مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

هشدار کافه بازار به کاربران: اپلیکیشن های بانکی را از منابع غیر معتبر دانلود نکنید

هشدار کافه بازار به کاربران: اپلیکیشن‌های بانکی را از منابع نامعتبر دانلود نکنید

این هشدار در راستای کشف بدافزار در نسخه‌های جعلی چند همراه‌بانک ایرانی منتشر شده است.

کافه بازار به کاربران خود هشدار داد که اپلیکیشن‌های بانکی را از منابع نامعتبر دانلود نکنند. این هشدار در راستای کشف بدافزار در نسخه‌های جعلی چند همراه‌بانک ایرانی منتشر شده است.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابط‌عمومی بازار، پژوهشگران یک شرکت بین‌المللی حوزه امنیت نرم‌افزار و سخت‌افزار (Sophos X-Ops) به‌تازگی از کشف بدافزار در نسخه‌های جعلی چند همراه‌بانک ایرانی (ملت، صادرات و رسالت) خبر داده‌اند.

بنابر این گزارش، بررسی‌های پژوهشگران نشان می‌دهد چند مدل بدافزار با کپی‌برداری از اپ‌های پرداختی، سعی کرده‌اند کاربران این بانک‌ها را مورد حمله قرار دهند. در این پژوهش هشدار داده که نسخه‌های جعلی این همراه‌بانک‌ها در شبکه‌های اجتماعی و منابع غیرمعتبر منتشر شده است.

این امر لزوم دانلود اپلیکیشن‌های همراه‌بانک از منابع رسمی را بیش‌ازپیش گوشزد می‌کند. پلیس فتا و بانک‌های ایرانی نیز طی هشدارهای گوناگون، همواره به کاربران خود توصیه کرده‌اند که نرم‌افزارهای بانکی را فقط از وب‌سایت رسمی بانک‌ها یا مراجع معتبر دانلود کنند.

«حسین بیات»، مدیر تیم بررسی برنامه‌های کافه‌بازار گفت:

«کافه‌بازار به‌دلیل ارتباط مستقیم با تیم‌های توسعه نرم‌افزاری و امنیتی بانک‌های ایرانی، پیش از انتشار همراه‌بانک‌ها، از صحت و اعتبار همه‌ نسخه‌ها اطمینان پیدا می‌کند. همچنین کاربران با اسکن نرم‌افزارها توسط ده آنتی‌ویروس جهانی، پیش از دانلود و نصب، امکان می‌یابند که از سلامت نسخه مدنظر خود مطمئن شوند.»

براساس گزارش بازار در سال 1401، کاربران درمجموع 45 میلیون بار همراه‌بانک‌های 22 بانک ایرانی را از بازار دانلود کردند.

بازار همواره به کاربران تأکید دارد که جهت حفظ امنیت گوشی و اطلاعات حساب بانکی، نسخه‌های اصلی همراه‌بانک خود را از بازار دانلود کنند و از نصب فایل‌هایی که در سایت‌های متفرقه، شبکه‌های اجتماعی یا از طریق اپلیکیشن‌های انتقال فایل نظیر شِیریت (Shareit) دست‌به‌دست می‌شوند، بپرهیزند.

فهرست همراه‌بانک‌های رسمی در بازار را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋