پلتفرم دیوار به مناسبت روز جهانی هنر، گزارشی در مورد جستجوهای هنری رکورددار منتشر کرده است.
گزارش دیوار به بهانه روز جهانی هنر نشان میدهد که کاربران دیوار در سال گذشته در میان عبارات مرتبط با «هنر» بیش از همه در جستجو مشاغل هنری بودهاند. همچنین در میان کل آگهیهای هنری در دستههای مختلف دیوار، کاربران بیش از همه به این آگهیها در دسته «استخدام و کاریابی» سر زده و بهطور میانگین نزدیک به ۱۹۰۰ بار از هر یک از این آگهیها بازدید کردهاند.
پلتفرم دیوار به مناسبت روز جهانی هنر که یونسکو به مناسبت تولد لئوناردو داوینچی آن را ثبت کرده است، گزارشی در مورد فعالان خود که در مورد هنر جستوجو کردهاند را منتشر کرده است.
براساس این گزارش، کاربران دیوار در سال گذشته، بیش از همه کلمات مرتبط با «هنر»، در جستجو مشاغل هنری بودهاند. جستجوی این مشاغل ۴۵ درصد کل جستجوهای «هنری» این پلتفرم را در این یک سال به خودش اختصاص داده است. پسازآن، کتابهای هنری در رتبه دوم قرار داشته و سهمشان از کل این جستجوها ۳۴ درصد است. همچنین بخش مهمی از این کتابها، منابع درسی یا کنکور بوده و کتابهای درسی و کنکور هنر از دبیرستان تا دکتری، ۳ برابر کتابهای غیردرسی هنر جستجو شدهاند. به این ترتیب، «مشاغل هنری» و «کتاب»، قریب به ۸۰ درصد کل جستجوهای هنری را در اختیار داشتهاند.
آگهیگذاران استان خراسان رضوی، نسبت به جمعیتشان بیشترین آگهیهای هنری را منتشر کردهاند. پس از آنها اهالی استانهای قم و البرز به ترتیب در رتبههای دوم و سوم قرار دارند. با این حال، مشتریان پروپاقرص آگهیهای هنری ساکن استانهای دیگری هستند. بیش از همه استانها، اهالی فارس اقدام به تماس با هر آگهی هنری منتشرشده در استانشان کردهاند. این کاربران، بهطور میانگین ۳۰ بار برای تماس با هر یک از این آگهیها اقدام کرده و پس از آنها، ساکنان استانهای قزوین و تهران قرار دارند که هر کدام ۲۵ بار با این آگهیها تماس گرفتهاند.
گزارش دیوار نشان میدهد کاربرانی که مهارت هنری دارند و بهدنبال منبع درآمدی از مهارتشان هستند، ظرف این یک سال بارها به سراغ دسته «استخدام و کاریابی» دیوار رفته و ۴۵ درصد کل جستجوهای هنری دیوار در این مدت در این دسته انجام شده است. مشاغل جستجو شده شامل بازیگری، خیاطی، بافتنی، کار با چوب و فلز، زمینههای مختلف تصویربرداری و فتوشاپ، ادمین صفحات هنری در شبکههای مجازی میشود.
کاربران هنرمند دیوار، در بازدید و اقدام به تماس با آگهیهای مشاغل هنری در دسته استخدام و کاریابی نیز رکوردشکنی داشتند. آمارهای دیوار نشان میدهد که از هر آگهی هنری در دسته «استخدام و کاریابی» به طور میانگین نزدیک به ۱۹۰۰ بار بازدید شده (که نزدیک به سه برابر میانگین بازدید از کل آگهیهای هنری است) و اطلاعات تماس هر یک از این آگهیها به طور میانگین بیش از ۱۰۵ بار دریافت شده که بیش از ۴ برابر میانگین کل آگهیهای هنری است.
آمارهای دیوار نشان میدهد هنرمندان و صاحبان مهارتهای هنری زیادی به دنبال شغلی برای کسب درآمد یا کمک درآمد در پلتفرم دیوار هستند. آگهیهای دسته «استخدام و کاریابی» نیز نشان میدهد که صاحبان کسبوکارهای هنری بسیاری برای استخدام این هنرمندان در دیوار آگهی منتشر میکنند.
بسیاری از این مهارتها، در سایه توسعه کسبوکارهای آنلاین در همین سالهای اخیر به وجود آمدهاند. خیلی از وبسایتها یا صفحات شبکههای مجازی که در زمینههای هنری فعالیت میکنند، برای تولید محتواهای متنی و تصویری و همچنین مدیریتشان نیازمند این مهارتها هستند. دیوار اعلام کرده است که ۵۴ درصد جستجوی مشاغل هنری در دیوار مرتبط با همین مشاغل جدید است.
پاسخ ها