مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

ورود مزدا 3 و مزدا CX30 به ایران تایید شد. آفتاب خودرو نماینده جدید ژاپنی ها

ورود مزدا 3 و مزدا CX30 به ایران قطعی شد؛ آفتاب خودرو، نماینده جدید ژاپنی‌ها

شرکت آفتاب خودرو، واردکننده جدید محصولات مزدا به ایران است. این شرکت تصمیم دارد تا مزدا 3 و مزدا CX30 را به بازار ایران بیاورد.

شرکت آفتاب خودرو، واردکننده جدید محصولات مزدا به ایران است. این شرکت هفته گذشته یک کنفرانس خبری را برگزار کرد و در جریان آن، جزئیاتی از عرضه مزدا 3 و مزدا CX30 طی آینده نزدیک به بازار کشورمان خبر داد. این شرکت تصمیم دارد تا کراس‌اوور جدید و گران‌تر این برند، مزدا CX50 را نیز به ایران بیاورد. البته ما در دیجیاتو مدتی قبل این خبر را پوشش داده بودیم که از طریق لینک زیر می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

همچنین بخوانید: مزدا 3 با واردکننده‌ای جدید به بازار ایران بازمی‌گردد

مزدا 3

مزدا 3 سدان محبوب ژاپنی در بازار ایران است که نسل‌های اول و دوم آن به‌صورت مونتاژی و توسط گروه بهمن در اختیار مشتریان ایرانی قرار گرفتند. این خودرو اکنون در قالب نسل چهارم خود به ایران باز خواهد گشت. نسل چهارم مزدا 3 از سال 2019 میلادی تاکنون روی خط تولید قرار دارد.

مزدا 3 جدید آفتاب خودرو، با موتور دولیتری تنفس طبیعی چهارسیلندر به بازار ایران عرضه خواهد شد. این پیشرانه حداکثر 158 اسب‌بخار قدرت و 202 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. البته نسخه‌های مونتاژی مزدا 3 در بازار ایران نیز مجهز به موتور دولیتری هستند اما راندمان آن‌ها کمتر است. پس از ورود مزدا 3 جدید به بازار ایران و مقایسه آن با نسل اول و دوم، متوجه خواهیم شد که آیا اشتراکی میان پیشرانه این خودروها وجود دارد یا خیر.

مزدا 3

گیربکس در نظر گرفته شده برای مزدا 3 جدید، از نوع شش سرعته اتوماتیک است. این جعبه دنده قدرت و گشتاور را تنها به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند. آفتاب خودرو اعلام کرده است که قیمت مزدا 3 جدید به‌صورت تقریبی، 2.5 میلیارد تومان خواهد بود. درصورت عرضه مزدا 3 با این قیمت به بازار، شاهد افت قیمت نسخه‌های کارکرده این خودرو خواهیم بود که اکنون با قیمت‌هایی بین 1.5 الی 2.4 میلیارد تومان به فروش می‌رسند. تویوتا لوین، تویوتا کرولا، کیا سراتو، هوندا سیویک و هیوندای الانترا ازجمله رقبای مزدا سه در بازار ایران به شمار می‌آیند.

مزدا CX30

دومین محصول وارداتی آفتاب خودرو تا این لحظه، کراس‌اوور جمع‌وجور مزدا CX30‌ است. این خودرو را می‌توان نسخه بلندقامت مزدا 3 قلمداد کرد. مزدا CX30‌ با پیشرانه‌های 1.8 لیتری و 2.0 لیتری تنفس طبیعی قابل سفارش‌گذاری است که هر دو نسخه شانس ورود به بازار ایران را دارند. بااین‌حال حدس می‌زنیم به دلیل کاهش هزینه‌های خدمات پس از فروش، آفتاب خودرو نسخه دولیتری مزدا CX30‌ را برای واردات در نظر گرفته باشد. این خودرو همانند مزدا 3 از گیربکس شش سرعته اتوماتیک بهره می‌برد و قیمت تقریبی آن 2.9 میلیارد تومان اعلام شده است.

مزدا CX30

جزئیات دیگر از کنفرانس خبری آفتاب خودرو

مدیران آفتاب خودرو در کنفرانس خبری خود،‌ توضیحاتی پیرامون فعالیت خود بیان کردند. به گفته آن‌ها، 400 دستگاه خودرو مزدا ثبت سفارش شده و درحال حرکت به سمت ایران است. از این تعداد، 200 دستگاه خودرو مزدا 3 و 200 دستگاه دیگر مزدا CX30‌ هستند. مذاکرات این شرکت برای واردات مزدا CX50‌ نیز ادامه دارد.

کنفرانس خبری آفتاب خودرو

آفتاب خودرو در ادامه کنفرانس خبری خود اعلام کرد فعالیت این شرکت تداخلی با فعالیت‌های گذشته گروه بهمن ندارد. همکاری گروه بهمن و مزدا از سال 1398 قطع شده است. آفتاب خودرو برای اثبات ادعای خود، مدارکی را نیز به خبرنگاران ارائه کرد مبنی بر اینکه آفتاب خودرو نماینده مزدا در ایران است. این شرکت برنامه‌هایی برای مونتاژ محصولات مزدا در ایران نیز ارائه کرد.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋