مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

استرالیا اولین کشوری است که درمان آلرژی به بادام زمینی را در نوزادان آغاز کرده است

استرالیا برای اولین‌بار در جهان درمان حساسیت به بادام زمینی در نوزادان را آغاز کرد

این برنامه رایگان فقط برای کودکان زیر 12 ماه که قبلاً آلرژی به بادام زمینی در آن‌ها تشخیص داده شده است، انجام می‌شود.

نوزادان استرالیایی که به بادام زمینی حساسیت دارند، برای اولین‌بار در جهان تحت درمانی قرار می‌گیرند که برای ایجاد ایمنی در برابر این حساسیت تهدیدکننده سلامتی ارائه می‌شود. استرالیا به عنوان «پایتخت آلرژی جهان» شهرت دارد و از هر 10 نوزاد یک نفر به حساسیت غذایی مبتلا می‌شود. یکی از این حساسیت‌های شایع، آلرژی به بادام زمینی است.

به گزارش «BBC»، در روش درمانی که محققان برای درمان حساسیت به بادام زمینی درنظر گرفته‌اند، با نظارت بیمارستان‌های منتخب کودکان، به نوزادان واجد شرایط روزانه دوزهای افزایش تدریجی پودر بادام زمینی به مدت حداقل دو سال داده می‌شود تا حساسیت کاهش یابد. ایمونوتراپی خوراکی در آزمایشات بالینی و برخی از مراکز تخصصی آلرژی در سراسر جهان در دسترس بوده است، اما این اولین‌بار است که به عنوان یک مدل ملی مراقبت در برابر آلرژی بادام زمینی به کار گرفته می‌شود.

آلرژی به بادام زمینی حدود 3 درصد از استرالیایی‌ها را در 12 ماهگی تحت تأثیر قرار می‌دهد و - برخلاف سایر آلرژی‌های غذایی - تعداد کمی از این کودکان از این حساسیت غذایی بهبود می‌یابند. «گید کرنی»، دستیار وزیر بهداشت استرالیا دراین‌باره می‌گوید:

«[این] روش احتمالاً همان درمانی است که همه ما می‌خواستیم به‌وسیله آن جلوی این آلرژی وحشتناک را بگیریم.»

حساسیت به بادام زمینی

درمانی برای رهایی از حساسیت به بادام زمینی

این برنامه رایگان فقط برای کودکان زیر 12 ماه که قبلاً مبتلا به آلرژی بادام زمینی تشخیص داده شده‌اند و در یکی از 10 بیمارستان منتخب تحت مراقبت هستند، در دسترس است. «تیم برتیگ»، سرپرست این برنامه به بی‌بی‌سی گفت، میزان دوز دریافت پودر بادام زمینی برای هر کودک به دقت محاسبه می‌شود تا آن‌ها در مدت 2 سال به سطح «دوز ابقاء» برسند.

وی گفت که برخی از کودکان ممکن است عوارض جانبی ازجمله واکنش آلرژیک را تجربه کنند، اما برای اکثر کودکان در این گروه سنی این عوارض خفیف هستند و نیازی به درمان ندارند. هدف افزایش آستانه تحمل آن‌ها و کاهش خطر - و اضطراب - ناشی از قرارگرفتن در معرض بادام زمینی است که نتایج با آزمایش آلرژی غذایی در پایان درمان اندازه‌گیری می‌شود.

پروفسور «کریستین برت»، مدیر مرکز ملی آلرژی عالی استرالیا (NACE)، نتایج روش یادشده را اینگونه پیش‌بینی کرد: «در برخی موارد، [آستانه تحمل] ممکن است آنقدر بالا باشد که آن‌ها بتوانند آزادانه در رژیم غذایی خود بادام زمینی بخورند، اما برای برخی دیگر ممکن است تا حدی باشد که قرارگرفتن در معرض تصادفی منجر به واکنش آلرژیک حاد نشود. در نهایت، ما می‌خواهیم مسیر بیماری آلرژیک در استرالیا را تغییر دهیم تا کودکان بیشتری بتوانند بدون خطر تهدیدکننده زندگی خود، به مدرسه بروند.»

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋