مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

اولین راهپیمایی فضایی اسپیس ایکس هفته آینده انجام خواهد شد

اولین راهپیمایی فضایی اسپیس ایکس هفته آینده انجام می‌شود

«ایلان ماسک» مدیرعامل اسپیس‌ایکس اعلام کرد که اولین پیاده‌روی فضایی خصوصی در مأموریت پولاریس داون «حماسی» خواهد بود.

«ایلان ماسک» مدیرعامل اسپیس‌ایکس ساعاتی پیش در پستی در ایکس اعلام کرد که مأموریت پولاریس داون (Polaris Dawn) که به‌زودی به‌عنوان اولین راهپیمایی فضایی خصوصی انجام می‌شود، «حماسی» خواهد بود.

این مأموریت قرار است روز دوشنبه، ۲۶ آگوست (5 شهریورماه) از مرکز فضایی کندی در فلوریدا آغاز شود و چهار فضانورد غیرحرفه‌ای را به مدار زمین ببرد.

به جای اتصال به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)، فضاپیمای کرو دراگون که این ماجراجویان را حمل می‌کند، برای چندین روز در مدار زمین خواهد چرخید. در واقع، این فضاپیما حدود ۷۰۰ کیلومتر بالاتر از سطح زمین حرکت خواهد کرد، یعنی حدود ۲۹۸ کیلومتر بالاتر از ISS و به‌طور قابل توجهی بالاتر از هر ارتفاعی که کرو دراگون تاکنون به آن دست یافته است.

اولین راهپیمایی فضایی اسپیس ایکس هفته آینده انجام می‌شود

اولین پیاده‌روی فضایی تجاری جهان در مأموریت پولاریس داون

اما چیزی که ماسک را به‌طور ویژه هیجان‌زده کرده، برنامه این مأموریت برای انجام اولین پیاده‌روی فضایی تجاری است.

این پیاده‌روی توسط دو عضو خدمه انجام خواهد شد: «جرد آیزاکمن»، فرمانده مأموریت و مدیرعامل میلیاردر شرکت Shift4 و سرمایه‌گذار اصلی پولاریس داون، و «سارا گیلیس»، مهندس ارشد عملیات فضایی در اسپیس‌ایکس. در طول این پیاده‌روی فضایی، این دو نفر یک لباس فضایی کاملاً جدید را که به‌طور خاص برای فعالیت‌های خارج از فضاپیما (EVA) طراحی شده است، آزمایش خواهند کرد.

اسپیس‌ایکس در بیانیه‌ای گفت: «ساخت یک پایگاه روی ماه و یک شهر در مریخ نیازمند هزاران لباس فضایی است. توسعه این لباس و انجام فعالیت‌های خارج از فضاپیما گام‌های مهمی به سوی طراحی مقیاس‌پذیر لباس‌های فضایی در مأموریت‌های طولانی‌مدت آینده خواهد بود.»

همچنین در این مأموریت، «اسکات پوتیت»، سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی ایالات متحده و همکار سابق آیزاکمن در Shift4 و «آنا منون»، مهندس ارشد عملیات فضایی در اسپیس‌ایکس، حضور خواهند داشت. درحالی‌که سه نفر از خدمه برای اولین‌بار به مدار می‌روند، این دومین سفر فضایی آیزاکمن پس از مأموریت تماماً غیرنظامی Inspiration4 در سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

این سفر همچنین شامل اولین آزمایش سرنشین‌دار ارتباطات لیزری استارلینک در فضا خواهد بود، تلاشی که انتظار می‌رود داده‌های مفیدی برای سیستم‌های ارتباطی فضایی آینده، که برای مأموریت‌های ماه و فراتر از آن ضروری است، فراهم کند. علاوه‌براین، خدمه تحقیقات علمی‌ انجام خواهند داد که هدف آن‌ها پیشرفت در سلامت انسان روی زمین و درک دانشمندان از سلامت انسان در طول سفرهای فضایی طولانی‌مدت آینده است. اسپیس‌ایکس پخش زنده‌ای از این پرتاب و بخش‌های مختلف مأموریت ارائه خواهد کرد.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋