مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

سم آلتمن احتمالا با TSMC برای تولید تراشه هوش مصنوعی همکاری خواهد کرد

سم آلتمن برای تولید تراشه هوش مصنوعی احتمالاً با TSMC همکاری می‌کند

سم آلتمن برای خارج‌شدن از زیر سلطه انویدیا و ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی احتمالاً با TSMC و سرمایه‌گذاران اماراتی مشارکت می‌کند.

«سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI برای کاهش تسلط انویدیا در بازار تراشه‌های هوش مصنوعی قصد دارد میلیاردها دلار سرمایه جذب کند. اکنون به نظر می‌رسد او با سرمایه‌گذاران اماراتی و شرکت تایوانی TSMC درحال مذاکره است. مدیرعامل OpenAI به‌دنبال برآورده‌کردن نیاز روزافزون شرکتش به نیمه‌رساناها و کاهش اتکا به انویدیا است.

براساس گزارش Financial Times، به نظر می‌رسد مدیرعامل 38 ساله OpenAI در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران امارات متحده عربی، از جمله «شیخ طحنون بن زاید آل نهیان»، یکی از ثروتمندترین و با نفوذترین چهره‌های ابوظبی، درباره تأمین مالی این سرمایه‌گذاری است. به گفته منابع آگاه، او همچنین درحال گفتگو با تولیدکننده نیمه‌رسانا تایوانی TSMC برای مشارکت در ساخت تراشه‌ها است.

رقابت برای ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی

سم آلتمن برای تولید تراشه هوش مصنوعی احتمالاً با TSMC همکاری می‌کند

در چند وقت اخیر، تراشه‌های هوش مصنوعی به محبوب‌ترین کالا برای استارتاپ‌های دره سیلیکون و غول‌های فناوری تبدیل شده‌اند، زیرا برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی ضروری هستند. پردازنده‌های گرافیکی انویدیا انتخاب اصلی اکثر محققان و شرکت‌های هوش مصنوعی بوده‌اند، زیرا عملکرد و کارایی بالایی برای آموزش و اجرای مدل‌های زبان بزرگ مانند GPT-4 ارائه می‌دهند.

اکنون سم آلتمن می‌خواهد از زیر سلطه انویدیا خارج شود و تراشه‌های خودش را داشته باشد، اما برای رسیدن به چنین هدفی او نیازمند میلیاردها دلار سرمایه است، زیرا طراحی و توسعه تراشه بسیار پیچیده و گران است. آلتمن امیدوار است با این کار، مانع یکه‌تازی انویدیا با ارزش بازار نزدیک به 1.5 تریلیون دلار شود. مشخص نیست که آیا سرمایه‌گذاری تراشه آلتمن به عنوان یک نهاد جداگانه مدیریت می‌شود یا یک شرکت تابعه OpenAI خواهد بود. اما به احتمال فراوان، OpenAI مشتری اصلی این شرکت جدید می‌شود.

OpenAI و سایر شرکت‌های پیشرو برای آموزش و اجرای مدل‌های زبان بزرگ خود به هزاران تراشه متکی هستند و رقابت برای پردازنده‌های گرافیکی شدید است. از سویی عرضه نیمه‌رساناها توسط تعداد انگشت‌شماری از شرکت‌های بزرگ اداره می‌شود. OpenAI که درحال کار بر روی نسخه جدیدی از مدل هوش مصنوعی خود است، با پیچیده‌ترشدن این مدل‌ها به شرکای سازنده تراشه خود بیشتر وابسته می‌شود.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋