مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

Apple Intelligence ممکن است در اروپا فقط برای کاربران مک عرضه شود

اپل اینتلیجنس شاید در اروپا فقط برای کاربران مک منتشر شود

اگرچه قبلاً اعلام شده بود که هوش مصنوعی اپل فعلاً در اتحادیه اروپا عرضه نمی‌شود، اما امید برای عرضه در مک همچنان وجود دارد.

Apple Intelligence یا همان هوش مصنوعی اپل یکی از بزرگ‌ترین محورهای آپدیت iOS 18 است که قرار است پاییز امسال به‌صورت عمومی منتشر شود. با این‌حال ظاهراً ویژگی‌های هوش مصنوعی در iOS 18.1 و macOS Sequoia فقط برای کاربرانی که دستگاه‌هایشان را با زبان انگلیسی ایالات متحده تنظیم کرده‌اند، عرضه خواهند شد. جالب آنکه موضوع ذکرشده تنها محدودیت Apple Intelligence نخواهد بود و شاید تا مدت‌ها به‌دلیل قانون بازارهای دیجیتال اروپا، کاربران آیفون و آیپد نتوانند از این قابلیت استفاده کنند، اما امیدی برای کاربران مک وجود دارد.

اخیراً گفته شد که کاربران در اتحادیه اروپا هوش مصنوعی اپل را با تأخیر دریافت خواهند کرد. به گزارش «9To5Mac»، بدون توجه به تنظیمات زبان دستگاه کاربران اتحادیه اروپا، اپل گفته است که تا اطلاع ثانوی ویژگی‌های هوش مصنوعی را در اتحادیه اروپا ارائه نمی‌کند.

اما شواهد جدیدی وجود دارد که نشان می‌دهد این استثنا برای همه پلتفرم‌ها اعمال نمی‌شود. در عوض، Apple Intelligence ممکن است در اتحادیه اروپا فقط برای مک در دسترس قرار بگیرد.

هوش مصنوعی اپل

یادداشت‌های انتشار اولین بتای توسعه‌دهندگان macOS Sequoia 15.1 و iOS 18.1 نیز ظاهراً چنین شایعه‌ای را تأیید می‌کند. در بخش مربوطه از یادداشت‌های نسخه بتا 1 آمده است:

«iOS 18.1: هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) در آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس موجود است. Apple Intelligence فعلاً در اتحادیه اروپا یا چین در دسترس نیست.

macOS Sequoia 15.1: هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) در مک‌های دارای تراشه M1 و نسخه‌های جدیدتر در دسترس است. این هوش مصنوعی درحال‌حاضر برای کاربران چینی در دسترس نیست.»

تفاوت بین یادداشت‌ها واضح است: درحالی‌که هوش مصنوعی اپل فعلاً در چین روی همه پلتفرم‌ها مسدود شده است، این قابلیت در اتحادیه اروپا فقط از iOS و iPadOS مستثنی شده است، نه مک‌اواس.

دلیل عدم عرضه هوش مصنوعی اپل در اتحادیه اروپا

این امر منطقی است، زیرا دلیلی که اپل برای عدم ارائه Apple Intelligence در اتحادیه اروپا ذکر کرده، DMA یا قانون بازارهای دیجیتال است. این نگرانی وجود داشت که Apple Intelligence شاید با الزامات DMA مطابقت نداشته باشد. در نتیجه، درحالی‌که این شرکت به‌طور فعال درحال مذاکره با رگولاتورهای اتحادیه اروپا در مورد راه‌اندازی هوش مصنوعی اختصاصی خود در این منطقه است، فعلاً قصدی برای عرضه آن ندارد.

بااین‌حال مک تحت تأثیر همان الزامات DMA قرار نمی‌گیرد. بنابراین از نظر تئوری، اپل نباید مانعی برای راه‌اندازی Apple Intelligence در اتحادیه اروپا داشته باشد.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋