مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

اختتامیه جشنواره ایده تا محصول با حمایت مرکز تحقیق و توسعه برگزار شد

اختتامیه جشنواره ایده تا محصول با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برگزار شد

جشنواره ایده تا محصول که با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برگزار شد، با تقدیر از از تیم‌های صاحب ایده برتر تمام شد.

اولین جشنواره ایده تا محصول که با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برگزار شده بود، با تقدیر از از تیم‌های صاحب ایده برتر و سخنرانی چند تن از مسئولین همراه اول به پایان رسید.

عصر دیروز اختتامیه نخستین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات عصر دیروز چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ برگزار شد. این جشنواره فروردین سال گذشته به همت مرکز R & D همراه اول و با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی و سندیکای مخابرات برگزار شد. در جریان برگزاری این رویداد طرح‌ها و ایده‌های متنوعی در حوزه‌های ارتباطات رادیویی، ارتباطات نوری، زیرساخت اطلاعاتی و سرویس‌های پایه و خدمات کاربردی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

اختتامیه جشنواره ایده تا محصول با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برگزار شد

«وحید شاه‌منصوری» رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در ابتدای این مراسم اعلام کرد: «قصد داریم شرکت‌های که علاقه‌مند هستند در حوزه فناوری اطلاعات کار کنند شناسایی کنیم و تشویق ایده های نوآورانه در صنعت ارتباطات و جاری سازی فرایند ایده تا محصول را انجام دهیم. تمرکز محوری این جشنواره بر چهار حوزه ارتباطات رادیویی، حوزه سرویس‌های پایه و اپلیکیشن‌ها، ارتباطات نوری و زیرساخت‌های حوزه آی‌تی بود.»

به گفته شاه‌منصوری سرمایه گذاری روی ایده ها، حمایت طرح های نوآورانه و تا رسیدن به محصول و تجاری سازی از ماموریت ما در این رویداد بود‌. به گفته شاه‌منصوری آن‌ها ۷۴ طرح دریافت کردند که ۴۳ طرح کاربردی بود.

شاه‌منصوری اعلام کرد آن‌ها پیشنهاد این موضوع را دادند تا دبیرخانه دائمی این رویداد تأسیس شود. به گفته او بیش از ده میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در طرح‌های مختلف در مراحل پایانی این جشنواره صورت گرفته است.

اختتامیه جشنواره ایده تا محصول با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برگزار شد

«حمید بهروزی»، قائم مقام مدیرعامل همراه اول و رئیس شورای سیاست‌گذاری این جشنواره طی سخنانی با بیان این که تمامی اپراتورهای بزرگ دنیا سرمایه‌گذاری‌های خود را از طریق مراکز تحقیق و توسعه و بازوی سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر به سمت حوزه‌های نوآورانه برده‌اند، اظهار کرد: «اپراتور همراه اول هم برای اینکه از قافله عقب نماند با تاسیس مرکز تحقیق و توسعه و تمرکز بر تکنولوژی های حوزه تلکام و دیجیتال و هوشمندسازی این مسیر را شروع کرد و در عین حال شرکت حرکت اول به عنوان بازوی سرمایه گذار خطرپذیر آین اپراتور کار خود را شروع کرد. ما دنبال ict solution در مسیرهای جدید بودیم و هستیم و فلذا این بازارهای سرمایه گذاری باید بتوانند در آینده مسیر کمک کنند تا حوزه تکنولوژی های موبایل نقش جدی در زندگی مردم داشته باشد.»

به گفته بهروزی، همراه اول در سرویس‌های نو اورانه هم هدفی دارد که با استفاده از نوآوری‌ها یک سری ارزش‌های جدیدی را به صنعت فناوری اضافه کند: «جشنواره از ایده تا محصول هم می‌تواند در این هدف گذاری کمک کند‌. ایده‌های مختلف را بگیریم تا سرویس های نوین به مردم ارایه کنیم.» او تأکید کرد: «مرکز تحقیق توسعه ما تعاملات دیگری هم با سایر مراکز و نهادها دارد، از نهاد معاونت علمی ریاست‌جمهوری گرفته تا صندوق های نوآوری.»

سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی هم که در این مراسم حضور داشت، ضمن تقدیر از همراه اول که لایه‌های سرمایه‌گذاری آن با الگوی جهانی اپراتورهای تلفن همراه منطبق است، اظهار کرد: «اپراتورها می‌توانند در سه لایه نوآوری باز را انجام دهند: لایه Core، نزدیک به Core و فراتر از Core. کسب و کارهای بزرگ مانند اپراتورهای موبایل وقتی وارد سرمایه گذاری جسورانه می شوند یا بحث راهبردی را در نظر دارند یا یک انتفاع مالی در نظر دارند. حالا بیایید نگاهی به پورتفوی حرکت اول بیندازیم که استارتاپ‌های گردشگری و خدمات تجارت الکترونیک و فین‌تک در آن بیشتر وجود دارد. در واقع تنها گرایش به سمت یک سری پلتفرم وجود دارد.»

اختتامیه جشنواره ایده تا محصول با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برگزار شد

ملکی‌فر با طرح این پرسش که آیا پلتفرم ها فقط حوزه فین تک و گردشگری هستند ؟ اعلام کرد: «در بیست سال آینده بازار بیوتکنولوژی چهار هزار میلیارد خواهد شد. دو سوم سرمایه گذاری روی این حوزه در ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ در پلتفرم های بیوتکنولوژی بوده. این موارد در دنیا پلتفرم های متعارف و رایج نیستند ولی رشد های عجیب و انفجاری دارند.»

در بخش پایانی این مراسم نیز ضمن تقدیر و تجلیل از رتبه‌های اول تا سوم هر یک از حوزه‌های اصلی و اهدای جوایز ۵۰، ۳۰ و ۲۰ میلیون تومانی همراه اول به تیم‌های اول تا سوم، از متولیان برگزاری این جشنواره اعم از شورای سیاست‌گذاری، کمیته اجرایی و ارزیابان تخصصی نیز تقدیر و تشکر شد.

در آیین اختتامیه جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات، ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای این جشنواره ملی، از ایده‌ها و طرح‌های برگزیده نیز تقدیر شد.

گفتنی است حمایت‌های این جشنواره شامل دو بخش «مادی» و «معنوی» بود که در بخش مالی، حمایت تا سطح ۲۰ میلیارد تومان از طرح‌ها و ایده‌های برتر را در بر می‌گرفت و در بخش معنوی نیز زمینه همکاری با بزرگترین شرکت‌های صنعت ارتباطات، تضامین خرید، راهبری صنعتی و تخصصی را برای شرکت‌کنندگان به ارمغان می‌آورد.

لازم به ذکر است افتتاحیه دور دوم این جشنواره از امروز اعلام و از پوستر آن توسط حمید بهروزی قائم مقام مدیرعامل همراه اول و وحید شاه‌منصوری رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول رونمایی شد.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋