
این غول استریم موسیقی اهداف بلندپروازانهتری را برای سهماهه چهارم ترسیم کرده است.
اسپاتیفای گزارش مالی سهماهه سوم خود را منتشر کرده که نشان میدهد این پلتفرم استریم موسیقی توانسته به رکورد ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دست یابد.
براساس گزارش مالی اسپاتیفای برای سهماهه سوم سال ۲۰۲۵، این پلتفرم حالا ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. به گفته «دنیل اک»، مدیرعامل اسپاتیفای، وضعیت کسبوکار سالم است و شرکت به اهداف درآمد و تعداد مشترکین خود در این فصل رسیده است.
این شرکت سوئدی اعلام کرده که با تمرکز بر ارائه سریع بهروزرسانیها و قابلیتهای جدید در حوزه موسیقی، پادکست و کتابهای صوتی، توانسته برای کاربران و تولیدکنندگان محتوا در سراسر جهان ارزشافزایی کند.
تمرکز اسپاتیفای بر اجرای سریعتر برنامهها باعث شده تا این شرکت رشد تعداد کاربران، درآمد و میزان سود را تجربه کند. درآمد کلی اسپاتیفای نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته و به ۴.۳ میلیارد یورو رسیده است که حدود ۱۰۰ میلیون یورو بیشتر از سهماهه دوم ۲۰۲۵ است.

حاشیه سود ناخالص نیز به ۳۱.۶ درصد رسیده که نسبت به سال قبل ۵۶ واحد پایه افزایش داشته است. درآمد عملیاتی شرکت به ۵۸۲ میلیون یورو رسیده که نشاندهنده موفقیت در بهبود عملکرد عملیاتی است.
همچنین تعداد کاربران فعال ماهانه این پلتفرم ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۷۱۳ میلیون کاربر رسیده که برای نخستینبار از ۷۰۰ میلیون عبور کرده است. تعداد مشترکین پریمیوم نیز با رشد ۱۲ درصدی نسبت به سال قبل به ۲۸۱ میلیون نفر رسیده است.
یکپارچهسازی اسپاتیفای با ChatGPT، افزودن پیامرسانی درونبرنامهای برای افزایش تعامل و کمک به کشف محتوای جدید و ارائه صدای Lossless برای مشترکین پریمیوم از جمله بهبودهای کلیدی هستند که اسپاتیفای در پلتفرم خود ایجاد کرده است.
همچنین اسپاتیفای اعلام کرده که محدودیتهای نسخه رایگان را کاهش داده تا تعامل کاربران و احتمال تبدیلشدن آنها به مشترک پریمیوم افزایش یابد. اسپاتیفای هدفگذاری کرده است که در سهماهه چهارم به رکورد ۷۴۵ میلیون کاربر فعال ماهانه، ۲۸۹ میلیون مشترک پریمیوم و درآمد ۴.۵ میلیارد یورویی دست یابد.
پاسخ ها