مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

آمازون و متا توافق کرده‌اند که از داده‌های شخص ثالث برای تضعیف رقبا در بریتانیا استفاده نکنند

آمازون و متا پذیرفتند در بریتانیا از داده‌های شخص ثالث برای تضعیف رقبا استفاده نکنند

آمازون و متا با جمع‌آوری داده‌های شخص ثالت در پلتفرم‌های خود، مزیت رقابتی ناعادلانه‌ای را برای خود فراهم کرده بودند.

تاکنون دو شرکت آمازون و متا اطلاعاتی از فروشندگان بازارهای آنلاین مربوط به خود به‌دست ‌می‌آوردند و از این اطلاعات برای به‌دست‌آوردن مزیت تجاری سوءاستفاده می‌کردند. اکنون سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) اعلام کرده است که آمازون و متا توافق کرده‌اند از داده‌های جمع‌آوری‌شده از بازارهای خود برای ایجاد شرایط ناعادلانه در بازار استفاده نکنند.

براساس گزارش CMA، آمازون، غول تجارت الکترونیک، با استفاده از ارقام فروش فروشندگان تصمیم می‌گرفت که کدام اقلام را بفروشد و قیمت محصولات را تا چه حد نسبت به رقبا کاهش دهد. به گفته CMA، آمازون محصولات را با ویژگی Buy Box تبلیغ می‌کرد و با اخذ هزینه‌های اضافی از خرده‌فروشانی که مایل به استفاده از خدمات تحویل پرایم آمازون بودند، حاشیه‌های سود خرده‌فروشان را کاهش می‌داد.

آمازون و متا پذیرفتند در بریتانیا از داده‌های شخص ثالث برای تضعیف رقبا استفاده نکنند

تعهد آمازون و متا به عدم استفاده از داده‌های شخصی ثالث

CMA می‌گوید استفاده از داده‌های فروشندگان شخص ثالث به بازارهای آنلاین مثل آمازون مزیت تجاری ناعادلانه می‌دهد و آمازون نباید از این داده‌ها استفاده کند، بلکه باید به رقبا اجازه دهد با پیمانکاران تحویل مستقل که از طرف آمازون کار می‌کنند، درباره نرخ‌ها مذاکره کنند. اکنون آمازون متعهد شده است که دیگر از این داده‌ها استفاده نکند.

سخنگوی آمازون نیز در بیانیه‌ای گفت: «ما به‌طور سازنده با CMA تعامل کرده‌ایم و از این توافق استقبال می‌کنیم؛ این توافق توانایی ما را برای خدمت به مشتریان و بیش از 100 هزار کسب‌وکار کوچک و متوسط که از طریق فروشگاه ما در بریتانیا محصولاتشان را به فروش می‌رسانند، حفظ می‌کند».

درهمین‌حال، توافق‌های مشابهی بین CMA و Biz Meta نیز صورت گرفته است. این شرکت بزرگ رسانه‌های اجتماعی متهم به سوءاستفاده از تبلیغ‌کنندگان برای فروش کالاها در فیسبوک و استفاده از داده‌های رقبا برای بهبود محصولات یا خدمات خود بود.

CMA می‌گوید: «در آینده، رقبای مارکت‌پلیس فیسبوک که در پلتفرم‌های متا تبلیغ می‌کنند، می‌توانند از داده‌های خود برای بهبود بازار فیسبوک استفاده نکنند. با چنین اقداماتی، متا دیگر مزیت رقابتی ناعادلانه‌ای که بازار رقبا را مخدوش می‌کند، نخواهد داشت».

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋