mona.azizi

mona.azizi

توسط ۸ نفر دنبال می شود

این فناوری جدید چینی در 10 دقیقه خودرو های برقی را شارژ می‌کند

 

به نقل از تکنو تودی، شرکت‌های بزرگ باتری‌سازی چین، شامل BYD و CATL، در حال توسعه باتری‌های لیتیوم آهن فسفات با قابلیت شارژ فوق سریع هستند که در تئوری می‌توانند تنها در 10 دقیقه به طور کامل شارژ شوند.

آینده خودروهای برقی با شارژ فوق سریع

یکی از معایب اصلی خودروهای برقی در مقایسه با خودروهای بنزینی، زمان شارژ طولانی آن‌ها است. اگرچه بهینه‌سازی‌های مختلفی در این زمینه صورت گرفته است و رانندگان می‌توانند با انتخاب مسیرهای صحیح، شارژدهی بیشتری را تجربه کنند، اما به نظر می‌رسد که با توسعه باتری‌های جدید، این مشکل به‌زودی حل خواهد شد. دو شرکت چینی BYD و CATL مشغول توسعه باتری‌هایی هستند که می‌توانند از شارژ فوق‌سریع بهره ببرند و تنها در 10 دقیقه شارژ شوند.

پیشرفت‌های فناوری باتری

در سال‌های اخیر، فناوری باتری‌ها پیشرفت چشمگیری داشته است. پیشرفت شرکت‌های BYD و CATL از جدیدترین دستاوردهای این صنعت محسوب می‌شود و با توجه به نیاز شدید بازار، احتمالاً این فناوری‌ها به زودی به خودروهای برقی راه پیدا خواهند کرد. باتری‌های لیتیوم آهن فسفات با قابلیت شارژ فوق سریع نه‌تنها سرعت و شارژدهی خودروهای برقی را بهبود می‌بخشند، بلکه ممکن است طیف جدیدی از خریداران را به سمت این محصولات جذب کنند.

جزئیات فنی باتری‌های جدید

باتری‌های جدید BYD Blade 2.0 و CATL Qilin 2.0 با نرخ شارژ 6C عرضه می‌شوند. در این حالت، جریان وارد شده به باتری برای شارژ مجدد آن 6 برابر جریان خود باتری است. به عنوان مثال، یک باتری 100 آمپر ساعتی با جریان 600 آمپر شارژ خواهد شد. با این حال، بهره‌مندی از این فناوری نیازمند بهبود زیرساخت ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی است. بدون تقویت زیرساخت فعلی، استفاده از حداکثر سرعت شارژ این باتری‌ها ممکن نخواهد بود.

چالش‌های سرعت شارژ

باتری‌ها معمولاً نمی‌توانند حداکثر سرعت شارژ خود را در تمام مدت زمان شارژ حفظ کنند. برای مثال، باتری‌هایی که از جریان 5C بهره می‌برند، می‌توانند طی 11.5 دقیقه از ظرفیت 10 به 80 درصد برسند، اما در ادامه سرعت شارژ کاهش می‌یابد.

مقایسه ایستگاه‌های شارژ

اگرچه جزئیات دقیق باتری‌های جدید BYD و CATL منتشر نشده است، گزارش‌ها نشان می‌دهند که شارژرهای سریع فعلی حداکثر می‌توانند جریان شارژ 4 برابر را فراهم کنند که برابر با 480 کیلووات یا حداکثر جریان 615 آمپر است. دستیابی به سرعت‌های شارژ بالاتر نیاز به افزایش ولتاژ و یا شدت جریان دارد که منابع مالی هنگفتی را طلب می‌کند. چین با سرعت بالایی در حال بهبود ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی است. به عنوان مثال، هواوی اولین ایستگاه 600 کیلوواتی خود را در سال جاری رونمایی کرد و شرکت Mega قصد دارد 5000 ایستگاه 5C برای شارژ مینی‌ون‌های خود راه‌اندازی کند که قادر به طی مسافت حدود 500 کیلومتر با 10 دقیقه شارژ هستند.

رقابت جهانی در توسعه زیرساخت شارژ

برای مقایسه، تسلا در ایالات متحده حداکثر توان 250 کیلووات را در ایستگاه‌های V3 خود ارائه می‌دهد. شرکت‌های دیگری مانند Electrify America توان 350 کیلووات را فراهم کرده‌اند و ایستگاه شارژ Gravity Hub در نیویورک حداکثر توان 500 کیلووات را به‌ازای هر خودرو ارائه می‌کند. اکنون به نظر می‌رسد که رقابت برای تولید باتری‌های پیشرفته‌تر و خودروهای بهینه‌تر بین شرق و غرب آغاز شده و به توسعه زیرساخت‌های شارژ نیز گسترش یافته است.

mona.azizi
mona.azizi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋