مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

پیکاپ Maxus Etron 9 معرفی شد؛ کپی چینی فورد F-150 لایتنینگ

پیکاپ مکسوس ئی‌ترون 9 معرفی شد؛ کپی چینی‌ها از فورد F-150 لایتنینگ

فورد F-150 لایتنینگ تیپ تمام الکتریکی از پیکاپ محبوب و پرفروش فورد F-150 به حساب می‌آید که عنوان پیکاپ برتر سال 2023 را نیز به خود اختصاص داد. موفقیت فورد F-150 لایتنینگ باعث شده است ...

فورد F-150 لایتنینگ تیپ تمام الکتریکی از پیکاپ محبوب و پرفروش فورد F-150 به حساب می‌آید که عنوان پیکاپ برتر سال 2023 را نیز به خودش اختصاص داد. موفقیت فورد F-150 لایتنینگ باعث شده سایر خودروسازان نیز به‌دنبال تکرار الگوی موفقیت آن باشند. خودروسازان چینی نیز که در کپی‌کاری سابقه طولانی دارند، کپی چینی از فورد F-150 لایتنینگ را با نام مکسوس ئی‌ترون 9 (eTerron 9) معرفی کرده‌اند.

مکسوس ئی‌ترون 9

مکسوس زیرشاخه تجاری شرکت سایک موتورز است که پیکاپ‌های مختلفی روانه بازار کرده است. این شرکت تصمیم دارد مکسوس ئی‌ترون 9 را به‌عنوان پیکاپی تمام الکتریکی با سیستم چهارچرخ محرک در بازارهای اروپایی عرضه کند. این پیکاپ در رویداد IAA Transportation در هانوفر نمایش داده خواهد شد. به گفته مکسوس، این پیکاپ فضای بار قابل‌توجهی دارد و می‌تواند محموله‌های سنگین را بکسل کند.

مشخصات فنی فورد F-150 لایتنینگ چینی‌ها چیست؟

مکسوس ئی‌ترون 9 از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد. موتور سنکرون آهنربای دائم با 167 اسب‌بخار قدرت در جلو و موتور مشابهی با 268 اسب‌بخار قدرت در بخش عقب قرار دارند که درمجموع 435 اسب‌بخار قدرت آزاد می‌کنند. باتری 102 کیلووات‌ساعتی ولتاژ بالا نیز وظیفه تأمین انرژی این موتورها را برعهده دارد. این باتری‌ها از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. جنس پکیج باتری‌های مکسوس ئی‌ترون 9 لیتیوم آهن فسفات است. این باتری‌ها در یک قاب محافظ نه‌سلولی قرار گرفته‌اند. به گفته مکسوس، این کار فضای موردنیاز برای قرارگرفتن باتری‌ها را به حداقل می‌رساند و ظرفیت حمل بار خودرو را افزایش می‌دهد. پیکاپ الکتریکی مکسوس باتکیه‌بر این باتری‌ها می‌تواند تا 430 کیلومتر پیمایش را براساس چرخه WLTP تجربه کند.

فورد F-150 لایتنینگ چینی

مکسوس اعلام کرده رقیب فورد F-150 لایتنینگ را در سه‌ماهه پایانی 2024 به بازا اروپا عرضه خواهد کرد. قیمت این پیکاپ هنوز مشخص نیست. بااین‌حال مکسوس ئی‌ترون 9 علاوه‌بر فورد F-150 الکتریکی، با نسخه تمام برقی ایسوزو D-MAX‌ نیز رقابت خواهد کرد. این دو پیکاپ برقی آمریکایی و ژاپنی را هم‌اکنون می‌توان در بازار اروپا تهیه کرد.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋