mona.azizi

mona.azizi

توسط ۸ نفر دنبال می شود

چاپ مستقیم روی فلز: از مزایا و تا معایب آن

 

فلز یکی از مهمترین مواد اولیه برای ساخت انواع ابزار است ، بنابراین از آن در صنایع مختلف استفاده می شود. با توجه به اینکه همه کارخانه های معروف از چاپ برای برندسازی استفاده می کنند و به این ترتیب لوگو و نام تجاری خود را روی محصولات قرار می دهند ، چاپ روی فلز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

با این حال، می توانید هر نوع طرح یا فونت را روی محصولات چاپ کنید و نام تجاری خود را از محصولات مشابه متمایز کنید. به همین دلیل ، در این مقاله می خواهیم شما را با این نوع چاپ آشنا کرده و مراحل چاپ فلزی را توضیح دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

هیچ محدودیتی در چاپ روی فلز وجود ندارد و این روش را می توان برای هر نوع فلزی از آهن ، فولاد ، آلومینیوم ، فولاد و غیره اعمال کرد. علاوه بر این ، می توان از هر نوع رنگی با این نوع چاپ استفاده کرد ، بنابراین چاپ روی فلز مورد نیاز مشتری تولید می شود. چاپ فلزی دوام بسیار بالایی دارد و سالها روی قطعه شما باقی می ماند و پاک نمی شود.

برای چاپ روی فلز می توان از چاپ روی صفحه و چاپ روی صفحه استفاده کرد که با وجود استفاده از پد های سیلیکونی مناسب تر هستند. در این نوع چاپ لازم است که یک شابلون ، استنسیل و دستگاه مناسب برای چاپ ساخته شود و چاپ بدون استفاده از این وسایل امکان پذیر نیست.

قیمت چاپ ( عکس ، متن ) روی انواع فلز چگونه محاسبه می شود ؟

برای محاسبه هزینه چاپ روی فلز موارد مختلفی باید مورد بررسی قرار بگیرد. اولین مورد نوع دقیق متریال می باشد. می توانید از گالوانیزه ، استیل ، آلومینیوم و … استفاده کنید.

مورد دوم سایز چاپ می باشد که تاثیر مستقیم در میزان مصرف فلز و پرت آن را مشخص می کند.

مورد سوم رنگ آستر روی فلز ، مورد چهار چاپ و مورد پنجم ( آخر ) لاک محافظ روی فلز می باشد .

که تمام این موارد می بایست توسط کارشناسان مجموعه یووی پرینت محاسبه قیمت و به مشتریان عزیز اطلاع رسانی شود .

دستگاه چاپ روی ورق فلز کدام است ؟

 چاپ مستقیم روی فلز تنها با دستگاه های  فلت بد ( Flat Bed ) انجام می شود. با توجه به ویژگی های این دستگاه ها که پیش تر در مقالات قبل در مورد آن صحبت کردیم به کیفیت بالای چاپ می توان اشاره کرد؛ ولی یکی از چالش های موجود در استفاده از تکنولوژی چاپ مستقیم روی فلز ، بحث ماندگاری و استحکام چاپ می باشد.

راهکار فنی برای افزایش ماندگاری چاپ روی انواع فلز

برای بهبود وضعیت ماندگاری و استحکام چاپ روی انواع فلز بایستی از پرایمر یا همان کوتینگ یا برای استحکام بسیار بالا از لاک محافظ استفاده نمود. پرایمر تا حدی به استحکام چاپ کمک می کند، ولی در موارد صنعتی و حساس اصلا استفاده از کوتینگ پیشنهاد نمی شود؛ درست برعکس کوتینگ ، لاک محافظ بسیار با دوام و مقاوم است و می تواند خیال شما را برای ماندگاری بالای محصول حتی تا بالای ۲۰ سال راحت کند .

کیفیت چاپ عکس رنگی روی فلز قابل قبول است ؟

خروجی دستگاه های فلت بد بسیار با کیفیت و تقریبا خیلی نزدیک به مانیتور می باشد . در این نوع چاپ تمام جزئیات طرح و عکس به راحتی قابل رویت است و حتی می توان متن های بسیار کوچک را نیز به صورت کاملا خوانا در اختیار داشت . به همین دلیل است که از این نوع چاپ برای چاپ تابلوهای تبلیغاتی حاوی تصویر بسیار بهره می گیرند.

منبع: https://bit.ly/3sb8JlD

mona.azizi
mona.azizi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋