مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

انویدیا با ارزش بازار 3.4 تریلیون دلار رکورد خود را شکست

انویدیا با ارزش بازار 3.4 تریلیون دلار رکورد خود را شکست

انویدیا اکنون با ارزش بازار 3.4 تریلیون دلار، پس از اپل، دومین شرکت باارزش جهان محسوب می‌شود.

سهام انویدیا روز گذشته به بالاترین حد خود رسید و با قیمت 138.07 دلار بسته شد. این شرکت همچنان با موج گسترده‌ای از تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی مواجه است؛ انویدیا اکنون بیش از 3.4 تریلیون دلار ارزش دارد.

براساس گزارش CNBC، سهام انویدیا با 2.4 درصد افزایش در 138.07 دلار بسته شد و از بالاترین قیمت قبلی خود، یعنی 135.58 دلار در 18 ژوئن، عبور کرد. قیمت سهام این شرکت تقریباً 180 درصد از ابتدای سال 2024 افزایش داشته و از ابتدای سال 2023 نیز بیش از 9 برابر شده است.

انویدیا اکنون با ارزش بازار 3.4 تریلیون دلار، پس از اپل با حدود 3.55 تریلیون دلار، دومین شرکت باارزش جهان محسوب می‌شود.

رکوردشکنی ارزش بازار انویدیا در سال 2024

انویدیا، که می‌توان آن را به فروشنده بیل و کلنگ برای استخراج طلای هوش مصنوعی تشبیه کرد، بزرگ‌ترین ذی‌نفع از رونق هوش مصنوعی طی چند وقت اخیر بوده است، مخصوصاً از زمان انتشار عمومی ChatGPT توسط OpenAI در نوامبر 2022. پردازشگرهای گرافیکی یا GPUهای انویدیا برای ایجاد و استقرار مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی استفاده می‌شوند.

ارزش بازار انویدیا

شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت، متا، گوگل و آمازون درحال خرید پردازشگرهای گرافیکی انویدیا در مقادیر انبوه هستند تا خوشه‌های بزرگی از سیستم‌ها را برای آموزش و راه‌اندازی هوش مصنوعی پیشرفته خود بسازند. همه این شرکت‌ها نیز قرار است نتایج سه‌ماهه خود را تا پایان اکتبر گزارش دهند.

به گفته تحلیل‌گران Mizuho، از میلیاردها دلاری که شرکت‌های برتر فناوری سالانه برای ساخت هوش مصنوعی خرج می‌کنند، مقدار زیادی به انویدیا می‌رسد که حدود 95 درصد از بازار تراشه‌های آموزش هوش مصنوعی را در اختیار دارد.

انویدیا اخیراً اعلام کرده است که تقاضا برای نسل بعدی پردازشگر گرافیکی هوش مصنوعی آن به نام Blackwell «دیوانه‌کننده» است و انتظار دارد میلیاردها دلار درآمد از محصول جدید نیز به دست بیاورد.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋