مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

فروشندگان VPN با گردش مالی 46 میلیاردی در قم شناسایی شدند

فروشندگان VPN با گردش حساب 46 میلیاردی در قم شناسایی شدند

به گفته مقامات قضایی، این درآمد تقریباً در یک سال به‌دست آمده است.

دو فروشنده در قم با گردش مالی ۴۶ میلیارد تومانی توسط دادستانی این استان شناسایی شدند. آنطور که گزارش شده، این دو فروشنده طی تقریبا یک سال به این گردش مالی دست یافته‌اند.

آمارهای مختلفی از گردش مالی فروش فیلترشکن‌ها در ایران منتشر می‌شود و مقامات طی یک سال گذشته، درباره گردش چند هزار میلیارد تومانی فروش این ابزارها صحبت کرده‌اند. برخی باور دارند این عدد چیزی حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومان در ماه است و عده‌ای نیز از گردش مالی چند ده هزار میلیارد تومانی صحبت می‌کنند.

با رشد فیلترینگ و در پی آن، افزایش رشد فیلترشکن‌ها، این گردش مالی بیشتر شد. نمایندگان مجلس نیز در ماه‌های گذشته بارها به مافیای فروش فیلترشکن اشاره داشتند و «عیسی زارع‌پور» نیز از مجلس خواسته بود تا در برابر این مافیا بایستد. او تأکید کرده بود «برخورد با مافیای فیلترشکن فقط با کار فنی قابل انجام نبوده و به یک قانون برای اجرا نیاز دارد.»

ناگفته نماند در شهریورماه سال ۱۳۹۸، «محمدجواد آذری‌جهرمی»، وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه علنی مجلس از وجود مافیایِ فیلترشکن و تجارت چند صد میلیاردی فروش فیلترشکن سخن گفته بود.

حال معاون دادستان قم در امور فضای مجازی از دستگیری دو فرد به جرم فروش فیلترشکن خبر داده و اعلام کرده این افراد توانسته بودند با فروش این ابزارها، گردش حسابی بالغ بر ۴۶ میلیارد تومان داشته باشند. به گفته این مقام قضایی، این درآمد تقریباً طی یک سال و فروش فیلترشکن به ۱۸۰ هزار کاربر، کسب شده است.

فروشندگان VPN با گردش حساب 46 میلیاردی در قم شناسایی شدند

لازم به ذکر است که در قانون به‌طور مشخص مطرح نشده که استفاده از فیلترشکن جرم است و براین‌اساس، کاربرانی که از سایت‌های فیلترشده استفاده می‌کنند مجرم نیستند. ماده ۲۱ قانون قضایی مربوط به کسانی است که محتوای خلاف قانون تهیه می‌کنند، نه اشخاصی که از آن‌ها استفاده می‌کنند. درواقع آن‌طور که کارشناسان حقوقی از این قانون تفسیر می‌کنند، «خریدوفروش فیلترشکن جرم است، اما استفاده از آن جرم نیست.»

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋