مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

نرخ آموزش رانندگی 50 درصد افزایش یافته است

نرخ آموزش رانندگی 50 درصد افزایش یافت

براساس اعلام رییس پلیس راهور فراجا، نرخ آموزش رانندگی در آموزشگاه‌ها به میزان 50 درصد افزایش یافت.

براساس اعلام «سردار سید تیمور حسینی»، رئیس پلیس راهور فراجا، نرخ آموزش رانندگی در آموزشگاه‌ها به میزان 50 درصد افزایش یافت. هزینه دریافت گواهینامه پایه 3 در آموزشگاه‌ها تا پیش از این 4 میلیون تومان بود اما اکنون متقاضیان برای دریافت گواهینامه باید 6 میلیون تومان پرداخت کنند.

به گفته سردار حسینی، هزینه کلاس‌های آموزش رانندگی توسط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تعیین می‌شود. این سازمان زیرمجموعه وزارت صمت است که بعد از تعیین هزینه این مبلغ را به پلیس اعلام می‌کند. سردار حسینی در ادامه سخنانش افزود: «پلیس و آموزشگاه‌های رانندگی اجازه ندارند مبلغی فراتر از عدد و رقم تعیین‌شده از متقاضیان دریافت کنند.»

خبرگزاری تسنیم در گزارشی به این موضوع پرداخته است. به گزارش این خبرگزاری، افزایش 50 درصدی نرخ آموزش رانندگی باعث انتقاد متقاضیان شده است. در شرایط اقتصادی فعلی، افزایش هزینه آموزشگاه‌های رانندگی باعث کاهش مراجعه افراد برای دریافت گواهینامه خواهد شد.

جنبه‌های مثبت و منفی افزایش نرخ آموزش رانندگی

ممکن است این مسئله در ابتدا جنبه مثبت قضیه را به ما نمایان کند. طی سالیان گذشته، افراد بسیاری گواهینامه دریافت کرده‌اند تا برای ثبت‌نام و قرعه‌کشی خودرو، مدرک لازم را در اختیار داشته باشند. افزایش تعداد رانندگان در جاده‌ها و خیابان‌های کشور، باعث شده است تا شهروندان نسبت به رویه سریع صدور گواهینامه برای افراد معترض شوند. بااین‌حال افزایش قیمت راهکار اصلاح این معضل نیست، بلکه دوره‌های آموزشی صدور گواهینامه باید طولانی‌تر و سختگیرانه‌تر شوند.

نرخ آموزش رانندگی

افزایش قیمت صدور گواهینامه و آموزش رانندگی، باعث خواهد شد تا بسیاری از افراد بدون دریافت گواهینامه، رانندگی کنند. هم‌اکنون نیز در آموزشگاه‌های رانندگی شاهد تردد متقاضیانی هستیم که هنوز گواهینامه رانندگی دریافت نکرده‌اند اما با خودرو شخصی به آموزشگاه می‌آیند. بدیهی است که افزایش تردد خودروهایی با رانندگان بدون گواهینامه، دردسر بسیاری را برای سایر رانندگان ایجاد خواهد کرد. انجام پیگیری‌های قانونی پس از تصادف با خودروهایی که رانندگان آن‌ها فاقد گواهینامه هستند، به‌تنهایی یک معضل بزرگ برای مالکان خودروها و رانندگان قانون‌مند به حساب می‌آید.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋