مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

اپلیکیشن Trades از کافه بازار و میکت حذف شد

اپلیکیشن تردز از کافه بازار و مایکت حذف شد

این اپ به دستور مقام قضایی از روی استورهای اندرویدی ایرانی حذف شده است.

شبکه اجتماعی «اینستاگرام تردز» چند روز پس از انتشار، از دو استور اندرویدی بازار و مایکت حذف شد. روابط عمومی کافه بازار به دیجیاتو گفت علت حذف این اپ به دستور کمیته فیلترینگ باز می‌گردد.

تردز (Threads) جدیدترین سرویس اینستاگرام است که از هفته گذشته نسخه اندروید و iOS آن در دسترس عموم قرار گرفت. «کافه بازار» و «مایکت» به عنوان دو فروشگاه اندرویدی شناخته شده در ایران نیز این اپ را برای کاربران خود عرضه کردند.

همچون مردم سراسر دنیا، ایرانی‌ها نیز از این اپلیکیشن استقبال خوبی داشتند به نحوی که تردز طی یک هفته انتشار در بازار به بیش از 200هزار نصب و امتیاز 4.2 دست یافت.

با این وجود، ساعاتی پیش تردز از بازار حذف شد. روابط‌عمومی این مجموعه به دیجیاتو اعلام کرد حذف تردز از این فروشگاه اندرویدی به دستور کمیته فیلترینگ صورت گرفته است.

پیش‌تر مایکت، دیگر فروشگاه اندرویدی ایرانی نیز به دستور این نهاد، تردز را از مارکت خود حذف کرده بود.

اگر این اپلیکیشن را در بازار جستجو کنید با پیغام «این برنامه به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، از حالت انتشار خارج شده است.» روبه رو خواهید شد. مایکت نیز پیغام «این برنامه به دستور مقامات قضایی از حالت انتشار خارج شده است.» را نمایش می‌دهد.

حذف تردز از بازار

اگرچه امکان دریافت تردز از استورهای داخلی فراهم بود، اما امکان استفاده از آن بدون ابزارهای تغییر ip وجود نداشت؛ از همین رو به نظر می‌رسد این حذف تغییری در استقبال از تردز ایجاد نکند. در حال حاضر با توجه به گسترش فیلترینگ و استفاده از ابزارهای تغییر آی‌پی، دانلود این شبکه اجتماعی از گوگل پلی به راحتی میسر است.

گفتنی است مهر ماه سال گذشته نیز بنا به دستور مقامات بالادستی، دو اپلیکیشن محبوب واتس‌اپ و اینستاگرام پس از فیلترینگ، از کافه بازار و مایکت حذف شدند.

«وحید رحیمیان» مدیرعامل مایکت، فروردین 1400 و پس از حذف اجباری بازی پابجی از روی این استور اندرویدی در گفتگو با دیجیاتو، عواقب چنین تصمیم‌هایی را بردن بار ترافیک اینترنت به خارج از مرزهای ایران و همچنین بی‌اعتماد کردن کاربران نسبت به پلتفرم‌های ایرانی عنوان کرده بود.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋