  • دیگران با خواندن این مطلب چقدر به احساسات موجود در من پی خواهند بُرد؟
  • تفاوت این مطلب با مطلب قبلی که نوشتم در چیست و چه چیزی می‌تواند آن را متمایز کند؟

پاسخ به این سوالات کمک بسیار شایانی می‌کند تا در هنگام نگارش یک محتوا مهارت‌های خود را همیشه بیش از پیش تقویت کنید و مطمئن باشید مخاطبین شما به این دوراندیشی شما پی خواهند برد و بیشتر شیفته‌ی مطالب شما خواهند شد.

 

Image for post

به ارزش خود اعتماد کنید

همواره به دنبال این تایید باشید که تلاش شما برای نوشتن، حاوی یک پیام مهم به مخاطب است. اگر به این نکته در نوشتن اعتماد و اعتقاد داشته باشید، این نیرو قوی‌تر از هر چیز دیگری همواره شما را ترغیب به نوشتن خواهد کرد. علاوه بر این اعتماد به ارزش آفرینی در خود، شما را در نحوه نگارش و انتخاب عناوین مطالب بسیاری یاری خواهد کرد. 

اگر بخواهم به شما یک پیام موثر برسانم آن است که فقط به خود اعتماد کنید و بنویسید. آنقدر بنویسید و خوب بنویسید که دیگران نیز به ارزش واقعی شما پی ببرند. وقتی ارزشمند باشید دیگران حاضرند برای مطالب شما پرداخت کنند و این کار را با اطمینا خاطر انجام خواهند داد. کافیست این حس را در خخود داشته باشید و سپسبا متون خود به دیگران انتقال دهید.

 

Image for post

هر چیزِ ناچیزی موثر است!

خوب نوشتن و نویسنده شدن یک شبه اتفاق نمی‌افتد. سال‌ها تمرین و فداکاری طول می‌کشد تا مهارت‌های خود را افزایش دهید و دیگران دریابند که این مهارت را دارید. 

اگر مطلبی را نوشتید که شما را به وجد نیاورد، نا امید نشوید و تنها با خود بگویید این یک تمرین برای کسب مهارت بود. فقط به حرکت خود ادامه دهید و شاهد تحول در نوشتن خود به آنچه که همیشه می دانید توانایی آن را دارید، باشید.

 

Image for post

یک روز خوب، به کار خود نگاه می‌کنید و بدون تردید خواهید گفت، 

" این یک محتوای واقعی است!"

منبع : percept.ir

mona darvishpoor
mona darvishpoor

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋