مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

مک بوک پرو، آی مک و مک مینی جدید با تراشه M4 قبل از سال 2025 وارد بازار خواهند شد

مک‌بوک پرو، آی‌‌مک و مک مینی جدید با تراشه M4 تا قبل از 2025 از راه می‌رسند

محصولات جدید اپل به‌لطف تراشه ‌M4، عملکرد بهتری در تسک‌های چندهسته‌ای خواهند داشت و احتمالاً تغییرات مهمی در طراحی آن‌ها نخواهیم دید.

ظاهراً اپل قصد دارد مدل‌های جدید مک‌بوک، آی‌مک و مک مینی خود را با استفاده از چیپست M4 به‌صورت همزمان در سال میلادی جاری معرفی کند.

آنطور که «مارک گرمن»، خبرنگار مطرح بلومبرگ قبلاً اظهار کرده بود، این محصولات احتمالاً طی رویدادی مجازی در اکتبر سال میلادی جاری معرفی خواهند شد؛ اما او اخیراً با به‌کارگیری عبارات مبهمی مثل «هفته‌های آینده» یا «امسال» برای رونمایی از این محصولات، پیش‌بینی زمان دقیق معرفی این دستگاه‌ها را دشوار کرده است. اپل آخرین‌بار مک‌بوک‌ها و آی‌مک‌های جدید خود را در ۳۰ اکتبر معرفی کرد؛ اما مدل‌های جدید مک مینی در ۳۰ ژانویه رونمایی شدند.

همانطور که گفتیم، این محصولات با تراشه M4 که در اردیبهشت امسال معرفی شد، به بازار می‌آیند. چیپستی که در مقایسه با نسل قبل، دو هسته بیشتر و ۲۵ درصد عملکرد چندهسته‌ای بهتری دارد. البته هنوز نسخه‌های پرو و مکس این تراشه معرفی نشده است. در ادامه نگاهی گذرا به دستگاه‌های جدید کوپرتینویی‌‌ها خواهیم داشت.

مک‌بوک پرو

اپل به‌زودی مدل‌های 14 و 16 اینچی مک‌بوک‌ خود را با حضور نسخه‌های مختلف تراشه‌های M4 معرفی خواهد کرد. آخرین بار کوپرتینویی‌ها در سال 2021 مک‌بوک‌های خود را بازطراحی کردند، اما امسال تغییری در طراحی این مک‌بوک‌ها اعمال نشده و ظاهراً تا دو سال دیگر خبری از ارتقا نمایشگر OLED و حاشیه‌های کمتر نخواهد بود.

مک‌بوک اپل

آی مک

درست مثل مک‌بوک‌های جدید، گرمن برای آی‌ مک‌ها هم انتظار طراحی مشابه را دارد و تنها تغییر جدی این دستگاه‌ها را می‌توان به تراشه M4 ربط داد. اما سؤال اصلی اینجاست که آیا لوازم جانبی آی‌مک‌ها، مثل مجیک کیبورد، مجیک ماوس و Trackpad درگاه USB-C خواهند داشت یا خیر؟

آی مک اپل

مک مینی

آنطور که گرمن پیش‌بینی کرده، مک‌های مینی به‌گونه‌ای بازطراحی می‌شوند که ابعاد آن‌ها به کوچکی یک تلویزیون اپل باشد. همچنین مک مینی جدید احتمالاً پورت USB تایپ A ندارد و در عوض از 5 پورت تایپ‌ سی، ازجمله دو پورت در جلوی کامپیوتر بهره خواهد برد. در صورت تأیید، این مهم‌ترین باز‌طراحی مک‌های مینی از سال 2010 خواهد بود.

مک مینی
مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋