مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

چانگان و هواوی برای ساختن رقیبی جدید برای تسلا مدل Y با یکدیگر همکاری کرده اند

چانگان و هوآوی برای ساخت رقیب جدید تسلا مدل Y‌ متحد شدند

سه شرکت چینی چانگان، هوآوی و CATL برای ساخت آوتر 15 با یکدیگر متحد شدند. این خودرو رقیبی جدی برای تسلا مدل Y‌ خواهد بود.

سه شرکت چینی چانگان، هوآوی و CATL برای ساخت آوتر 15 با یکدیگر متحد شدند. این خودرو رقیبی جدی برای تسلا مدل Y‌ در بازار چین خواهد بود. این کراس‌اوور هم‌اکنون در حال انجام تست‌های نهایی است و طی نیمه دوم سال 2024، وارد بازار چین خواهد شد. کراس‌اوور آواتر 15 با پیشرانه‌های پلاگین هیبرید و تمام الکتریکی قابل خرید خواهد بود. ظاهر فست‌بک و همچنین ویژگی‌های فنی قابل توجه، قدرت رقابت آواتر 15 در برابر تسلا مدل Y را افزایش می‌دهد.

برند آواتر فعالیت خود را در سال 2018 آغاز کرد. این برند در ابتدا به عنوان یک استارتاپ شناخته می‌شد که پروژه‌ای مشترک بین شرکت‌های چینی چانگان و Nio بود. مدتی بعد از آغاز کار آواتر، Nio سرمایه خود را از این استارتاپ خارج کرد و شرکت تولید باتری چینی CATL‌ جایگزین آن شد. امروزه چانگان 40 درصد و CATL‌ حدود 17 درصد سهام آواتر را در اختیار دارد. سایر سهام آواتر نیز در اختیار صندوق‌های سرمایه‌گذاری چینی است. هوآوی نیز به عنوان تامین‌کننده عمده آواتر شناخته شده است.

ویژگی‌های افشا شده از رقیب چینی تسلا مدل Y‌

استارتاپ چینی آواتر در حال حاضر دو مدل 11 (شاسی‌بلند) و 12 (هاچ‌بک) را به تولید می‌رساند. آواتر 15 محصول جدید این شرکت برای سال 2024 خواهد بود که اکنون در حال گذراندن تست‌های جاده‌ای است.

آواتر 15 از زبان طراحی متمایز این برند پیروی می‌کند که شامل چراغ‌های LED دو طبقه و ورودی‌های هوای فعال در قسمت پایین سپر است. رقیب چینی تسلا مدل Y به جای آینه از دوربین استفاده می‌کند. دستگیره‌های درب خودرو نیز در جلو جمع‌شونده و در عقب گیره‌ای شکل هستند.

آواتر 15 علاوه بر تسلا مدل Y‌، با خودروهای دیگری همچون ایکس پنگ G6، بی‌وای‌دی سانگ پلاک و بی‌وای‌دی شیر دریایی 07 (Sea Lion 07) نیز رقابت می‌کند. طول این خودرو 4750 میلیمتر است. آواتر تصمیم دارد تا محصول خود را پس از عرضه در چین، به بازارهای صادراتی نظیر آسیای مرکزی، خاورمیانه و شمال آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیای جنوب شرقی نیز صادر کند.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋