مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

آمازون از WorkSpaces Thin Client رونمایی کرد. یک کامپیوتر ارزان برای دسترسی به دسکتاپ مجازی

آمازون از WorkSpaces Thin Client پرده برداشت؛ کامپیوتری ارزان برای دسترسی به میزکارهای مجازی

کامپیوتر ابری آمازون با نام WorkSpaces Thin Client با قیمتی مقرون‌به‌صرفه به بازار می‌آید تا عمده پردازش‌ها را به فضای ابری ببرد.

آمازون در رویداد re:Invent خود از دستگاه جدیدی به نام WorkSpaces Thin Client پرده برداشت که هدف آن ساده‌سازی دسترسی به کامپیوترهای دسکتاپ مجازی در فضای ابری است. این محصول با قیمت پایه 195 دلار روانه بازار می‌شود.

دستگاه جدید آمازون، WorkSpaces Thin Client، درواقع محصولی بر پایه Fire TV Cube است که کامپیوتری کوچک و سبک را در خود جای داده. این محصول از یک پردازنده هشت‌هسته‌ای با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز، 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. این دستگاه از درگاه‌های USB و HDMI بهره می‌برد و می‌تواند به ماوس و کیبورد هم وصل شود.

آمازون WorkSpaces Thin Client سیستم‌عامل، فرمور و حتی برنامه‌های مخصوصی دارد که برای استفاده روی یک دسکتاپ مجازی توسعه داده شده‌اند. هدف این شرکت از تولید این محصول، کاهش هزینه‌های سخت‌افزاری شرکت‌ها درزمینه تأمین کامپیوتر برای کارمندان است.

کامپیوتر ابری آمازون WorkSpaces Thin Client برای کسب‌وکارها

آمازون از WorkSpaces Thin Client پرده برداشت؛ کامپیوتری ارزان برای دسترسی به میزکارهای مجازی

همان‌طور که گفتیم، این محصول با قیمت پایه 195 دلار عرضه می‌شود و از طریق مارکت‌پلیس Amazon Business فروخته خواهد شد. این قیمت پایین در مقایسه با لپ‌تاپ‌های حداقل 600 دلاری بسیار ارزان‌تر است و می‌تواند در صرفه‌جویی در هزینه‌ها به شرکت‌ها کمک زیادی کند.

کامپیوتر WorkSpaces Thin Client با کمک انتقال بخش عمده پردازش‌ها به سرورهای ابری توانسته است از سخت‌افزارهای سبک‌تری استفاده کند و هزینه خود را تا این اندازه پایین نگه دارد. البته بدیهی است که این دستگاه نتواند به‌اندازه یک PC قدرتمند واقعی کاربرد داشته باشد، اما برای استفاده‌های عادی و روزمره کارمندان معمولی مفید خواهد بود.

گفتنی است که این کامپیوترها به‌صورت از راه دور توسط دپارتمان IT سازمان‌ها هم قابل کنترل هستند تا مدیریت و رفع اشکال در آن‌ها آسان‌تر شود. WorkSpaces Thin Client از احراز هویت در خود دستگاه و یکپارچگی با سرویس‌های دسکتاپ مجازی آمازون نیز پشتیبانی می‌کند.

آمازون همچنین در رویداد re:Invent 2023 از یک چت‌بات هوش مصنوعی جدید به نام Q و چند تراشه هوش مصنوعی رونمایی کرده است.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋