mohsen3637

mohsen3637

پنجره دوجداره: مزایا و معایب

پنجره های دو جداره از دو لایه شیشه تشکیل شده است که یک لایه گاز بی اثر بین آنها آب بندی شده است. این عایق تقریباً دو برابر واحدهای تک جداره ایجاد می کند. پس از مهر و موم شدن، دستگاه هوابند می شود.

 

مزایای پنجره های دوجداره 

صرفه جویی در هزینه انرژی هوابندی پنجره های دوجداره الیت باعث ایجاد عایق حرارتی می شود. این امر باعث کاهش جریان گرمای ورودی و خروجی می شود. انرژی کمتری برای گرم کردن یا خنک کردن فضا مصرف می شود و در نتیجه قبض انرژی کمتری به همراه دارد.
افزودن لایه سوم یا چهارم شیشه، ارزش عایق پنجره شما را افزایش می دهد. هر لایه شیشه مقدار قابل توجهی از گرمای عبوری را به دام می اندازد و محافظت پنجره ها را در برابر اتلاف گرما افزایش می دهد.
تراکم محدود رطوبت روی یک سطح گرم قطرات آب را تشکیل می دهد که منجمد می شوند و تبدیل به یخ می شوند. این می‌تواند باعث شود اتاق سردتر شود، که افراد داخل را مجبور می‌کند تا گرما را تنظیم کنند. هوای بین دو صفحه شیشه، به علاوه مهر و موم هوا، با مسدود کردن رطوبت در هوای سرد، از ایجاد تراکم جلوگیری می کند.
عایق صدا. پنجره های دوجداره با ایجاد مانعی بین خانه و محیط بیرون، عایق صدا را بهبود می بخشد.
ایمنی. شکستن پنجره های دو جداره سخت تر از شیشه های تک جداره است، بنابراین امنیت خانه را افزایش می دهد. از آنجایی که آنها محکم‌تر از سایر پنجره‌ها درزگیر هستند، باز کردن آنها از بیرون نیز سخت‌تر است.
کاهش آسیب به اثاثیه پنجره های دو جداره می توانند میزان نور خورشید و گرمای ورودی به اتاق را کاهش دهند. این می تواند به کاهش آسیب های ناشی از نور خورشید به نقاشی ها، مبلمان، فرش و سایر اشیاء اطراف خانه کمک کند.
معایب

معایب پنجره های دوجداره 

قابل تعمیر نیست فضای بین دو شیشه شیشه هوا را به دام می اندازد و لایه ای از عایق را تشکیل می دهد. اگر مهر و موم هوا بند نباشد، تراکم بین شیشه ها ظاهر می شود. پس از آب بندی، شیشه ها را نمی توان جدا کرد و تعمیر کرد. پنجره باید تعویض شود.
به دام انداختن گرما در طول ماه های زمستان، مزیت به دام انداختن گرما یک مزیت است، اما در طول ماه های تابستان، به دام انداختن گرما در داخل می تواند منجر به یک اتاق گرفتگی و ناراحتی شود. بسیاری از صاحبان خانه ها برای جلوگیری از گرما، پنجره ها را رنگ می کنند، اما این ویژگی اضافه هزینه اضافی خواهد داشت.
برای خانه های قدیمی مناسب نیست. پنجره های دوجداره ظاهری مدرن دارند، بنابراین می توانند با سبک های قدیمی تر تضاد داشته باشند. و اگر صاحب خانه تصمیم بگیرد که هر پنجره ای را با پنجره های دو جداره تعویض نکند، ظاهر کلی خانه نامتناسب به نظر می رسد.

https://elite-window.ir/services/production-and-distribution/

mohsen3637
mohsen3637

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋