مهمترین دادههای صورت مالی پادرو را در ادامه بررسی کردیم.
پادرو سال مالی 1403 حدود 30 میلیارد تومان درآمد عملیاتی کسب کرد. این رقم در مقایسه با سال 1402 رشد تقریباً دوبرابری دارد. زیان خالص این شرکت نیز با رشدی تقریباً 3 برابری از 6 میلیارد تومان عبور کرد. البته بخش زیادی از هزینههای پادرو کپیتالایز شده است.
به گزارش دیجیاتو، صورتهای مالی حسابرسی شده شرکت آسان پادرو منتهی به 30 آذر 1403 نشان میدهد این شرکت سال مالی جاری بیش از 6 میلیارد تومان زیان خالص شناسایی کرده است. علاوهبراین، پادرو 47 میلیارد تومان از هزینههایش برای توسعه نرمافزار را در سرفصل داراییهای نامشهود کپیتالایز کرده است؛ یعنی این رقم سال 1403 اثری روی میزانِ زیان پادرو نگذاشته است.
البته زیانسازی برای استارتاپها موضوع غریبی نیست. آنها سالهای اول فعالیتشان سودآور نیستند و پادرو نیز از این قاعده مستثنی نیست.
بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی این شرکت 26 میلیارد و 626 میلیون تومان و هزینههای فروش اداری و عمومی نیز نزدیک به 9.5 میلیارد تومان است.
97 درصد درآمد پادرو از «پردازش حمل» است که مربوط به مشتریان متقاضی خدمات پستی است. حاشیه سود ناخالص پردازش حمل، کم و در حد 9 درصد است.
فروشندگان خرد فعال در شبکههای اجتماعی نیز به پادرو حق عضویت پرداخت میکنند که درآمد حق عضویت 744 میلیون تومان بود. این رقم نسبت به سال 1402 حدود 44 درصد بیشتر شده است.
بااینکه نسبت درآمد پادرو از اشخاص وابسته در مقایسه با 1402 کمتر شده، اما این رقم همچنان بیش از 60 درصد است. بیشتر آن نیز از سرزمین هوشمند پاد (زیرمجموعه بانک پاسارگاد) و بابت حمل مرسوله کارتهای بانکی است.
همانطورکه اشاره شد، پادرو 47 میلیارد تومان هزینه توسعه اپلیکیشن در سال 1403 را داراییهای در جریان تکمیل کپیتالایز کرده است. تا وقتی این اپلیکیشن به بهرهبرداری نرسد، این هزینهها اثری بر میزان زیان شرکت ندارد. پیشبینیشده اپ پادروشاپ تا پایان سال جاری به بهرهبرداری برسد.
بیش از 95 درصد داراییهای شرکت را داراییهای نامشهود تشکیل میدهد. داراییهای نامشهود پادرو از 94 میلیارد و 796 میلیون تومان به 141 میلیارد و 846 میلیون تومان رسیده است.
یکی دیگر از نکات جالب صورتهای مالی پادرو جهش هزینه تبلیغات و بازاریابی است که از 230 میلیون تومان در سال 1402 به یکمیلیارد و 993 میلیون تومان در سال 1403 رسیده است.
پادرو فعالیتش را از سال 1399 آغاز کرده است و خدمات هوشمند در حوزه فروش و ارسال سفارشهای آنلاین ارائه میدهد. این شرکت به فروشگاههای اینترنتی و فروشندگان در شبکههای اجتماعی، امکان مدیریت و نظارت بر فرایند فروش و ارسال سفارشها را میدهد.
پادرو درحالحاضر در ۲ حوزه مدیریت لجستیک و فروش آنلاین فعال است:
پاسخ ها