مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

ChatGPT احتمالاً پاییز امسال با پروژه «توت فرنگی» ارتقای بزرگی خواهد داشت

ChatGPT احتمالاً پاییز امسال با پروژه «توت فرنگی» ارتقای بزرگی خواهد داشت

هوش مصنوعی درحال توسعه OpenAI با نام رمز «توت فرنگی» شناخته می‌شود و در حل مسائل ریاضی و برنامه‌نویسی مهارت دارد.

OpenAI ظاهراً قصد دارد در پاییز امسال از مدل هوش مصنوعی جدیدی به‌عنوان عضوی از خانواده مدل‌های پشت ChatGPT رونمایی کند. این هوش مصنوعی در‌حال‌حاضر با نام رمز «توت فرنگی» (Strawberry) شناخته می‌شود و در حل مسائل ریاضی و برنامه‌نویسی از سایر مدل‌های زبانی بزرگ پیشی می‎‌گیرد.

نشریه اینفورمیشن در گزارش جدید خود ادعا می‌کند که OpenAI به‌دنبال معرفی هوش مصنوعی جدیدی در پاییز امسال با نام رمز Strawberry است. اگر این نام رمز برای شما نیز آشنا است، باید بگوییم که در گذشته، این کد برای پروژه مرموزی با عنوان Q* (با تلفظ Q Star) استفاده شده بود.

پروژه مرموز OpenAI؛ هوش مصنوعی «توت فرنگی»

ChatGPT احتمالاً پاییز امسال با پروژه «توت فرنگی» ارتقای بزرگی خواهد داشت

این پروژه هوش مصنوعی ابتدا کار خود را با دانشمند ارشد سابق OpenAI، یعنی «ایلیا سوتسکور» آغاز کرد و پس از خروج این دانشمند از OpenAI، دو محقق با نام‌های «شیمون سیدور» و «جیکوب پاچوکی» توسعه آن را ادامه دادند. همچنین این پروژه نگرانی‌های امنیتی به‌همراه داشته است و در سال 2023 باعث آشفتگی شرایط داخلی در این استارتاپ شد.

ویژگی بارز این هوش مصنوعی استدلال ریاضی پیشرفته است که با آن می‌تواند مسائل ریاضی را به‌شیوه‌ای که تاکنون مشاهده‌نشده حل کند. بسیاری از چت‌بات‌های امروزی با این قابلیت دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. همچنین پروژه «توت فرنگی» دارای مهارت‌های پیشرفته در زمینه برنامه‌نویسی است و می‌تواند برای سؤالات مربوط به موضوعات نظری، مانند استراتژی‌های بازاریابی پاسخ مناسب‌تری ارائه کند.

ChatGPT احتمالاً پاییز امسال با پروژه «توت فرنگی» ارتقای بزرگی خواهد داشت

انتظار می‌رود که Strawberry همچنین بتواند مشکل OpenAI در به‌دست‌آوردن داده‌های واقعی کافی برای آموزش مدل زبانی بزرگ خود را برطرف کند. طبق گزارش‌ها، این استارتاپ از نسخه بزرگ Strawberry برای آموزش جانشین GPT-4 با نام رمز Orion کمک خواهد گرفت. همچنین اعتقاد بر این است که از این هوش مصنوعی بتوان برای بهبود سایر برنامه‌های این شرکت استفاده کرد.

درنهایت، این گزارش می‌گوید که OpenAI به اندازه کافی به Strawberry اطمینان دارد که این فناوری را به مقامات امنیت ملی آمریکا نشان داده است. این رسانه می‌گوید که نمایش نسخه آزمایشی این فناوری می‌تواند ابتکاری از سوی OpenAI برای شفاف‌ترکردن قدرت هوش مصنوعی باشد که ممکن است سیاستمداران آن را خطرناک قملداد کنند.

هنوز به‌طوردقیق مشخص نیست که نسخه کوچکتر Strawberry چه زمانی از پاییز امسال عرضه خواهد شد.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋