مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

تصویر روز ناسا: Arp 142، کهکشان های بین ستاره ای از وب

تصویر روز ناسا: Arp 142، کهکشان‌های متقابل از وب

یک گروه جوان از ستاره‌ها به‌عنوان «بینی پنگوئن» در سمت راست کهکشان بالایی ظاهر می‌شوند. مرکز مارپیچ نیز به‌عنوان یک چشم ظاهر می‌شود.

این تصویر برای بعضی‌ها شبیه پنگوئن است. اما برای افرادی که جهان را مطالعه می‌کنند، مثال جالبی از تعامل دو کهکشان بزرگ است.

فقط چند صد میلیون سال پیش، NGC 2936 بالایی احتمالاً یک کهکشان مارپیچی معمولی بوده است. کهکشانی که می‌چرخد و ستاره‌ها در آن متولد می‌شوند. سپس به کهکشان بیضوی عظیم NGC 2937 در پایین بسیار نزدیک شد و درون آن شیرجه زد. این دو کهکشان با هم به‌عنوان Arp 142 شناخته می‌شوند.

در تصویر روز ناسا چه می‌بینیم؟

در این تصویر مادون قرمز جدید از تلسکوپ فضایی وب، Arp 142 نشان داده شده‌ است، درحالی‌که تصویر نور مرئی هابل را نیز برای مقایسه در کنار آن می‌بینید. NGC 2936 نه تنها در اثر این برهمکنش گرانشی نزدیک منحرف می‌شود، بلکه پیچانده‌ هم می‌شود.

پنگوئن
تصویر هابل

هنگامی که کهکشان‌های عظیم از نزدیکی یکدیگر عبور می‌کنند، معمولاً گاز متراکم می‌شود و از آن ستارگان جدید تشکیل می‌شود. یک گروه جوان از ستاره‌ها به‌عنوان «بینی پنگوئن» در سمت راست کهکشان بالایی ظاهر می‌شوند، درحالی‌که در مرکز مارپیچ، ستاره‌های درخشان باهم به‌عنوان یک چشم ظاهر می‌شوند. پیش از گذر یک میلیارد سال، این دو کهکشان احتمالاً در یک کهکشان بزرگتر ادغام خواهند شد.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋