مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

وزارت دادگستری ایالات متحده در دادگاه: گوگل "انحصار سه گانه" در بازار فناوری تبلیغات دارد

وزارت دادگستری آمریکا در دادگاه: گوگل بر بازار فناوری‌های تبلیغاتی «انحصار سه‌گانه» دارد

وزارت دادگستری آمریکا ادعا می‌کند گوگل در 3 بازار مختلف مرتبط با تبلیغات آنلاین انحصار دارد.

دادگاه ضدانحصار جدید گوگل در زمینه فناوری تبلیغات آنلاین دوشنبه آغاز شد. در روز اول این دادگاه، وزارت دادگستری آمریکا ادعا کرد گوگل در 3 بازار مختلف مرتبط با تبلیغات آنلاین انحصار دارد؛ به همین دلیل این غول فناوری را به انحصارطلبی سه‌گانه متهم کرد. بااین‌حال 2 طرف این دعوای حقوقی، گوگل و وزارت دادگستری، بر این باورند که دیگری به‌دنبال اعمال کنترل بیشتر است.

براساس گزارش ورج، گوگل و وزارت دادگستری ایالات متحده هرکدام معتقدند دیگری بیش از حد می‌خواهد «کنترل» داشته باشد. از نظر دولت، گوگل کنترل بیش‌ازحدی بر هر مرحله از فضای تبلیغات آنلاین اعمال می‌کند. از نظر گوگل نیز دولت به‌دنبال کنترل کسب‌وکار موفق از طریق واداشتن آن به معامله با رقبا با شرایط مطلوب‌تر است. این شرکت می‌گوید انحصارطلب نیست و اتهامات وزارت دادگستری را بی‌پایه می‌داند.

انحصارطلبی گوگل و دعوای حقوقی با وزارت دادگستری آمریکا

گوگل و وزارت دادگستری آمریکا

وزارت دادگستری استدلال می‌کند گوگل در 3 بازار مختلف مرتبط با تبلیغات انحصار ایجاده کرده است: بازارهای مربوط به «سرورهای تبلیغاتی ناشر» (Publisher Ad Servers)، جایی که وب‌سایت‌ها فضای تبلیغاتی خود را افزایش می‌دهند، «صرافی تبلیغاتی» (Ad Exchanges) که تراکنش‌های تبلیغاتی را تسهیل می‌کند و «شبکه‌های تبلیغاتی تبلیغ‌کنندگان» (Advertiser Ad Networks) که برای خرید فضای تبلیغاتی باید به آن رجوع کرد. وزارت دادگستری همچنین می‌گوید گوگل سرور تبلیغات ناشر خود را به‌صورت غیرقانونی با صرافی تبلیغاتی خود به هم متصل کرده تا قدرت انحصاری‌اش را حفظ کند.

وکیل وزارت دادگستری می‌گوید:

«یک انحصار به اندازه کافی بد است، چیزی که این‌جا داریم، انحصارطلبی سه‌گانه است.»

به گفته دولت، ابزارهای گوگل نقش اساسی در فرایند نشر تبلیغات آنلاین، مانند تبلیغات نمایشی (Display ads) که در بنر و قسمت‌های مختلف وب‌سایت‌ها می‌بینیم، دارند و برخی از این ابزارها حدود 90 درصد بازار را در دست گرفته‌اند؛ برای مثال گوگل سرور تبلیغات ناشر به نام Google Ad Manager دارد که به ناشران در فروش فضاهای تبلیغاتی کمک می‌کند. این سرور نیز به صرافی تبلیغاتی AdX متصل است.

اکنون تعداد زیادی از ناشران چندان تمایلی به کنارگذاشتن Google Ad Manager ندارند. آن‌ها می‌گویند گوگل این ابزار را با دسترسی به AdX محدود کرده و مهاجرت از این ابزار به معنای کنارگذاشتن درآمدی هنگفت است.

در ماه گذشته نیز قاضی فدرال آمریکا در پرونده ضدانحصار وزارت دادگستری علیه گوگل در زمینه موتورهای جستجو اعلام کرد این شرکت انحصارطلب است.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋