علاوهبر موتور قویتر، پاترول نیسمو یک چراغ مهشکن مشابه نسل قبلی دارد.
نیسان از حدود یک دهه پیش پاترول نیسمو را در خاورمیانه عرضه کرده است. بهتازگی نسخه مخصوص ایالات متحده آن، آرمادا نیسمو، با قدرت کمتر عرضه شده است. نیسان پاترول نیسمو گزینهای جذابتر و اسپرتتر از پاترول معمولی به حساب میآید. باید به این موضوع اشاره کنیم که آمریکاییها این خودرو را با نام نیسان آرمادا میشناسند. به نظر میرسد نیسان به مشتریان ساکن خاورمیانه بیشتر از مشتریان آمریکایی اهمیت میدهد. خودروهای شاسیبلند ژاپنی، مانند نیسان پاترول و تویوتا لندکروزر، در خاورمیانه بسیار پرفروشاند.
آرمادا نیسمو ۴۶۰ اسب بخار قدرت دارد؛ ۳۵ اسب بخار بیشتر از آرمادای معمولی اما پیشرانه ۳.۵ لیتری توئین توربو V6 در خاورمیانه قویتر از آن است. موتور VR35DDTT مخصوص امارات متحده عربی و دیگر کشورهایی که آرمادا در آنها با عنوان پاترول فروخته میشود، ۴۹۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. گشتاور هر 2 مدل پاترول و آرمادا نیسمو ۷۰۰ نیوتنمتر است.
علاوهبر موتور قویتر، پاترول نیسمو یک چراغ مهشکن مشابه نسل قبلی دارد. نیسان میگوید فرمول E الهامبخش این طراحی بوده اما آرمادا نیسمو طراحی دیفیوزر عقب تمیزتری دارد. پاترول و آرمادا بهجز این ویژگیهای جزئی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.
آرمادا اولین شاسیبلندی نیست که نسخه نیسمو را دریافت میکند. چند سال پیش، جوک نیسمو عرضه شد و آریا نیسمو نیز بهعنوان اولین مدل بدون موتور درونسوز در دسترس قرار دارد. امیدواریم GT-R با نسخه نیسمو برگردد اما بعید است به این زودیها شاهد ظهور مجدد گودزیلا باشیم. باتوجهبه رونمایی از کانسپت عجیب هایپر فورس، احتمالاً GT-R در قالب مدل برقی پرفورمنس بازمیگردد.
درحالحاضر، تنها مدل سنتی باقیمانده نیسان Z نیسمو است؛ هرچند قیمت بالا و غیبت جعبهدنده دستی علاقهمندان را ناامید کرده است.
پاسخ ها