مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

Google Home با کمک دوربین‌های Nest و هوش مصنوعی Gemina در حال پیشرفته‌تر شدن است

گوگل هوم به کمک دوربین‌های نست و هوش مصنوعی جمینای پیشرفته‌تر می‌شود

خانه هوشمند گوگل به لطف هوش مصنوعی می‌تواند بیش از قبل راحتی صاحبان خانه را فراهم کند.

ظاهراً ترکیب نرم‌افزار، هوش مصنوعی و دستگاه‌های پیشرفته در انجام کارهای خانه، دارد کاربردی‌تر‌ می‌شود. سرویس گوگل هوم قرار است میزبان ویژگی‌های بسیار جدید و جالبی باشد که به لطف جمینای و دوربین‌های Nest در دسترس قرار می‌گیرند.

به گزارش وبلاگ رسمی گوگل، ظاهراً قرار است هوش مصنوعی جمینای قابلیت‌های گوگل هوم را ارتقا بدهد. هوش مصنوعی جمینای برای تجزیه‌وتحلیل فیلم‌های دوربین خانه شما استفاده می‌شود و «به‌مرور» از درک مجموعه‌ای محدود از چیزهای خاص، مانند حرکت سوژه‌ها، افراد و موارد دیگر، به «درکی گسترده‌تر» از محیط می‌رسد؛ این سرویس آنچه را می‌بیند و می‌شنود، سپس آنچه را اهمیت دارد، به‌صورت خودکار فیلمبرداری و ذخیره می‌کند.

گوگل می‌گوید این یعنی در آینده، دوربین نه‌تنها متوجه می‌شود حیوانی را می‌بیند، بلکه متوجه می‌شود این حیوان دارد کار مهمی می‌کند؛ مثلاً «سگ درحال کندن زمین در باغ است» و کارهایی از این قبیل. چنین امکاناتی کلیپ‌های دوربین شما را در Google Home «به‌مراتب مفیدتر» می‌کند.

همچنین می‌توانید به‌دنبال فیلمی به‌خصوص درباره فعالیتی خاص بگردید؛ مثلاً از دوربین بپرسید: «آیا بچه‌ها دوچرخه‌هایشان را در خیابان رها کردند؟» درنتیجه گوگل هوم می‌تواند در تاریخچه دوربین شما جستجو کند و فهرستی از رویدادهای مرتبط و خلاصه‌ای مفید به شما دهد و می‌توانید موضوعات بسیار متنوعی را از گوگل هوم بپرسید. گوگل می‌گوید این تغییر بزرگی در دوربین‌های Nest (دوربین‌های خانگی اختصاصی این شرکت) خواهد بود و نحوه کمک‌گرفتن در خانه را متحول خواهد کرد.

جمینای در گوگل هوم

تأثیر جمینای روی قابلیت‌های گوگل هوم

همچنین از جمینای برای رفع پیچیدگی ایجاد اتوماسیون یا خودکارسازی روندها در خانه هوشمند شما استفاده خواهد شد. این ویژگی جدید Help me create در برنامه گوگل هوم است که به شما امکان می‌دهد چیزی را که می‌خواهید به زبان ساده توصیف کنید، Gemini آن را برای شما تنظیم می‌کند. می‌توانید بگویید: «درها را قفل کن و همه چراغ‌ها را قبل از خواب خاموش کن.» تا اتوماسیون برای آن به‌طور یکپارچه ایجاد شود.

و حتی اگر اتوماسیون دقیقی در ذهن ندارید، جمینای می‌تواند با پیشنهاد اقداماتی براساس آنچه در دستگاه‌هایتان امکان‌پذیر است، به شما کمک کند.

این ویژگی‌ها ظاهراً اواخر امسال برای تعداد محدودی از مشترکین Nest Aware منتشر خواهد شد و در آینده‌ای نامعلوم به‌صورت عمومی در دسترس قرار می‌گیرد.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋