مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

معاون توسعه کسب و کار نوبیتکس: رشد کاربران ایرانی در دنیای ارزهای دیجیتال بالاتر از میانگین جهانی است

معاون توسعه کسب‌وکار نوبیتکس: رشد کاربران ایرانی دنیای رمزارزها بیشتر از متوسط رشد جهانی است

سهم زنان از کاربران رمزارز در ایران رو به افزایش بوده و در سال جاری میلادی به 23 درصد رسیده است.

معاون توسعه کسب‌وکار نوبیتکس اعلام کرد که در سال‌های اخیر، تعداد کاربران ایرانی در دنیای رمزارزها بیشتر از متوسط جهانی بوده است.

در نوزدهمین رویداد فیناپ با موضوع رمزارز که پنجشنبه، 16 آذرماه، در تهران برگزار شد، معاون توسعه کسب‌وکار نوبیتکس گفت: «رشد کاربران ایرانی دنیای رمزارزها در سال‌های اخیر، بیشتر از متوسط رشد جهانی است. همچنین سهم زنان از کاربران رمزارز در ایران رو به افزایش بوده و در سال جاری میلادی به 23 درصد رسیده است.»

«وحید شامخی» با استناد به آمارهای بین‌المللی توضیح داد: «کشورهای مثل هند، نیجریه، ویتنام و آمریکا از نظر پذیرش رمزارز پیشتاز هستند و ایران هم در این آمارها در رتبه 28 قرار گرفته است.» او با ارائه آمارهایی از کشور ترکیه گفت: «از هر 5 شهروند ترکیه‌ای، دو نفر رمزارز دارند و طی سه سال گذشته نرخ پذیرش رمزارز در این کشور از 16 درصد به 40 درصد رسیده است.»

شامخی در ادامه افزود: «درحال‌حاضر تعداد کاربران رمزارز در جهان 600 میلیون نفر است و پیش‌بینی می‌شود که تا پنج سال آینده این تعداد به یک میلیارد نفر برسد.» او با اشاره به محبوبیت رمزارزها در بین افراد تحصیل‌کرده توضیح داد: «71 درصد کاربران این حوزه دارای مدرک بالاتر از کارشناسی هستند، به‌طور میانگین 25 هزار دلار در سال درآمد و 37 درصد آن‌ها کمتر از 34 سال سن دارند. همچنین 63 درصد این افراد مرد و 37 درصد زن هستند.»

معاون توسعه کسب‌وکار نوبیتکس، درباره پراکندگی کاربران اعلام کرد که درحال‌حاضر در همه استان‌های کشور کاربر رمزارز وجود دارد و حتی سهم کاربران با نسبت جمعیتی هر استان در کشور تطابق نسبی دارد.

او کاربران رمزارزها در ایران را به چهار گروه کلی دسته‌بندی کرد. به گفته شامخی، گروه اول هولدرها هستند که با هدف حفظ ارزش پول و سرمایه‌‌گذاری وارد این حوزه شده‌اند و بیشتر در بازه سنی 31 تا 40 سال هستند: «این گروه به‌طور میانگین بین 10 تا 15 میلیون تومان در ماه برای زندگی‌شان هزینه می‌کنند. گروه دوم تریدرها هستند که با هدف بهره‌مندی از نوسانات بازار وارد این حوزه شده‌اند. این گروه از کاربران شرایط مشابهی با گروه اول دارند، در بازه سنی 31 تا 40 هستند، به‌طور عمده مدرک کارشناسی دارند و به 10 تا 15 میلیون تومان در ماه برای زندگی‌شان هزینه می‌کنند. گروه سوم با اهداف عملیاتی مثل پرداخت، خرید و جابه‌جایی پول با این حوزه سروکار دارند که در سطح بالاتری از هزینه‌های زندگی هستند و بین 20 تا 30 میلیون تومان هزینه زندگی آن‌هاست. به‌طور کلی، از دو گروه قبلی جوان‌تر هستند. دسته آخر را هم می‌توانیم گروهی بدانیم که صرفاً از روی کنجکاوی یا سرگرمی در این حوزه دستی بر آتش دارند و به‌طور میانگین در دسته 41 تا 50 ساله‌ها جای می‌گیرند.»

در آخر شامخی به وضعیت رمزارزها در سایر کشورهای جهان نیز پرداخت. او با اشاره به تجربه ناخوشایند کاربران از نظام مالی متمرکز افزود: «جهان درحال تجربه تغییراتی بنیادین با ظهور پدیده بلاکچین، رمزارزها و وب 3 است؛ اتفاقی که به‌طور معمول هر 15 سال یک بار رخ می‌دهد.» 

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋