مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

تویوتا پریوس پرایم بهترین گزینه برای واردات خودروهای تمیز به ایران

تویوتا پریوس پرایم، بهترین گزینه برای واردات خودروهای پاک به ایران

عرضه انبوه خودروهای برقی باعث شد تا پریوس همانند گذشته پرفروش نباشد. این روند اکنون با عرضه تویوتا پریوس پرایم تغییر کرده است.

عرضه تویوتا پریوس در اوایل قرن بیست‌ویکم، باعث شد تا دیدگاه مشتریان نسبت به خودروهای دوگانه‌سوز برقی-بنزینی تغییر کند. پریوس برای سال‌ها، پرفروش‌ترین خودروی پاک جهان بود؛ با‌این‌حال، عرضه انبوه خودروهای برقی باعث شد تا پریوس همانند گذشته پرفروش نباشد. این روند اکنون با عرضه تویوتا پریوس پرایم تغییر کرده است. این خودرو یک سدان پلاگین هیبریدی است و آن‌قدر قدرتمند ظاهر شده که می‌تواند بازار خودروهای برقی را به خطر بیندازد.

جذابیت‌های تویوتا پریوس پرایم

کارشناسان خودرویی سه دلیل را برای موفقیت تویوتا پریوس پرایم ذکر می‌کنند. این دلایل عبارتند از: ظاهر زیبا، برد قابل‌توجه در حالت تمام الکتریکی و رانندگی جذاب. تویوتا در طراحی مدل پریوس پرایم، اصول آیرودینامیک را برای دستیابی به مصرف بهینه انرژی رعایت کرده است. به همین دلیل ظاهر تویوتا پریوس پرایم به یک ماوس شیک شباهت دارد. این خودرو با ضریب درگ 0.27، در رده بالایی از رعایت اصول آیرودینامیکی قرار دارد.

تویوتا پریوس پرایم

مدل پایه تویوتا پریوس Prime که SE نام دارد، قادر است با تکیه بر قدرت باتری‌هایش، 44 مایل (70 کیلومتر) را پیمایش کند. در مدل‌های میان‌رده و لوکس XSE و XSE پرمیوم، برد این خودرو به 39 مایل (62 کیلومتر) در حالت تمام الکتریکی کاهش می‌یابد. البته برد خودرو با باک سوخت پر حدود 600 مایل (960 کیلومتر) است.

تویوتا پریوس پرایم 2024 در تمامی تیپ‌ها به موتور دولیتری چهارسیلندر هیبریدی مجهز است که 220 اسب‌بخار قدرت و 188 نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد. پکیج باتری‌های پریوس پرایم از نوع لیتیوم یونی است که 13.6 کیلووات ظرفیت دارد. این باتری وظیفه تأمین انرژی دو موتور الکتریکی را بر عهده دارد.

یک خودروی هیبریدی با توانایی فنی الکتریکی

اگر تویوتا پریوس پلاگین هیبرید را به پریز برق خانگی متصل کنید، شارژ کامل باتری‌های آن 11 ساعت به طول می‌انجامد. زمان شارژ باتری‌ها با پریز 240 ولتی سطح 2، چهار ساعت طول می‌کشد. باید به این نکته توجه داشت که خودروهای پلاگین هیبریدی از شارژ فوق‌سریع DC‌ پشتیبانی نمی‌کنند و این قابلیت مربوط به خودروهای الکتریکی است.

قیمت پایه این خودرو نیز در بازار آمریکا 34495 دلار است اما اگر تیپ‌های میان‌رده را با آپشن‌های جذاب بخواهید، باید بیش از 42 هزار دلار برای خرید این خودرو هزینه کنید. این قیمت‌ها نشان می‌دهد که خودروهای پلاگین هیبریدی به‌هیچ‌عنوان ارزان‌قیمت نیستند؛ بنابراین واردات خودروهای هیبریدی برندهای معتبر با محدوده قیمت 30 هزار دلار امکان‌پذیر نیست. تنها خودروهای هیبریدی قابل خرید با قیمت کمتر از 30 هزار دلار، اتومبیل‌های چینی هستند.

کابین پریوس

البته قیمت تویوتا پریوس Prime در مقایسه با خودروهای الکتریکی خالص بسیار کمتر است – درحالی‌که عملکردی مشابه اتومبیل‌های الکتریکی معمولی ارائه می‌دهد. براساس تحقیق تویوتا از مشتریانش، خریداران خودروهای تویوتا علاقه‌ای به مدل الکتریکی تویوتا bz4X ندارند، چرا که تویوتا پریوس پرایم با قیمت کمتر و کارایی بهتر، خودروی جذاب‌تری به‌نظر می‌رسد.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋