والمارت با OpenAI به توافق رسیده تا مشتریان بتوانند محصولات این شرکت را مستقیماً از طریق چتبات هوش مصنوعی ChatGPT خریداری کنند.
شرکت والمارت، یکی از بزرگترین خردهفروشیهای جهان، اعلام کرد که با OpenAI به توافق رسیده تا امکان خرید مستقیم محصولات خود را از طریق چتبات هوش مصنوعی ChatGPT برای مشتریان فراهم کند.
این اقدام بخشی از تلاش غول خردهفروشی آمریکاست تا با تغییر شیوه کشف محصولات توسط مصرفکنندگان هماهنگ شود. طبق گزارشها، مشتریان نهتنها از شبکههای اجتماعی و پیشنهادات فروشندگان برای خرید استفاده میکنند، بلکه هر روز بیشتر از قبل از ChatGPT و سایر چتباتهای هوش مصنوعی برای یافتن کالاها و بهترین تخفیفها بهره میگیرند.
مدیرعامل والمارت، «داگ مکمیلان» در بیانیهای گفت: «تجربه خرید آنلاین از سالها پیش مبتنی بر نوار جستوجو و فهرست طولانی نتایج محصولات بود، اما این روند درحال تغییر است.» وی افزود این قابلیت هوش مصنوعی برپایه محتواهای چندرسانهای، تجربه شخصیسازیشده و با تکیه بر اطلاعات زمینهای گفتگوها خواهد بود. مکمیلان میگوید والمارت درحال حرکت بهسوی آیندهای «راحتتر و لذتبخشتر» است. بااینحال، تاریخ دقیق عرضه قابلیت خرید محصولات والمارت با ChatGPT هنوز اعلام نشده است.
روز سهشنبه، سهام والمارت حدود 5 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در 52 هفته گذشته رسید. این همکاری با OpenAI پس از معرفی ویژگی Instant Checkout در ChatGPT اعلام میشود که ابتدا قابلیت خرید با فروشگاههای Etsy را فراهم میکرد. این ویژگی برای مشتریان امکان خرید مستقیم محصولات را فراهم میکند و براساس اعلام OpenAI، بیش از یک میلیون فروشنده Shopify از جمله Skims و Glossier نیز بهزودی به این سرویس اضافه خواهند شد.
Instant Checkout بهعنوان یک منبع درآمد جدید برای OpenAI محسوب میشود و اگرچه جزئیات مالی توافق با والمارت فاش نشده، OpenAI قبلاً اعلام کرده است که برای تراکنشهای انجامشده از طریق ChatGPT از شرکتها کارمزد دریافت خواهد کرد.
همچنین، والمارت از دستیار خرید هوش مصنوعی Sparky در اپلیکیشن خود بهره میبرد که با پیشنهاد محصولات، خلاصهسازی نظرات کاربران و قابلیتهای دیگر، تجربه خرید مشتریان را سادهتر میکند. سرمایهگذاری فزاینده والمارت در هوش مصنوعی بخشی از تلاش این شرکت برای کاهش فاصله با آمازون است که با چتبات Rufus، در زمینه عرضه دستیار هوش مصنوعی خرید پیشگام بود. براساس دادههای SimilarWeb، حدود 15 درصد از ترافیک ارجاعی والمارت در سپتامبر از طریق ChatGPT بوده که نسبت به 9.5 درصد ماه قبل نشان از رشد دارد، اگرچه این ارجاعات تنها بخش کوچکی از کل ترافیک وبسایت این شرکت را تشکیل میدهند.
این همکاری، گامی مهم در مسیر دیجیتالیشدن والمارت و ادغام هوش مصنوعی در تجربه خرید آنلاین است و اهمیت فزاینده چتباتهای هوش مصنوعی در تغییر شیوه خرید مصرفکنندگان را نشان میدهد.
پاسخ ها