مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

هوش مصنوعی گوگل دوباره اشتباه کرد. پاسخ اشتباه جمینا در دمو رسمی [تماشا کنید]

هوش مصنوعی گوگل دوباره اشتباه کرد؛ پاسخ نادرست جمینای در دموی رسمی [تماشا کنید]

هوش مصنوعی گوگل در دموی رسمی این شرکت به سؤال کاربر پاسخ اشتباه داد.

گوگل دیشب در جریان رویداد I/O 2024 از جدیدترین قابلیت‌ها و مدل‌های هوش مصنوعی خود رونمایی کرد. گوگل همچنین مدعی شد که دوران جستجو با هوش مصنوعی جمینای شروع شده است، اما حالا مشخص شده که این شرکت حتی در دموی رسمی خود هم اشتباه داشته است!

مدل‌های هوش مصنوعی با وجود پیشرفت‌های چشمگیری که در ماه‌های اخیر داشته‌اند، همچنان می‌توانند اشتباه کنند، البته حداقل نباید چنین موضوعی در دموهای رسمی رخ دهد! این اولین‌باری نیست که گوگل دچار چنین اشتباهی می‌شود. در گذشته هم در دموی رسمی مربوط به بارد، این چت‌بات پاسخ‌های اشتباهی به سؤالات داده بود؛ موضوعی که باعث کاهش ارزش سهام آلفابت، کمپانی مادر گوگل شد. حالا دوباره این اتفاق رخ داده است که در ویدیوی زیر آن را مشاهده می‌کنید:

اشتباه هوش مصنوعی گوگل در دموی رسمی

در دموی رسمی که گوگل منتشر کرده است، با قابلیت جستجو در ویدیو روبه‌رو هستیم که به کاربران اجازه می‌دهد با صحبت روی ویدیو، در آن جستجو کنند. در بخشی از این دمو، کاربر از هوش مصنوعی گوگل می‌پرسد که چرا اهرم فیلم جمع‌کن تا آخر حرکت نمی‌کند. در پاسخ، جمینای برای رفع مشکل پیشنهادهای جالبی به کاربر می‌دهد!

هوش مصنوعی گوگل دوباره اشتباه کرد؛ پاسخ نادرست جمینای در دموی رسمی [تماشا کنید]

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، با پاسخ‌های عجیب و حتی خنده‌دار روبه‌رو هستیم و گوگل تصمیم گرفته که آن‌ها را در دموی رسمی خود نشان دهد. یکی از این پاسخ‌ها، بازکردن در پشتی دوربین و خارج‌کردن فیلم است که شاید بدترین پیشنهاد در چنین شرایطی باشد؛ چرا که باز کردن در دوربین در جایی جز اتاق تاریک، باعث خراب‌شدن تصاویر گرفته‌شده می‌شود.

همان‌طور که گفتیم، این دومین‌باری است که گوگل در دموی رسمی مربوط به هوش مصنوعی خود اشتباه می‌کند. پیش‌ازاین، در زمان معرفی چت‌بات بارد، با پاسخ اشتباهی درباره تلسکوپ فضایی جیمز وب روبه‌رو شدیم. باید منتظر ماند و دید اشتباه جدید گوگل می‌تواند باعث کاهش ارزش سهام این شرکت شود یا اینکه سرمایه‌گذاران توجهی به این اشتباه نمی‌کنند و چنین اشتباهاتی را پذیرفته‌اند.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋