مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

دانشمندان کره ای گام مهمی برای افزایش کارایی و کاهش حرارت وسایل الکترونیکی برداشتند

دانشمندان کره‌ای گامی مهم برای افزایش کارایی و کاهش گرمای دستگاه‌های الکترونیکی برداشتند

روش جدید هدایت این امواج، انتقال داده‌ها را آسان‌تر می‌کند و دمای دستگاه را کاهش می‌دهد.

تیمی از دانشمندان کره‌ جنوبی به رهبری پروفسور «هیونگیو جین» و دکتر «سانگ جون پارک» از گروه مهندسی مکانیک POSTECH، راه‌ جدیدی برای استفاده از امواج اسپین یافته‌اند؛ موضوعی که می‌تواند عملکرد و کارایی دستگاه‌های الکترونیکی را افزایش و تولید گرما را کاهش دهد.

طولانی‌مدت که از گوشی یا لپ‌تاپ خود استفاده می‌کنید، متوجه داغ‌ شدن سیستم و افزایش حرارت می‌شوید. امروزه با قوی‌تر شدن رایانه‌ها و گوشی‌ها، اطلاعات بیشتری پردازش می‌شود که حرارت دستگاه را سریع‌تر افزایش می‌دهد. دانشمندان کره‌ای با روش جدید استفاده از امواج اسپین راه‌حل جدیدی برای بهبود کارایی دستگاه‌های الکتریکی یافته‌اند.

بودجه مالی این تحقیق را سامسونگ، دولت کره و وزارت‌ آموزش، علم و فناوری تأمین کرده است.

آزمایش راهکاری جدید برای کاهش گرمای دستگاه‌های الکترونیکی

دانشمندان روی روش جدیدی برای انتقال اطلاعات همراه تولید گرمای کمتر تحقیق می‌کنند. این روش مبتنی‌بر امواج اسپین است؛ آن‌ها متوجه شده‌اند اگر یک طرف آهن‌ربا داغ‌تر از طرف دیگر باشد، این امواج اطلاعات را سریع‌تر و کارآمدتر انتقال می‌دهند. هرچند هنوز راه دقیقی برای کنترل دمای امواج اسپین وجود ندارد.

آهن‌ربا

دانشمندان در این آزمایش با الهام از باله‌های رادیاتور که خنک‌کردن موتورهای خودرو را برعهده دارند، روش جدیدی برای خنک‌کردن بخش‌هایی از ماده مغناطیسی را آزمایش کردند. آن‌ها از ساختارهای طلای ریز برای کاهش دمای بخشی از ماده مغناطیسی بهره بردند که باعث شد امواج اسپین در سمت خنک‌تر، اطلاعات را تا ۲۵۰ درصد بهتر از روش‌های معمولی منتقل کند.

پروفسور هیونگیو جین که رهبری این آزمایش را برعهده داشت، اهمیت این تحقیقات را این‌گونه توصیف می‌کند: «این آزمایش نقطه‌عطف مهمی در توسعه نسل‌های بعدی فناوری‌های انتقال اطلاعات در دستگاه‌های الکترونیکی خواهد بود.» سانگ جون پارک، طراح اصلی این مطالعاتُ هم اظهار داشت: «با غلبه بر محدودیت‌های قبلی، فناوری جدید پتانسیل امیدوارکننده‌ای برای کاربردهای بعدی امواج اسپین در محصولات الکترونیکی دارد.»

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋